Rossi nyaralni szeretne

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.07.18. 23:33
Címkék
Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Talmácsit (8-as) a brit futamon az akadályozta meg a pontszerzésben, hogy egyik riválisa bukott elôtte, és ô már nem tudta kikerülni
Nem kellett sokáig várniuk a motorosoknak arra, hogy revánsot vegyenek a Brit Nagydíjon történtekért.
Alig öt nappal ezelőtt intették le a Donington Park-i viadalt, a hét végén pedig már Németországban dübörögnek a motorok. A futamok roppant izgalmasnak ígérkeznek, már csak azért is, mert mind a három géposztályban botrány robbant ki a brit viadal után. És a "sértettek” bosszúért kiáltanak. Igaz, a vendetta nem lesz egyszerű. A 3704 méteres sachsenringi pálya ugyanis nemcsak a vb legrövidebb aszfaltcsíkja, hanem az egyik legkanyargósabb és legbecsapósabb arénája is.
A 125-ös éllovas, a tavalyi világbajnok Manuel Poggiali Gilerája néhány futammal ezelőtt még etalonnak számított. A Holland és a Brit Nagydíjon azonban kiderült, hogy a Honda és az Aprilia a fejlesztésekben meg tudta előzni az olasz márkát. Poggiali azonban nem elsősorban a technikai fejlesztések hiánya miatt aggódik. Szerinte ugyanis a vb spanyol szervezője, a Dorna a legveszélyesebb ellenfeléből, a spanyol Daniel Pedrosából akar világbajnokot faragni. "Engem a Spanyol GP-n egy el nem követett szabálytalanság miatt diszkvalifikáltak, míg Pedrosát egy durva szabálytalanság után sem büntették meg Angliában. A második körben sárga zászlónál megelőzte Uit, úgyhogy őt is ki kellett volna zárni a versenyből. Ám nem így történt. Ami nem is meglepő, hiszen ő spanyol” – bosszankodott Poggiali, aki tavaly egy bronzérmet szerzett a Drezdához közeli katlanban. Poggialinak azonban nemcsak Pedrosára kell figyelnie, hiszen a francia Arnaud Vincent az elmúlt hétvégén az idei második győzelmével jelezte, hogy még ő sem mondott le a vb-címről.

A vb állása 8 futam után /b>
125 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 147 pont, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 131, 3. Vincent (francia, Aprilia) 128, 4. Cecchinello (olasz, Aprilia) 91, 5. Jenkner (német, Aprilia) 80, 6. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 54, ...31. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1. 250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 145, 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 132, 3. Rolfo (olasz, Honda) 107, 4. Battaini (olasz, Aprilia) 80, 5. Elías (spanyol, Aprilia) és De Puinet (francia, Aprilia) 76-76. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 195, 2. Ukava (japán, Honda) 108, 3. Biaggi (olasz, Yamaha) 89, 4. Barros (brazil, Honda) 87, 5. Abe (japán, Yamaha) és Checa (spanyol, Yamaha) 72-72
Tv: Eurosport, 18.00 (felvételrôl), 00.45 (felvételrôl)
A 250-ben jövőre új technikai szabályokat szeretnének bevezetni annak érdekében, hogy még izgalmasabb legyen a csata. A tervezett módosítások értelmében a jelenlegi 95 kilós negyedliteresek 100 kilósak lennének, és tilos lenne karbonszálas féktárcsákat, valamint felniket használni. Sachsenring előtt azonban főleg az összetett másodikja, a spanyol Fonsi Nieto borzolta a kedélyeket. "A Brit Nagydíjon nem a versenyzői tudás döntött. Marco Melandri csak azért vert meg, mert neki sokkal jobban gyorsult az Apriliája. De számomra ez nem meglepetés: hiába vagyok én az Aprilia gyári támogatottságú versenyzője, az olasz Aprilia biztos mindig jobban fogja segíteni az olasz Melandrit” – vádaskodott Nieto, akinek nem lesz könnyű meggátolni, hogy Melandri begyűjtse az egymás utáni ötödik sikerét is. Az élete legjobb formájában lévő listavezető ugyanis nagyon szereti a Sachsenringet: 1999-ben itt szerezte meg a karrierje harmadik 125-ös győzelmét, míg 2001-ben a német pályán nyert először a 250-es géposztályban – és lett minden idők legfiatalabb 250-es győztese.
A MotoGP-ben természetesen a 101. nagydíján induló Valentino Rossira figyel mindenki. Az ok: a Sachsenringet kifejezetten utálja a hondás éllovas, ezért nem elképzelhetetlen, hogy a yamahás Max Biaggi – a tavalyi Német GP nyertesével a múlt hét végén csúnyán összeveszett Rossi – meg tudja majd lepni az idei nyolcadik győzelmére készülő honfitársát. "Bár 1999-ben nyertem már a Sachsenringen, mégis gyűlölöm a német pályát. Szűk és rövid, leginkább egy gokartarénához hasonlít, amely épp ezért alkalmatlan a MotoGP-s motorok számára. Szóval nagyon nehéz verseny vár rám. Már csak azért is, mert rendkívül fáradt vagyok, és már alig várom, hogy elmehessek végre nyaralni” – nyilatkozta Rossi, aki jelenleg 87 ponttal vezet az összetettben.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik