Még sohasem volt olyan a Formula–1 történetében, hogy valaki hat futammal az idény vége előtt világbajnok legyen. Michael Schumacher a Ferrarival azonban korán véget vetett a trófeáért folyó csatának, már július 21-én a Francia Nagydíjon bebiztosította ötödik vb-címét. Összeállításunkban csapatonként pillantunk vissza a Magny-Cours-ban történtekre. FerrariMichael Schumacher győzött, és ezzel megszerezte ötödik világbajnoki címét, míg Rubens Barrichello újabb bosszantó hiba miatt még csak el sem tudott rajtolni. A vörös gép elektronikai hibája miatt a rajtrácson ragadó brazil már hazaindult, amikor kiderült, hogy Schumi világbajnok lett. Rubinho visszament a pályára, gratulált csapattársának, és együtt ünnepelt a csapattal. Michael Schumacher örömünnepéről keretesünkben olvashatnak.
Kimi Räikkönen (balra) megcsúszott egy olajfolton, Michael Schumacher átvette a vezetést, és megszerezte az ötödik vb-címét (Fotók: Reuters)
Kimi Räikkönen (balra) megcsúszott egy olajfolton, Michael Schumacher átvette a vezetést, és megszerezte az ötödik vb-címét (Fotók: Reuters)
McLaren Kimi Räikkönen ugyan elszalasztotta élete első futamgyőzelmét, ennek ellenére remek hangulat uralkodott a West-McLarennél a viadal után. Az ok a csapat pazar szereplése – a finn és David Coulthard mindhárom napon remekelt, a duó pénteken lefőzte a mezőnyt, szombaton Räikkönen a leggyorsabb tudott lenni a pálya harmadik harmadán, és megelőzte Ralf Schumachert, míg vasárnap a versenyen csak a világbajnok Michael Schumacher hagyta le a wokingi párost. Räikkönen öt körrel a vége előtt még vezetett, de balszerencséjére olajra hajtott, és kicsúszott az egyik kanyarban, így a ferraris elment mellette. Coulthard a harmadik hellyel és a versenyen futott leggyorsabb körrel távozott a Francia Nagydíjról. A csapat a "lelassított” Hockenheimringen és Magyarországon folytathatja remek szereplését.
Williams Juan Pablo Montoya sorozatban ötödször indult a pole pozícióból, de a szombaton szerzett előnyét ezúttal sem tudta kihasználni, sőt, még a dobogóról is lecsúszott. A kolumbiai a 4., Ralf Schumacher pedig az ötödik helyen zárta a Francia GP-t, a verseny utolsó harmadában mindkét sofőr lelassult, negyven másodpercet kapott a győztestől. "Roppant csalódottak vagyunk, ezen a versenyen egyáltalán nem voltunk versenyképesek. A gumiválasztásunk során hibáztunk, és az az igazság, hogy a versenykörülmények között elmaradtunk a McLarentől is” –nyilatkozta Sam Michael, a csapat főmérnöke. Gerhard Berger, a BMW sportigazgatója szerint a csapatnak visszafelé kell tekintenie, előnye a McLarennel szemben ugyanics csak 19 pont, és nagyon szoros lehet a befutó a konstruktőrök pontversenyében.
Renault A francia gyár a hazai versenyén bejelentette, hogy jövőre nem Jenson Button, hanem a tesztpilóta Fernando Alonso lesz Jarno Trulli csapattársa, azaz letudta a pilótakérdést. A pontot ezúttal Button szerezte, a brit 11 egysége is kevés a csapatban maradáshoz a négypontos olaszszal szemben.
Sauber Felipe Massa korán rajtolt, majd Michael Schumacherhez és Coulthardhoz hasonlóan a boxutcából kifelé jövet ráhajtott a záróvonalra, azaz két büntetéssel bosszantotta csapatát. Peter Saubernek állítólag fogy a türelme, könnyen lehet, hogy a télen kirakja a csapatból a fiatal brazilt. Nick Heidfeld a végig rakoncátlankodó autójával megbízhatóan versenyzett, a verseny nagy részét kipörgésgátló nélkül teljesítve a hetedik lett.
