Barros a nevető negyedik

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.09.06. 20:58
Címkék
Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”
Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”
Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”
Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”
Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”
Alex Barros hatalmas meglepetésre kétütemû Hondájával megelôzte az „erôgépeket”
Az 1972-ben megépített estorili pályán – bár az aszfaltcsík már harmincéves, a hét végi csak az ötödik Portugál GP lesz – felgyorsultak az átigazolási tárgyalások. A 30 éves spanyol Sete Gibernau két év után elhagyja a Suzuki gyári csapatát, és visszatér a Hondához: Ignacio Bultó, a legendás Bultaco gyár alapítójának az unokája, Fausto Gresini alakulatába igazolt le, azaz Kato Dajdzsiro csapattársa lesz 2003-ban. A hálátlan Gibernau távoztával – a barcelonai pilóta a tavalyi Valenciai GP-n a Suzukival szerezte meg az első királykategóriabeli győzelmét – a Suzuki gyári alakulata nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen a spanyol motorossal a csapat eddigi főszponzora is elment a Gresini Teamhez. Loris Capirossi – aki a Cseh Nagydíjon még hosszasan tárgyalt a Honda versenyrészlegének elnökével, Kanazava Szuguruval – viszont majdnem biztos, hogy nem lesz hondás jövőre. "Lehet, hogy hétfőn vagy kedden aláírok a Ducatihoz”– nyilatkozta a háromszoros világelső, aki jelenleg azon vitatkozik a Ducatival, hogy 2 vagy 3 évre kössék meg a szerződést.
A Yamahánál is zajlanak az események. Egyfelől Max Biaggi bejelentette, hogy a brnói győzelme dacára sem tér vissza a három hangvillásokhoz, másrészt pedig a Yamaha közölte, hogy az idei amerikai szuperbike-bajnokot, a mindössze 21 éves Nicky Haydent szeretné megszerezni Biaggi helyére. (Ez utóbbi hír óriási meglepetés, hiszen Michael Doohan a Hondának már beajánlotta a fiatal tengerentúli tehetséget.)
És ezzel még nem volt vége a meglepetéseknek, az első időmérő edzésen újabbak következtek.

Portugál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 11. futama, Estoril
Az 1. idômérô edzés. 125 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:46.872, 2. Ui (japán, Derbi) 1:47.113, 3. Jenkner (német, Aprilia) 1:47.327, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:47.348, 5. Sanna (olasz, Aprilia) 1:47.373, 6. Giansanti (olasz, Honda) 1:47.502, …9. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:47.573, …28. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:50.213. 250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 1:42.106, 2. Rolfo (olasz, Honda) 1:42.353, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.430, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:42.544, 5. Alzamora (spanyol, Honda) 1.42.591, 6. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.729. MotoGP: 1. Barros (brazil, Honda) 1:40.112, 2. Kato (japán, Honda) 1:40.119, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:40.413, 4. Capirossi (olasz, Honda) 1:40.441, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 1:40.488, 6. Ukava (japán, Honda) 1:40.509, 7. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:40.6
Tv: Eurosport, 13.45–16.15 (élô)
"Brnóban végleg bebizonyosodott, hogy nagyon nagy technikai hátrányba kerültünk az ellenfelekhez képest, amiért nagyon nehéz lesz megvédeni a vb-címemet” – mondta a gilerás Manuel Poggiali, akinek új alkatrészeket adott az olasz gyár Estorilra, amelyekkel egyelőre szárnyal. A 19 éves motoros legveszélyesebb riválisa Arnaud Vincent – akit Brno után kiemelten kezdett el támogatni az Aprilia-gyár – viszont szenved: a francia bukott és csak a 7. helyre volt jó. Talmácsi Gábornak azonban fekszik a technikás pálya. Honfitársunk úgy lett kilencedik, hogy megelőzte Cecchinellót, Olive-t, Pablo Nietót, Borsoit és Azumát is.
A MotoGP-ben sem a nyers erő diadalmaskodott. Hiszen ahogyan Poggiali féken tudta tartani a szupererős Apriliákat, úgy Alex Barros is le tudta előzni a kétütemű Hondájával a négyütemű lóerőgyárakat. (Barros motorja körülbelül 25 lóerővel gyengébb!) Pedig Ukava, Checa és Kato mindent megtett, ám az utolsó pillanatokban már nem volt ellenszerük Barrosszal szemben.

Talmácsi remekelt

Talmácsi Gábor (125 kcm, 9. hely): – Tavaly váltógondokkal küszködtem Estorilban, ezért most már otthon kiszámoltam, hogy mi lenne a megfelelô beállítás – és persze rosszul választottam. A délelôtti tréningen csak a huszonkettedik voltam, de ez a tapasztalat vitt közelebb a jó megoldáshoz. A kilencedik hely szerintem nagyon jó. Csak az a kérdés, végigbírja-e így a motor, mert az egyenesekben normálisan maximum tizennégyezres fordulaton kellene mûködnie, az enyém pedig tizennégyezer-ötszázat forog. Remélem, a szakemberek úgy döntenek, hogy ez nem kockázatos, mert jó lenne, ha tudnám tartani ezt a rajtpozíciót a szombati idômérésen is. Úgy érzem, bennem még van néhány tized, még tudok javulni.

Tóth Imre (125 kcm, 28. hely): –Az elsô edzésen sokkal jobb volt a motorom, mint Brnóban, ám nagyon nehéz volt számomra a tréning, mert egyáltalán nem ismertem a pályát. Van két sikán, amelyekben egyáltalán nem tudom eltalálni a helyes íveket. Látom, hogy hol fordulnak a többiek, de én képtelen vagyok rá. Ráadásul itt mindig nagy a szél, ráhordja a port a pályára, de ennek ellenére is tetszik nekem az estorili aszfaltcsík. Ha abban az ominózus két kanyarban úgy fordulnék, mint az élmenôk, az legalább egy másodpercet jelentene számomra.
A vb-éllovas Valentino Rossi az egyórás edzésen egyszer sem tudott az élre kerülni. Igaz, ez nem meglepetés, Rossi ugyanis végig azzal szenvedett, hogy megtalálja a helyes beállításokat. Az olasz problémáit jól mutatja, hogy az utolsó percekben még a sóderágyat is meglátogatta. Biaggi azonban még Rossinál is lassúbb volt – a csehországi győztes csak a hetedik helyen végzett pénteken.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik