Kedd este Nagykanizsa belvárosában megkezdődött a 29. Magyar körverseny. Látványos prológ során mutatkozott be a karaván a magyar publikumnak, a nemzetközi mezőnyben a kilenc hazai csapat mellett tíz külföldi együttes kapott helyet, s összesen tizenöt nemzet magyar, jugoszláv, szlovák, holland, amerikai, német, ukrán, horvát, szlovén, lengyel, olasz, kolumbiai, cseh, dán, orosz kilencvenhárom versenyzője állt rajthoz.
A címvédô jugoszláv Mikos Rnyakovics váratlanul késôn, mindössze a rajt elôtti pillanatokban érkezett meg Nagykanizsára
A címvédô jugoszláv Mikos Rnyakovics váratlanul késôn, mindössze a rajt elôtti pillanatokban érkezett meg Nagykanizsára
A kanizsai körpályás mezőnyverseny volt hivatott eldönteni azt is, hogy mely kerékpárosok viselhetnek megkülönböztetett mezt nemzeti körversenyünk első szakaszán, szerdán. A sárga színű trikó – akárcsak a legismertebb nemzeti körversenyen, a Tour de France-on – az összetettben élen állót illeti, piros mezben tekerhet a gyorsasági pontverseny legjobbja, kék mezben a hegyi pontverseny első helyezettje, de külön trikó jár a legjobb magyarnak és a legjobb 23 évnél fiatalabb bringásnak is. Már reggeltől nagy volt a sürgés a versenyközpontban, sorra érkeztek a részt vevő csapatok, ám még a nevezési határidő lejártakor, délután öt órakor sem futott be a jugoszláv együttes. Márpedig déli szomszédunkból várták a Tour de Hongrie címvédőjét, az 1-es rajtszám birtokosát, Mikos Rnyakovicsot is. A karaván mókamestere a rajt előtti pillanatokban futott be Kanizsára… A legerősebb hazai csapatok időben megérkeztek a prológ helyszínére, a P Nívó-Betonexpressz-FTC, a Mapei-Kanizsa KK és a Postás-Matáv SE versenyzői is nagy tervekkel álltak rajthoz. "Az idei körverseny útvonala elég változatos, lesz benne hosszú sík szakasz, kemény hegyi etap és egyéni időfutam is, szinte bármelyik szakaszon eldőlhet majd a sárga trikó sorsa. Két célt tűztem ki magam elé, szeretném megszerezni a legjobb sprintert illető piros mezt, s megnyerni az utolsó szakasz befutóját, a budai Várban” – nyilatkozta a tavalyi Magyar körverseny egyik legjobb hazai bringása, Bebtó Zoltán. A ferencvárosi kerékpáros nevéhez fűződik a legutóbbi magyar siker, amelyet 1997-ben ért el. Bebtó hozzátette: az összetett győzelemre az idei Touron kevesebb az esélye, de ha úgy alakul a verseny, akár ez a bravúr is összejöhet. Mielőtt bárki azt hinné, hogy a zöld-fehérek kerekese túlságosan pesszimista, hozzá kell tenni: valóban igen erős mezőny gyűlt össze Nagykanizsán. A cseh Joko Velamos és a német LTA a profik táborába tartozik, az ukrán Nikolajev és a horvát Kamen ugyancsak a régió legerősebb klubjai között található, s persze az olasz Tessaro, illetve a négy ország kerekeseivel felálló luxemburgi Differdange is emeli a viadal színvonalát.
29. Tour de Hongrie
Prológ, Nagykanizsa–Nagykanizsa (38 km): 1. Frank Dressler (német, Differdange), 2. Prigunov (ukrán, SK Nyikolajev), 3. Faltynek (cseh, Joko Velamos), …6. Vanik Zoltán (Postás-Matáv SE) Sárga trikóban (a Powerade Nagydíjért): Frank Dressler Piros trikóban (a Toyota Nagydíjért): Frank Dressler Kék trikóban (a Michelin Nagydíjért): Jan Faltynek Következik: 1/a. szakasz, Nagykanizsa–Kaposvár (94 km). 1/b. szakasz, Kaposvár–Kaposvár (37 km)
Mellesleg a karaván is vetekedhet a nyugati körversenyeken megszokott színes forgataggal, a Toyota egy egész autóflottát bocsátott a Tour de Hongrie rendelkezésére, a versenyzők biztonságos útját pedig több mint húsz motoros biztosítja. Igazi "világmárkára” közöttük is találhatunk, az egyik kétkerekű nyergében a múlt heti berlini úszó Eb bronzérmese, Güttler Károly húzza a gázkart… A belváros is szépen feldíszítve várta a karaván esti rajtját, ám az égiek nem kegyelmeztek. A rajt pillanataiban az addig csupán szemerkélő eső elképesztő tempóra váltott… A prológ eredménye nem számít az összetett versenyben, ám a rendezők tudták a módját, hogyan fokozzák a mezőny igyekezetét: a húszkörös viadal valamennyi körében különdíjat nyerhetett az, aki elsőként haladt át a célvonalon. A nyálkás aszfalton a bringások kicsit óvatosabbak voltak, ám néhányan így sem kerülték el a bukást. A közönség előtt viszont le a kalappal, a hideg esőben is százak álltak az út szélén, s buzdították az egyre fogyatkozó mezőnyt. Ez persze nem is csoda, hiszen az ország egyik legjobb csapata éppen kanizsai, s a Mapei menői igen népszerűek a zalai városban. A részhajráknál elsősorban a külföldiek jeleskedtek, de azért akadt egy-egy magyar siker is, a legjobb helyezést végül Vanik Zoltán, a Postás-Matáv SE menője érte el a mieink közül, aki a hatodik helyen zárt. A prológ első helyét – s ezzel a sárga trikót is – a luxemburgi Differdange színeiben tekerő német Frank Dressler szerezte meg. Dressler egyébként az utolsó körökben klubtársának, a lengyel Mermernek a segítségét is igénybe vette, ami azért fontos, mert utóbbi ekkor már körhátrányban volt a mezőnyhöz képest. Dressler érdemeiből mindez persze nem von le sokat, hiszen a sikeres szökést egyedül kezdeményezte. Az utolsó körök gyorsasági részhajráin gyűjtögetett pontok alapján a német megszerezte a piros trikót is, így a luxemburgiak duplán örülhettek. Természetesen a szerdai első szakaszon a német bringás nem fog egyszerre két mezt viselni, a pirosat így a második helyezett ukrán Prigunov veheti majd fel. A legjobb hegyimenőt illető kék mez a cseh Faltynekre került. Az eső a befutó után sem maradt abba, így igencsak elcsigázott állapotban vonulhattak nyugovóra a versenyzők. Az elkövetkező napokban ráadásul még komolyabb feladatok várnak rájuk…