Tegnap reggel már a rajt előtt sejteni lehetett, hogy izgalmasan alakulnak az események a pécsi ob-futam zárónapján. A mecseki dombok között ugyanis esett az eső, márpedig a pilóták közül sokan nem szeretnek vizes pályán autózni. Közéjük tartozik a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János is, aki saját bevallása szerint nem tartozik az esőmenők közé. Nem úgy Turi Tamás, aki még kedveli is az extrém körülményeket. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a bajnoki címvédő Skoda-pilótának esze ágában sem volt kockáztatni, sőt a vasárnapi rajt előtt felhívta a csapatfőnökét, és megbeszélték, hogy jó lesz a második hely, nem rizikóznak.
Az autónak is járt a nedûbôl, az összetettben is versenyben maradó Turi Tamás sokat köszönhet a mellette az esôs utakon is „kitartó” Skodának (Fotó: Laufer Péter)
Az autónak is járt a nedûbôl, az összetettben is versenyben maradó Turi Tamás sokat köszönhet a mellette az esôs utakon is „kitartó” Skodának (Fotó: Laufer Péter)
Az elhatározás azonban csak addig tartott, amíg meg nem nyerte az első három gyorsasági szakaszt, és fel nem csillant a remény, hogy esetleg győzhet. A második körben "Janika" még igyekezett visszaverni a támadást (a felszáradóban lévő aszfalton két szakaszon is a leggyorsabb volt), ám az utolsó előtti gyorsasági mindent megváltoztatott. Turi több mint 12 másodpercet vert a hatszoros bajnokra, aminek köszönhetően 3 tizedmásodperccel (!) átvette a vezetést az összetettben.
Így készülődtek a mindent eldöntő szuperspeciálisra, amely elég rövid volt ahhoz, hogy ne lehessen nagy különbségeket kialakítani, viszont elég hosszú, hogy Turi megnyerje a versenyt. Ifjabb Tóth túlságosan puha gumit választott, végig csúszkált a Szentkút és Remeterét közötti úton, Turi ellenben úgy végigküldte az Octaviát a szakaszon, hogy a végén 5.1 másodperces előnnyel győzött. "Jani meggyőző volt az első napon, nem gondoltam volna, hogy lehet esélyünk a végső sikerre - mondta Turi. - Amikor reggel kiléptem a szobából, és láttam, hogy esik az eső, felcsillant a remény, és úgy döntöttem, harcolni fogok. Az utolsó előtti, sáros szakaszon Janika nem volt merész, én viszont mindent egy lapra tettem fel. Így sikerült nyernem."
Szavazás
A harmadik helyen Spitzmüller Csaba ért célba, aki akkor tett le arról, hogy üldözőbe vegye a két éllovast, amikor a tegnapi első szakaszon 150 kilométeres sebességnél megpördült, és kénytelen volt tolatva befordulni az egyik kanyarba. Attól kezdve úgy döntött, nem kockáztat, ahol sok néző állt, ott cifrázta, ahol nem, ott végigszáguldott a saját tempójában. Jól tette, hiszen a mostani harmadik helyével átvette a vezetést az összetett pontversenyben.
Persze ez semmit sem jelent, hiszen mindössze három ponttal előzi meg ifjabb Tóthot és a szombaton váltóhiba miatt búcsúzó Beniket az összetettben, ami azt jelenti, hogy hármójuk közül az lesz az abszolút bajnok, aki megnyeri a Zemplén-ralit. (Turinak sikere mellé a többiek hibázására is szüksége van.) Ott már nem lesz lehetőség taktikázásra, visszafogottságra: aki mer, az nyer…
A további WRC-pilóták közül Vizin László a korábbi fékgondokat feledve a 18. helyről a hatodikra zárkózott fel (ahhoz képest, hogy szombaton még fel akarta adni a versenyt…), Michna Ottó viszont technikai gondok miatt búcsúzott.
Folytatás négy hét múlva, Tokaj környékén.
38. Allianz Hungária-rali, az ob 7. futama Abszolút végeredmény: 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 1:15:11.9, 2. ifj. Tóth, Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 5.1 másodperc hátrány, 3. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 1:55.7 perc h. Az ob állása: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós 73 pont, 2. ifj. Tóth, Bahor és Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 70-70
Következik (október 14-16.): 5. Zemplén-rali, az ob 8. futama ---- Ezúttal az orfűi gáton, egy körülbelül 400 méteres egyenes végén figyeltük meg, milyen csúcssebességre képesek a magyar mezőny pilótái:
Szabó Gergő (Mitsubishi Lancer Evo6) - 129.83 km/óra
Spitzmüller Csaba (Toyota Corolla WRC) - 120.64 km/óra (Mérés: MAXX Speed Controll. Forrás: www.duen.hu) ---- A8. Mindössze három másodperc volt a különbség Hideg Krisztián és Botka Dávid között a második nap rajtjánál, és természetesen mindkét Mitsubishi-pilóta nyerni akart. Az első körben Botka volt fölényben, aztán Hideg egy szakasz alatt újra maga felé billentette a "mérleg" nyelvét. Az idegek harcában végül mégis ő veszített: az utolsó előtti szakaszon beesett az árokba, és a hírek szerint csúnyán összetörte a Lancert. Az első nap technikai gondokkal küszködő Botka ünnepelhetett, már csak azért is, mert hat ponttal átvette a vezetést az öszszetettben. A kategória ezüstérmese pályafutása során először Pethő István lett.
N-csoport. Szabó Gergő azon kevesek közé tartozik, akik szeretnek esőben autózni, úgyhogy neki nem szegte kedvét a tegnapi időjárás - legalább vizes pályán is kipróbálhatta a Lancert. Az első körben a "lovak közé csapott", harminc másodperces előnyt gyűjtött, de még ez sem volt elég, a navigátora alig győzte figyelmeztetni, hogy nem kell sietni, mert abból még baj is lehet. Nem lett, Szabó nyert, Matics Mihály megtartotta a második helyét, Magyar Miklós pedig a harmadikat.
Szuper1600. Ennél jobb debütálásra nem is számíthatott Bútor Róbert a vadonatúj Citroën C2-essel. Noha szombaton voltak gondjai a fékekkel, tegnapra megtalálták az ideális beállításokat vizes pályára, amitől a pilóta is bátrabb lett, és tovább növelte az előnyét. Mögötte Kakuszi Zsolt jött, megakadályozva ezzel Keller Pétert abban, hogy már itt, Pécsett megünnepelje a bajnoki címét.