Bár a meteorológusok előrejelzésével ellentétben tűző napon zajlottak le az első edzések az időjósok szakadó esőt ígértek péntekre , az öthetes szünet után mégis szomorkás hangulatban indult el újra a gyorsasági vb. Mindenki legnagyobb megdöbbenésére ugyanis kiderült, hogy a vb egykori legendája, az 52 éves Barry Sheene rákban szenved.
"Az 1975-ös valamint az 1982-es óriási bukásaim után azt mondták, hogy nem épülök fel többé, ám akkor az orvosok tévedtek. Remélem, a rákkal is így járok majd!” – nyilatkozta az utolsó brit világelső, aki pályafutása során két 500-as vb-aranyat szerzett (1976, 1977). A Hírességek Csarnokába tavaly októberben felvett Sheene-ért mindenki aggódik, ám a pilótáknak hamar túl kellett tenniük magukat a szomorú híren. A normális kerékvágásba pedig két spanyol, egy olasz és egy magyar motoros, Talmácsi Gábor tudott a leghamarabb visszazökkenni.A 125-ös mezőnyben a vb 6. helyezettje, Pablo Nieto volt a leggyorsabb, ám egyáltalán nem az apriliás volt a pénteki tréning legnagyobb meglepetése. (A spanyol idén már volt pole tulajdonos, az Olasz GP-n pedig harmadik lett.) A vb éllovasa, Manuel Poggiali azzal keltett feltűnést, hogy csak a hetedik időre volt képes, Talmácsi Gábor pedig azzal tűnt ki, hogy világsztárok sorát maga mögé utasítva, megkaparintotta az előkelő ötödik rajtpozíciót. Talma már a szabadedzésen jelezte, hogy nagyon jó formában van – könnyedén lett ötödik –, azonban a hondás az igazi tudását az edzésen mutatta meg. A 21 éves honfitársunk végig az élmezőnyben volt, az első tíz közül egyszer sem került ki. Az utolsó, 12. körében pedig robbantott Talmácsi, aminek köszönhetően hazánk fia, Poggialin kívül meg tudta előzni De Angelist, Cecchinellót, Uit, Olivet és Jenknert is, azaz a vb-krémjét.A munka gyümölcse
Talmácsi jó munkát végzett a nyári szünet alatt – ezt bizonyítja ötödik edzésideje
Talmácsi Gábor munkájának végre beérett a gyümölcse. A szezont az Italjettel kezdő, majd egy német hondás csapattal folytató magyarnak az idén eddig nem nagyon termett babér a 125 köbcentis kategóriában. Egyelőre mindössze egyetlen pont árválkodik a neve mögött – csak összehasonlításképpen: tavaly ilyenkor első GP-évében nyolc pontja volt. De Brno után remélhetőleg megváltozik a helyzet, ezt látszik igazolni Talmácsi szenzációs ötödik helyezése az első időmérő edzésen. "Könnyebben jött az eredmény, mint máskor – vallotta be Talmácsi. – Van, hogy szinte meghalok a pályán, mégis csak huszadik vagyok, most meg szinte simán lettem ötödik. Nagyon sok munka van emögött, augusztusban rengeteget edzettem, és a kétnapos mosti teszt is jót tett. Ott már kiválasztottuk a megfelelő alkatrészeket, úgy jöttem Brnóba, hogy nem kellett aggódnom a technikai háttér miatt. A pálya tapadása egyelőre nem túl jó, mindenki csúszkált össze-vissza, úgyhogy szombatra biztosan tovább gyorsul a mezőny. Remélem tudom majd tartani a lépést, hiszen a motorban és bennem is van még tartalék. Jó ez az ötödik hely, szeretném megtartani a második időmérésen is, de a legfontosabb természetesen a verseny, amelyen a cél az első tízbe kerülés.”
Cseh Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 10. futama, Brno
A cseh viadal másik két magyar indulója közül a szintén a 125 köbcentisek között szereplő Tóth Imre a délelőtti szabadedzésen még remek formában volt (24. lett), az időmérésen azonban az új alkatrészek járatása után elcsúszott a túl kemény gumik miatt. A motor megsérült, de Tóth jól van, részt vehet a szombati időmérésen. A negyedliteresek mezőnyében szereplő Rizmayer Gábor a többi szabadkártyást megelőzve lett 25., s bár természetesen igyekszik előrébb kerülni, szerinte ez az eredmény reális egy ilyen erős mezőnyben.
A királyoknál Rossi a király
A MotoGP-ben elmaradt a meglepetés. Igaz, hajszálon múlt. Ha hinni lehet a Hondának, akkor a tavalyi 250-es világbajnok, a japán Kato Dajdzsiro pénteken ült fel először a négyütemű RC211V-re, amellyel egyből csodát tett. Alex Barrostól az edzés 32. percében átvette az első helyet és az utolsó előtti pillanatokig senki sem tudta megelőzni. Valentino Rossit is beleértve, aki tizedekkel volt lassúbb Katónál az utolsó köre előtt. A MotoGP ura azonban nem engedhette meg a kudarcot és a végére mindenkit elkápráztatott: Rossi két tizeddel megjavította a pályacsúcsot.