Minardi A kiscsapat hatalmas boldogsággal vette tudomásul, hogy mindkét pilótája az első tízben végzett, Mark Webber nyolcadik helye és Alex Yoong tizedik pozíciója reményt keltő a team számára. Megbízható, erős autók, remek autóvezetés és kiváló boxmunka vezetett a Minardi sikeréhez.
Jaguar Eddie Irvine kis híján pontot szerzett Magny-Cours-ban, az egész hétvégén remeklő Milton Keynes-i csapat ír pilótáját azonban autójának hátsó légterelője megfosztotta az ünnepléstől. Irvine Button hajrában történt kerékcseréje miatt feljöhetett volna a hatodik helyre, de akkor már a pálya mellől figyelte az eseményeket. "Kívülről csúnyább volt az eset, mint az autóból, körülbelül háromszáztízzel mentem, amikor hirtelen megcsúszott az autó. Szerencsémre a pálya legbiztonságosabb pontján történt az eset, úgyhogy simán megúsztam”– mondta Irvine. Pedro De La Rosa a kilencedik helyen zárta a versenyt.
Toyota Allan McNish és Mika Salo is motorhiba miatt adta fel a versenyt Magny-Cours-ban, a skót kiesését kísérő olajfolt a verseny végkimenetelét illetően is döntő volt, Räikkönen ugyanis McNish Toyotájának elcsöpögtetett folyadékán csúszott meg, így tudott elmenni mellette az ezáltal világbajnokká váló Schumacher. "Sajnálom, hogy az én autóm okozta olajfolt fosztotta meg Kimit élete első győzelmétől” – nyilatkozta McNish a verseny után. A Toyota eddig nem szenvedett motorhibát az idény során, és a kölniek remélik, nem ismétlődik meg a Franciaországban duplán jelentkező probléma. A csapat egyébként bejelentette, a Belga Nagydíj hétvégéjén hozza nyilvánosságra jövő évi pilótapárosát, amelyben Salo az egyetlen biztos pont.
Jordan "Szörnyű volt ez a hétvége, jobb, ha a következő versennyel foglalkozunk” – ennyi volt Eddie Jordan mondanivalója a Francia Nagydíj után, az ír csapatfőnöknek Giancarlo Fisichella szombati balesete után nem sikerült elindítania Heinz-Harald Frentzent a kilences rajtszámú autóban, míg Szato Takuma korán feladta a viadalt. Fisichella a versenyt otthon nézte televízión, és látta, amint a rajt után csapattársa Olivier Panisszal csatázva a kavicságyba hajtott, majd később kicsúszott.
BAR A Brit Nagydíj ötpontos termése után nem kis pofont kapott a csapat Magny-Cours-ban, ahol mindkét pilóta feladta a versenyt. Panis Szatóval akaszkodott össze a rajt után, és utána már csak szenvedett a kieséséig. Jacques Villeneuve rosszul rajtolt, majd McNish mögé ragadt, és végül motorhiba miatt kiesett. A csapat egyébként hétfőn este Londonban bejelentette, hogy jövőre Jenson Button lesz Villeneuve csapattársa. A team négyéves megállapodást kötött a brit sofőrrel – ennyi ideig "veszi őt kölcsön” a Williamstől, amellyel Buttonnak hosszú távú megállapodása van. David Richards csapatfőnök hatalmas tehetségnek tartja a team új tagját és azt nyilatkozta: pont egy ilyen emberre van szüksége az istállójának. Ez azonban egyben azt is jelenti, hogy Panisnak egyelőre nincs szerződése a következő idényre, bár a hírek szerint a Toyota szívesen fogadná a franciát.
Arrows A befektetőivel a csapat életben maradásáról döntő tárgyalásokat folytató Tom Walkinshaw csapata annyit tett ezen a hétvégén, amivel elkerülte a nagydíj kihagyása miatt járó félmillió dolláros büntetést. Frentzen és Enrique Bernoldi a szabadedzéseken egyetlen kört tett, a hivatalos időmérőn egy-egy mért kört teljesített, amellyel – szándékosan – elmaradt a szintidőtől. Szombaton délután mindketten összecsomagoltak, és hazamentek. A tárgyalások folytatódnak, reméljük, a Német Nagydíjon többet láthatjuk a narancs-fekete autókat.