Csütörtökön még nagyon büszkék voltak magukra az olaszok, a pénteki első időmérő edzéseken azonban csak az utolsó pillanatokban menekültek meg a szégyentől. A MotoGP-ben a spanyol Carlos Checa egy szédületes idővel (a yamahás majdnem négy tizeddel (!) tudott jobbat a japán apriliás, Harada Tecuja 1999-es idejénél) megelőzte az összes olasz menőt.
Checa alaposan megtréfált mindenkit
Checa alaposan megtréfált mindenkit
A szuperbike-vb legeredményesebb márkája, a bolognai Ducati – az olasz márka 1990 óta 19 világbajnoki címet szerzett – a hazai, Olasz Nagydíjat választotta ki ahhoz, hogy végre bemutassa a világnak a MotoGP-re tervezett új versenygépét. A gyorsasági világbajnokságba 1972 után jövőre visszatérő Ducati vadonatúj motorjáról, 5500 euró ellenében, egy ausztrál Ducati-fanatikus rántotta le a leplet, amely alatt egy igazi olasz csodát láthatott meg a nagyérdemű. A Ducati Desmosedici elnevezésű műremeke egy négyhengeres, V-elrendezésű 989 köbcentis erőforrással rendelkezik, az aerodinamikája pedig a Formula–1-ből származik, hiszen az az Alan Jenkins tervezte az áramvonalidomát, aki korábban már dolgozott a McLarennek, az Arrowsnak, a Prostnak és a Stewart-csapatnak is. A csütörtöki varázs azonban péntekre majdnem teljesen elmúlt. A MotoGP-ben a spanyol Carlos Checa egy szédületes idővel – a yamahás majdnem négy tizeddel (!) tudott jobbat a japán apriliás, Harada Tecuja 1999-es idejénél – megelőzte az összes olasz menőt. A 125-ösök között a német Steve Jenkner – aki pénteken ünnepelte a 26. születésnapját – ugyan nem ért el rekordot, ám ő is megelőzte az összes helyi menőt. Különösen az elmúlt két vb-futam győztese, Lucio Cecchinello szomorkodott, neki átmenetileg meg kellett elégednie a hetedik helyezéssel. A 250-ben is nagyon sokáig bizonytalan volt az olasz siker, ám Marco Melandri 15 másodperccel az edzés leintése előtt végül megszerezte az ideiglenes pole pozíciót. A Yamaha feltámadt. Méghozzá valószínűleg nem csak átmenetileg. A két héttel ezelőtti Francia Nagydíjra új motort kapott a négyütemű YZR-M1-es motor – 990 köbcentis lett az erőforrás; hengerenként már nem öt, hanem négy szelep végzi az üzemanyagcserét; a hengerekben új, a Formula–1-ből ismert dugattyúk dolgoznak; a motorfék csökkentéséről pedig szintén egy vadonatúj elektromos rendszer gondoskodik –, az Olasz GP-re pedig a Yamaha egy teljesen új vázat, illetve az ehhez tartozó új futóművet adott Checának és Max Biagginak.
A fejlesztések jónak tűnnek, hiszen miután Biaggi begyűjtötte az első idei érmét Le Mans-ban, az Olasz GP pénteki edzésnapján hengereltek a gyári yamahások. Az idén még egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy egy tréningen két Yamaha is megelőzze az eddig verhetetlennek tartott gyári hondásokat, azaz Valentino Rossit és Ukava Torut. Most azonban pontosan ez történt. Rossinak tehát egyelőre nem hozott szerencsét az új sisakja, amely ugyanolyan festésű, mint édesapjának, az egykori vb-menő Graziano Rossinak az 1979-es bukója. "Megmondtam előre, hogy nem lesz könnyű dolgom. Nagyon meglátszik ugyanis, hogy a Yamaha nemrég tesztelt Mugellóban, míg mi, hondások egyszer sem próbálhattunk az olasz pályán” – mondta Rossi, aki szerint sokkal szorosabb lesz az olasz viadal, mint a francia verseny volt. (Le Mans-ban az első három között mindössze 0.604 másodperc volt a különbség.)