Leszakadt az ég a Német Rali második napjának reggelén és a versenyzők nem voltak ettől túlságosan boldogok. Az utak ugyanis addig csak a felhordott kavicsoktól csúsztak, attól kezdve azonban a víztől is – nem beszélve arról, hogy a nézők sem voltak túl fegyelmezettek. A négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen például elmondta: előfordult, hogy ötven méterre maga előtt látott nézőket az úton, márpedig ennek tudatában nem könnyű tövig nyomni a gázpedált. A pontversenyben vezető Marcus Grönholmot azonban sem az időjárás, sem a közönség nem akadályozta meg abban, hogy parádés napot produkáljon. A tavalyelőtti világbajnok remekül kezdett: három gyorsasági szakaszt nyert sorozatban, aztán később még kettőt, úgyhogy a pénteki hidraulikai problémák dacára felzárkózott a harmadik helyre Sebastien Loeb és Richard Burns mögé. Az utóbbi két pilóta nevéhez is fűződik szakaszgyőzelem: a fiatal francia két, a langaléta angol egy részsikerrel büszkélkedhetett. Minden jel szerint hármuk között dől majd el az elsőség sorsa, a további pontszerző helyeken álló Colin McRae, Carlos Sainz és Bruno Thiry hátránya ugyanis már jelentős.Talán a csúszós utaknak, talán a nagy igyekezetnek tudható be, hogy jó néhány gyári menő kényszerült búcsúra az idén debütáló német verseny második napján: Loix és a tavalyi győztes Bugalski autójából elfolyt az olaj, Schwarz pedig megpördült és a balesetben tönkrement a Hyundai benzinpumpája. A német versenyző navigátorát, Manfred Hiemert kórházba is kellett szállítani – bordatörés gyanújával. Az első napon a szervizpark késői elhagyásáért megbüntetett, és az ötödikről a tizedik helyre visszasorolt Solberg három keréken fejezte be a 11. gyorsasági szakaszt, és mivel ez jelentősen lerombolta a Subaruja jobb oldalát, a verseny feladására kényszerült. Rajta kívül még a skodás Gardemeister búcsúzott egy kicsúszás után az ígéretesnek látszó kilencedik helyről. Jelentősen megfogyatkozott tehát a mezőny, ennek ellenére a zárónap roppant izgalmasnak ígérkezik.