Baumgartner Zsoltot csütörtökön fogadta a Jordan-csapat, amelynek tartalékautóját az augusztus 18-án esedékes Formula1-es Magyar Nagydíj délelőttjén vezetheti a fiatal magyar versenyző. A találkozót és egyáltalán a tesztet a Hungaroring Sport Rt. alelnöke, Frank Tamás ütötte nyélbe, aki Angliába is elkísérte Formula3000-es pilótánkat. Baumgartner a második magyar versenyző, aki Formula1-es autót vezethet (az első az 1988-ban halálos balesetet szenvedett Kesjár Csaba volt), és az első, aki versenynapon, a hivatalos program megváltoztatásával teheti meg ezt.
Baumgartner Zsolt overallt, tanácsokat és tesztlehetôséget kapott a Jordan-istállótól
Baumgartner Zsolt overallt, tanácsokat és tesztlehetôséget kapott a Jordan-istállótól
– Remek élmény volt! – lelkendezett Baumgartner Zsolt. – Még tavaly, a Prost juniorcsapat tagjaként sem tudtam ilyen közel kerülni a Formula–1-hez. Már a megérkezés is nagyon izgalmas volt, hiszen külön beléptetőrendszert alkalmaz a csapat, nem mehet be akárki a "rezidenciára”. A délelőtt folyamán találkoztam a tesztcsapat vezetőjével, Tim Edwardsszal, az autó főszerelőjével, azután pedig a Magyar Nagydíjra készülő egész csapattal, akik már a Hungaroringre szánt alkatrészeket készítették elő. – Hogy sikerült az ülőpróba? – A tartalékautó beállítása szinte tökéletesen passzol hozzám, még új ülést sem kellett önteni, mivel Giancarlo Fisichella méretei megegyeznek az enyémekkel. Ezek után aláírtuk a szerződést, amelynek értelmében vasárnap délelőtt négy kört tehetek majd meg a Jordannel. Ez mérföldkő az életemben. –Kapott praktikus tanácsokat az autóval kapcsolatban? – Sokat beszéltek nekem a kormányról, megmutogatták, hogy mi micsoda rajta. Azt is megtudtam, miként működik a kipörgésgátló és hogy nagyon oda kell figyelni a fékerőre. Tudatosították bennem, hogy a Formula–1-esek vezetéséről lehet beszélgetni, de egy pilóta számára csak akkor érthető meg igazán, ha a gyakorlatban látja. Úgyhogy bemegyek majd a boxba és grafikonokon megmutogatják nekem, mennyire érzékeny a kuplung, miként fognak a fékek. –Ezek szerint kedvesen fogadták. – Mindenki nagyon készséges volt, a főmérnök például korábban a mostani csapatomnál, a Nordic Racingnél dolgozott, úgyhogy elbeszélgettünk a spái tesztekről, meg a technikai problémákról. Úgy vettem észre, számukra is érdekes lesz a tesztem, én pedig bízom benne, hogy örömet tudok majd szerezni a magyar nézőknek és remélem, sokan szurkolnak majd nekem abból az alkalomból, hogy megteszem első Formula–1-es köreimet.