A hatszoros bajnok ifjabb Tóth János négy gyorsasági szakasz után vezeti a Mecsek-rali küzdelmeit Turi Tamás és Spitzmüller Csaba előtt.
Ifjabb Tóth János négybôl négy gyorsasági szakaszt nyert meg szombaton (Fotók: Meggyesi Bálint)
Ifjabb Tóth János négybôl négy gyorsasági szakaszt nyert meg szombaton (Fotók: Meggyesi Bálint)
38. Allianz Hungária-rali, az Agip ob 7. futama
Abszolút sorrend 4 gyorsasági szakasz után: 1. ifjabb Tóth János, Bahor Bea (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 47:33.7, 2. Turi, Kerék (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 22.0 másodperc hátrány, 3. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 40.2 mp h., 4. Michna, Zsíros (Michna Rally Team, Skoda Octavia WRC) 2:22.6 perc h., 5. Hideg, Szabó K. (Hideg Autósport, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:27.0 p h., 6. Botka D., Gabura (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:29.9 p h.
Négyből négy gyorsasági szakaszt nyert meg tegnap az ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős, amely akkor sem tehetett volna sokkal többet a siker érdekében, ha nagyon akart volna. A Peugeot rutinos pilótája tökéletesnek értékelte a napot, elmondta: jól tudott alkalmazkodni a körülményekhez, de annak azért örült, hogy nem esett az eső.
A gumik túlmelegedése neki is (csakúgy, mint szinte mindenkinek) okozott némi fejtörést, de a második körben már próbálta jól beosztani az abroncsokat. "Eredetileg úgy gondoltam, hogy az első körben alakulhatnak ki nagyobb különbségek, mert akkor még tiszta volt a pálya, ideálisak voltak a körülmények - mondta ifjabb Tóth. - Ehhez képest a második menetben is elég nagyok voltak a differenciák, pedig akkor már kis túlzással csak egy ívet lehetett használni a rengeteg murvafelhordás miatt. Hogy mire lesz elég az előnyünk? Nem tudom megmondani, mert a raliban bármikor történhetnek váratlan események."
Mint például az összetettben vezető Benik Balázzsal, akivel ezúttal is kibabrált a technika ördöge. A tavalyelőtti bajnoknak az idén jóformán alig volt gondmentes versenye - most éppen a Ford váltója romlott el. Ez a bajnoki címért folyó csatában is összekuszálja a szálakat - ha ugyanis ez marad az állás, eléggé izgalmas idényzáróra számíthatunk. "Janika" ezzel kapcsolatban egyelőre nem mondott túl sokat, csak annyit, hogy előbb célba akar érni, ráér utána számolgatni. A második helyen álló Turi Tamásnak kalandos napja volt: az utolsó szakaszon megcsúszott egy kőfelhordáson, beleesett az árokba, és csak éber őrangyalának köszönhette, hogy nem borult fel. Mégiscsak szerencsét hozott a kabalamalac, amelyet a csapat felkötött a bukócsőre… Spitzmüller Csaba az első kör után letargikus hangulatban érkezett a szervizparkba: az autó egyszerűen erőtlen volt - utóbb kiderült, egyrészt elromlott a guminyomásmérő (így nem tudták az optimális nyomást használni), másrészt a hajtáselektronikával is gond volt. A harmadik pozíció ezután nem rossz, mint ahogyan Michna Ottó sincs elkeseredve a negyedik helye miatt. A Skodájában az első körben az AC ment tönkre, a másodikban meg a turbó, úgyhogy kóláskupakból szikével farigcsált dugót - ezzel akadályozva meg az olajfolyást.
A kiesők nem túl alacsony létszámát - a 116 indulóból 33-an búcsúztak a nyitó napon - gyarapította a World Rally Car-pilóták közül Herczig Norbert (defektet kapott, és miután a kerékcsere hat percet vett igénybe, nem látta értelmét folytatni) és Tagai Tamás (a törött féltengely még nem lett volna baj, ám amikor a féknyereg is eltört, a pilóta úgy döntött: befejezi). Vizin László kicsit jobban járt - bár eléggé félelmetes volt Árpádtetőről lefelé fék nélkül közlekedni, végül csak elért a célig, és a nap végére a 18. helyről a nyolcadikra küzdötte fel magát. A viadal ma hét gyorsasági szakasszal ér véget.