Azt üzente Gyurcsány Ferenc sportminiszter a Baumgartner-ügy kapcsán lapunk hasábjain keresztül a magyar vállalatoknak, "&jó lenne, ha több felelősséggel viseltetnének a körülöttük lévő világ és a nemzet ügyeinek megoldásában". A politikus azt követően szólalt meg, hogy a MOL Rt. előbb szponzori szerződést kötött a Horvát Labdarúgó-szövetséggel, aztán meg a versenyző menedzsmentje szerint vállalhatatlan feltételekhez kötötte Baumgartner Zsolt Formula1-es szereplésének támogatását.
A sportminiszter szavaival egyetért Fehér Imre, a Borsodi Sörgyár Rt. kommunikációs igazgatója, de fontos tartotta elmondani: azért vannak cégek, amelyek manapság is kiállnak a magyar sport mellett. Ilyen a futballválogatott fő szponzora, a Borsodi is…A sörös cég természetesen nem tartja feladatának, hogy a MOL Rt. horvátországi szerepvállalását kommentálja, ám annyit Fehér Imre megjegyzett: szívesen látnák az olajtársaságot a magyar nemzeti együttes támogatói között is. A kommunikációs igazgató szerint ők nem kerülhetnek hasonlóan kínos szituációba, mint a MOL Rt., mert az anyacégük, az Interbrew a helyi érdekeltségeivel szponzoráltatja az adott ország futballválogatottját. Így van ez a magyar együttes világbajnoki selejtezőcsoportbeli ellenfeleinél, a bolgároknál és a horvátoknál is – merthogy az Interbrew-nak Horvátországban is vannak érdekeltségei. Ám ott nem a Borsodit népszerűsíti a futball segítségével, hanem a helyi piacvezető márkát, az Ozujskót. Alighanem kisebb vihart kavart volna a MOL lépése is, ha nem a magyar, hanem a horvát olajtársaság, az INA logója kerül fel a horvát nemzeti csapat mezére.Fehér Imre – nyomatékosítva, hogy nem a MOL-t kívánja bírálni – annyit jegyzett meg az olajtársaságról magyarázata kapcsán, miszerint a horvátok szponzorálása színtiszta üzleti döntés volt, hogy egy cég számára a partnerek és fogyasztók véleménye sem lehet mellékes. Rombolja tehát egy vállalat presztízsét, ha a nemzeti büszkeségükben sértett futballszurkolók bojkottot hirdetnek ellene. A futball szempontjából pedig rossz üzenet, hogy a zágrábi szerződéskötéssel az olajtársaság azt sugallta: inkább bízik a horvát futballban, mint a magyar labdarúgásban. "Nem véletlen, hogy a Nemzeti Sport hasábjain Lothar Matthäus is reagált a történtekre, noha szakvezetők szponzorációs ügyekben nem szoktak megnyilvánulni – mondta Fehér Imre. – A német szakember azonban Budapestre érkezése óta azon dolgozik, hogy elhitesse: igenis van esélyünk a vébéselejtezőben. Ebben a szándékában csöppet sem erősíti a MOL lépése, és nyilvánvalóan a játékosok fejét is megzavarhatja egy efféle fordulat. Márpedig tudjuk, a meccsek sokszor már az öltözőben eldőlnek."A kommunikációs szakember úgy véli, a kontinens nyugati részében vélhetően könnyebben megemésztenék, ha egy cég egy másik ország rivális futballszövetsége mellé áll, Európa keleti felén viszont illik figyelni a nemzeti érzékenységre is. A felvetésre, vajon a MOL döntésében nem játszhatott-e szerepet a kormányzó Horvát Demokratikus Közösség (HDZ) berkeiben felvetődött ötlet, miszerint felül kellene vizsgálnia az ottani privatizációs folyamatot – közte a MOL részvényvásárlását az INA-ban, s ezért tett volna egy gesztust az olajtársaság a horvát közvéleménynek –, Fehér Imre nem kívánt reagálni, mondván, nem ismerheti a részleteket…Ami a Baumgartner-ügyet illeti: bármennyire híve a Borsodi a magyar sportolók támogatásának, a magyar pilóta biztosan nem számíthat a sörgyár pénzére. Egyrészt mert 380 millió forintot nem kívánnának egyetlen szponzoráltra költeni, másrészt meg olyan sportágra nem áldoznak, amely összeegyeztethetetlen az alkoholfogyasztással.