Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Nem kellett sokáig várniuk a motorosoknak arra, hogy revánsot vegyenek a Brit Nagydíjon történtekért. Alig öt nappal ezelőtt intették le a Donington Park-i viadalt, a hét végén pedig már Németországban dübörögnek a motorok. A futamok roppant izgalmasnak ígérkeznek, már csak azért is, mert mind a három géposztályban botrány robbant ki a brit viadal után. És a "sértettek” bosszúért kiáltanak. Igaz, a vendetta nem lesz egyszerű. A 3704 méteres sachsenringi pálya ugyanis nemcsak a vb legrövidebb aszfaltcsíkja, hanem az egyik legkanyargósabb és legbecsapósabb arénája is. A 125-ös éllovas, a tavalyi világbajnok Manuel Poggiali Gilerája néhány futammal ezelőtt még etalonnak számított. A Holland és a Brit Nagydíjon azonban kiderült, hogy a Honda és az Aprilia a fejlesztésekben meg tudta előzni az olasz márkát. Poggiali azonban nem elsősorban a technikai fejlesztések hiánya miatt aggódik. Szerinte ugyanis a vb spanyol szervezője, a Dorna a legveszélyesebb ellenfeléből, a spanyol Daniel Pedrosából akar világbajnokot faragni. "Engem a Spanyol GP-n egy el nem követett szabálytalanság miatt diszkvalifikáltak, míg Pedrosát egy durva szabálytalanság után sem büntették meg Angliában. A második körben sárga zászlónál megelőzte Uit, úgyhogy őt is ki kellett volna zárni a versenyből. Ám nem így történt. Ami nem is meglepő, hiszen ő spanyol” – bosszankodott Poggiali, aki tavaly egy bronzérmet szerzett a Drezdához közeli katlanban. Poggialinak azonban nemcsak Pedrosára kell figyelnie, hiszen a francia Arnaud Vincent az elmúlt hétvégén az idei második győzelmével jelezte, hogy még ő sem mondott le a vb-címről.
A 250-ben jövőre új technikai szabályokat szeretnének bevezetni annak érdekében, hogy még izgalmasabb legyen a csata. A tervezett módosítások értelmében a jelenlegi 95 kilós negyedliteresek 100 kilósak lennének, és tilos lenne karbonszálas féktárcsákat, valamint felniket használni. Sachsenring előtt azonban főleg az összetett másodikja, a spanyol Fonsi Nieto borzolta a kedélyeket. "A Brit Nagydíjon nem a versenyzői tudás döntött. Marco Melandri csak azért vert meg, mert neki sokkal jobban gyorsult az Apriliája. De számomra ez nem meglepetés: hiába vagyok én az Aprilia gyári támogatottságú versenyzője, az olasz Aprilia biztos mindig jobban fogja segíteni az olasz Melandrit” – vádaskodott Nieto, akinek nem lesz könnyű meggátolni, hogy Melandri begyűjtse az egymás utáni ötödik sikerét is. Az élete legjobb formájában lévő listavezető ugyanis nagyon szereti a Sachsenringet: 1999-ben itt szerezte meg a karrierje harmadik 125-ös győzelmét, míg 2001-ben a német pályán nyert először a 250-es géposztályban – és lett minden idők legfiatalabb 250-es győztese. A MotoGP-ben természetesen a 101. nagydíján induló Valentino Rossira figyel mindenki. Az ok: a Sachsenringet kifejezetten utálja a hondás éllovas, ezért nem elképzelhetetlen, hogy a yamahás Max Biaggi – a tavalyi Német GP nyertesével a múlt hét végén csúnyán összeveszett Rossi – meg tudja majd lepni az idei nyolcadik győzelmére készülő honfitársát. "Bár 1999-ben nyertem már a Sachsenringen, mégis gyűlölöm a német pályát. Szűk és rövid, leginkább egy gokartarénához hasonlít, amely épp ezért alkalmatlan a MotoGP-s motorok számára. Szóval nagyon nehéz verseny vár rám. Már csak azért is, mert rendkívül fáradt vagyok, és már alig várom, hogy elmehessek végre nyaralni” – nyilatkozta Rossi, aki jelenleg 87 ponttal vezet az összetettben.