Bútor bemutatta az új C2-est

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.09.17. 00:00
Címkék
Több ezer néző előtt rendezték meg a Mecsek-rali prológját, amelyet Turán Frigyes és Benik Balázs teljesített a leggyorsabban, tizedre azonos időeredménnyel. Az igazi harc csak ma kezdődik, Bútor Róbert például új járgányát bevetve próbál minél jobban szerepelni.
A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettôs szerint a most debütáló C2-es klasszisokkal jobb a korábbi Saxónál (Fotó: Laufer László)
A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettôs szerint a most debütáló C2-es klasszisokkal jobb a korábbi Saxónál (Fotó: Laufer László)
A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettôs szerint a most debütáló C2-es klasszisokkal jobb a korábbi Saxónál (Fotó: Laufer László)
A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettôs szerint a most debütáló C2-es klasszisokkal jobb a korábbi Saxónál (Fotó: Laufer László)
A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettôs szerint a most debütáló C2-es klasszisokkal jobb a korábbi Saxónál (Fotó: Laufer László)
A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettôs szerint a most debütáló C2-es klasszisokkal jobb a korábbi Saxónál (Fotó: Laufer László)

Noha az igazi verseny csak ma kezdődik, tegnap is akadtak izgalmas események a hétvégi Mecsek-rali helyszínén. Délután egy autóbemutató volt az érdeklődés középpontjában Pécsett: a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős erre a versenyre végre megkapta a régóta áhított Citroën C2-est, amely típust korábban még nem láthattuk a magyar pályákon - a világbajnokságon azonban egyre sikeresebb, a legutóbbi német versenyen a francia márka kettős győzelmet aratott.

Ez arra utal, hogy valószínűleg itthon sem lesz lassú, bár Bútor egyelőre óvatosan fogalmaz ezzel kapcsolatban. A teszten ötven kilométert tett meg a kocsival, és fülig ért a szája, amikor kiszállt belőle. "Ez az autó mindenben más, mint a korábbi Saxónk, sokkal jobban fordul, a fékje pedig olyan brutálisan erős, hogy eddig még nem is sikerült kihasználnom - vallotta be a kétkerékhajtásúak között eddig öt bajnoki címet szerző pilóta. - Van bennem egy kis drukk, hiszen mégis csak ez lesz az első versenyem vele, de remélem, sikerül gyorsan megszoknom."

38. Allianz Hungária-rali, az Agip ob 7. futama, Pécs

Prológ. Abszolút sorrend: 1. Turán Frigyes, Csökő Zoltán (Turán Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 53.0, 2. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 53.0, 3. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 53.4, 4. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 54.6, 5. Tárnok, Herr (TT Racing, Renault Mégane Maxi) 55.1, 6. Bútor, Tóth V. (Bútor Rally Team, Citroen C2) 55.7
A prológon elért abszolút hatodik helyezés azt mutatja, hogy Bútor nem óvatoskodik túlságosan, bár a hagyományos körverseny eredménye a szokásoknak megfelelően nem számít bele a verseny végeredményébe.
Ha már a Pécs Plaza parkolójában megtartott bemelegítésnél tartunk, mindenképpen meg kell említenünk, hogy az idén is több ezer néző tolongott a pálya szélén, hogy szurkoljon a kedvenceinek. Érdekesség, hogy bár a raliban néhány éve tizedeket is mérnek, ez sem tudott különbséget tenni két pilóta között: Turán Frigyes és Benik Balázs egyaránt kerek 53 másodperc alatt teljesítette az 1.3 kilométeres távot.

Turánt egyébként lassan már a prológok specialistájának is tekinthetjük, hiszen a legutóbbi Budapest-ralin is ő nyerte meg a közönség szórakoztatására megtartott "bemelegítést". Persze, ebben nagy hasznára van a sokéves pályaautós tapasztalat, de hát mindenki abból kovácsol előnyt, amiből tud. "Nagyon örülök, bár ez nem számít bele a végeredménybe, lélektanilag mindenképpen sokat jelent" - mondta az Evo6-os Mitsubishivel közlekedő Turán.

Benik sem fogta vissza magát, bár ő jó néhány perccel később (már majdnem sötétben) gurult aszfaltra. A tavalyelőtti bajnok nagyon elszánt, és mindenképpen növelni szeretné pontjai számát, hiszen a pécsi győzelem bajnoki címet is érhet a számára. A prológra vonatkozó szabályok szerint egyébként azonos időeredmény esetén a nagyobb rajtszámmal induló versenyző nyer, úgyhogy ezúttal hivatalosan Turán a körverseny győztese.
A bajnoki címre matematikailag még esélyes pilóták közül Turi Tamás a harmadik, Herczig Norbert a negyedik, ifjabb Tóth János a kilencedik, míg Spitzmüller Csaba a 13. helyen végzett.

Érdekesség, bár aszfalton azért nem túl nagy meglepetés, hogy a top hatba két kétkerékhajtású autót irányító pilóta került be: az A7-es bajnok Tárnok Tamás, no és a fent már említett Bútor Róbert az új C2-essel.
Az igazi küzdelem ma kezdődik, négy - magyar viszonylatban hosszúnak számító - gyorsasági szakasszal.

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik