Német Rali, a 14 futamos vb 10. versenye
Abszolút végeredmény (ideiglenes): 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 3:47:17.3, 2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 14.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:19.1 perc h., 4. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus WRC) 3:45.3 p h., 5. Thiry, Prevot (belga, Peugeot 206 WRC) 5:18.8 p h., 6. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 5:33.0 p h., ...7. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC)* 5:39.2 p h., ...9. Delecour, Grataloup (francia, Mitsubishi Lancer WRC)* 6:35.9 p h.
A *-gal jelölt versenyzôk a konstruktôrök versenyében szereztek pontot.
A vb állása 10 futam után. Pilóták: 1. Grönholm 51, 2. C. McRae 33, 3. Burns 31, 4. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 26, 5. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 21, 6. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 19. Gyártók: 1. Peugeot 115, 2. Ford 81, 3. Subaru 42, 4. Mitsubishi és Skoda 8-8, 6. Hyundai 6
Következik (szeptember 20-22.): San Remo-rali, a vb 11. futama
Tv: Viasat3 – szombat, 20.30
Német Rali, a 14 futamos vb 10. versenye
Abszolút végeredmény (ideiglenes): 1. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 3:47:17.3, 2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 14.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Rautiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:19.1 perc h., 4. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus WRC) 3:45.3 p h., 5. Thiry, Prevot (belga, Peugeot 206 WRC) 5:18.8 p h., 6. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 5:33.0 p h., ...7. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC)* 5:39.2 p h., ...9. Delecour, Grataloup (francia, Mitsubishi Lancer WRC)* 6:35.9 p h.
A *-gal jelölt versenyzôk a konstruktôrök versenyében szereztek pontot.
A vb állása 10 futam után. Pilóták: 1. Grönholm 51, 2. C. McRae 33, 3. Burns 31, 4. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 26, 5. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 21, 6. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 19. Gyártók: 1. Peugeot 115, 2. Ford 81, 3. Subaru 42, 4. Mitsubishi és Skoda 8-8, 6. Hyundai 6
Következik (szeptember 20-22.): San Remo-rali, a vb 11. futama
Tv: Viasat3 – szombat, 20.30
Sebastien Loeb megszerezte élete első világbajnoki futamgyőzelmét.
Ezt a tényt azonban óvatosan kell kezelni, mint ahogy óvatosan kellett januárban, a Monte-Carlo-rali után is. A pályákon elért eredményei alapján akkor is ő volt a leggyorsabb, ám utóbb kiderült, hogy a szervizesei rossz helyen cseréltek kereket, ezért büntetést kapott, és hátrébb sorolták. És a Német Rali után sem lehet biztos a dolgában.
A vb-sorozatban az elmúlt hét végén debütáló viadalon ismét szenzációs volt a 27 éves francia versenyző: Citroen Xsara WRC-jével pénteken hat, szombaton két, vasárnap három szakaszgyőzelmet aratott, az előnyét okosan beosztva 14 másodperccel legyőzte a másodikként érkező Richard Burnst.
Ez eddig rendben is volna – sőt, nagyon is rendben, ha figyelembe veszszük, hogy a langaléta angol a vb címvédője –, csakhogy a szombat esti szuperspeciálison a hírek szerint elvétett egy kereszteződést. A Subaru-csapat kérte az ügy kivizsgálását – azt, hogy nézzék meg Loeb belsőkamerás felvételét –, és az ügy miatt akár ki is zárhatják a francia versenyzőt. A helyzet tehát kísértetiesen hasonlít az idénynyitón történtekhez: Loeb ünnepelt a céldobogón, ám a pezsgőfürdő után jött a hideg zuhany – az asztal mellett dől el a győzelem sorsa. Loeb csak reménykedhet, mint ahogy ezt tette csapatfőnöke, Guy Frequelin is: "Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megnyernünk a versenyt. Nemcsak Loeb, hanem a csapat miatt is örülök, hiszen a szervizesek nagyon keményen dolgoztak az egész szezonban. Nem értem, mi a probléma a szombat este történtekkel, hiszen ha a gyorsasági szakaszon valaki elvéti az irányt, túlcsúszik, akkor egyszerűen tesz egy száznyolcvan fokos fordulatot és folytatja az útját. Ez egyáltalán nem bonyolult, és főleg nem ad okot a kizárásra.”
Nos, néhányan úgy tűnik, nem így gondolták. A bírák késő estig tárgyaltak, az eredményről lapzártánkig nem érkezett hír.
Ám természetesen nemcsak a Citroen versenyzője volt parádés ezen a napon. A címvédő Burns a zárónapra rendelt hét gyorsaságiból négyet megnyert, és folyamatosan csökkentette hátrányát Loebbel szemben, ám lendülete arra már nem volt elég, hogy legyőzze őt. Csapattársának, a harmadikként végző Marcus Grönholmnak szombat este még arra is volt esélye, hogy akár az első helyért folyó küzdelembe is beleszóljon, ám hamar kiderült, hogy kockázat nélkül a két éllovast nem tudja befogni. A nap második felében már csak arra figyelt, hogy a harmadik helyét tartsa, s be kell látni, igaza volt, hiszen az összetettben továbbra is ő vezet, méghozzá tetemes előnnyel.
A további pontszerző helyeken Colin McRae, Bruno Thiry és Markko Martin érkezett – a szombaton még az ötödik helyen álló Carlos Sainz már korán reggel kicsúszott a legjobb hatból: két percet vesztegelt amiatt, hogy a rajtnál nem indult be a Ford Focusa.
A Citroen tehát megismételte tavalyi sikerét Németországban – az akkor még a vb-rendezésre kandidáló viadalon Bugalski vezette győzelemre a Xsarát –, kérdés, végül tényleg Loeb neve mellé kerül-e a tíz pont. A januárban történtek és a hét végén látott produkciója után afelől talán senkinek sincs kétsége, hogy ez a francia fiú már nagyon megérdemelné ezt.