Sebastien Loeb pénteken megállíthatatlan volt. A világbajnoki sorozatban idén debütáló Német-rali első versenynapján a Citroen fiatal pilótája a megtartott hét gyorsasági szakaszból egyet biztonsági okokból töröltek hatot megnyert. A nap végére csaknem félperces előnyt gyűjtött össze a második helyezett Richard Burnsszel szemben és ötvenet csapattársával, a tavalyi német versenyt amely akkor még csak kandidált a vb-rendezésre megnyerő Philippe Bugalskival szemben.
Sebastien Loeb hét gyorsasági szakaszból hatot megnyert a Német-rali nyitónapján
Sebastien Loeb hét gyorsasági szakaszból hatot megnyert a Német-rali nyitónapján
Loebnek eddig még nem sikerült világbajnoki futamot nyernie, bár az idénynyitó monte-carlói viadalon nagyon közel állt hozzá. Pontosabban a gyorsasági szakaszok eredményei alapján ő volt a győztes, csakhogy a szerelői tiltott helyen cseréltek kereket, ezért kétperces büntetést kapott, és utólag visszasorolták a második pozícióba. A 27 éves francia fiatalember nehéz napokat élt át akkor, ám most itt van a lehetőség arra, hogy kárpótolja magát. Persze, ez még nagyon távolinak tűnik, hiszen a távnak csak az egyharmadán vannak túl a pilóták. Voltak azonban olyan gyári sofőrök, akiknek már az első nap túl nagy falatnak bizonyult: a sérült Radströmöt helyettesítő Puras Citroenjének elektronikus problémái miatt kényszerült a pálya szélére, Alister McRae Lancerjének pedig a turbója ment tönkre.
Német-rali, a 14 futamos vb 10. versenye
Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után (egyet töröltek): 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:15:30.1 (átlag: 100.4 km/óra), 2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 27.0 másodperc hátrány, 3. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroen Xsara WRC) 49.0 mp h., 4. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus WRC) 1:10.4 p h., 5. Solberg, Mills (norvég, Subaru Impreza WRC) 1:22.3 p h., 6. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:26.8 p h. Következik: 2. nap, 8 gyorsasági szakasz (164.50 km) Tv: Viasat3 – 22.35, illetve Eurosport –0.15
Akadtak olyan technikai gondok is, amelyek nem bizonyultak végzetesnek, viszont jelentős időveszteséget jelentettek. Az első szakaszt megnyerő Grönholm Peugeot-jának hidraulikus rendszere miatt veszített több mint fél percet, Mäkinennek az első gyorsaságin a kezében maradt a kézifékkar, csapattársa, az újonnan igazolt Subaru-sofőr Achim Mörtl pedig a jobb hátsó kerekének törése miatt szenvedett. A fordosok nem titkoltan jobban szerették volna, ha esik az eső – Colin McRae így is negyedik –, a három francia gyártó azonban örülhetett, hiszen a legjobb hat között két Citroen és két Peugeot tanyázik, mind a négyen Michelin-abroncsokon futva.