Portugál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 11. futama, Estoril
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.664, 2. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:46.872, 3. Ui (japán, Derbi) 1:47.113, 4. Jenkner (német, Aprilia) 1:47.113, 5. Kallio (finn, Honda) 1:47.320, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 1:47.373, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:47.573, …31. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:49.743. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Yamaha) 1:41.708, 2. Melandri (olasz, Aprilia) 1:42.097, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.325, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:42.451, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.542, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 1:42.595. MotoGP: 1. Checa (spanyol, Yamaha) 1:39.793, 2. Kato (japán, Honda) 1:39.868, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:39.984, 4. Barros (brazil, Honda) 1:40.112, 5. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:40.147, 6. McWilliams (brit, Proton KR3) 1:40.308
Tv: Eurosport, 11.00–16.15 (élô)
Portugál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 11. futama, Estoril
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.664, 2. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:46.872, 3. Ui (japán, Derbi) 1:47.113, 4. Jenkner (német, Aprilia) 1:47.113, 5. Kallio (finn, Honda) 1:47.320, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 1:47.373, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:47.573, …31. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:49.743. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Yamaha) 1:41.708, 2. Melandri (olasz, Aprilia) 1:42.097, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:42.325, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:42.451, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.542, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 1:42.595. MotoGP: 1. Checa (spanyol, Yamaha) 1:39.793, 2. Kato (japán, Honda) 1:39.868, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:39.984, 4. Barros (brazil, Honda) 1:40.112, 5. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:40.147, 6. McWilliams (brit, Proton KR3) 1:40.308
Tv: Eurosport, 11.00–16.15 (élô)
A Suzuki a Cseh Nagydíjon egy új vázzal látta el a MotoGP-ben induló GSV–1000R jelzésű motorját, míg a Portugál GP-re egy új fejlesztésű kipörgésgátlóval vértezte fel Kenny Roberts és Sete Gibernau gépét. Az igazi újdonságokkal azonban csak jövőre fog előrukkolni: a világ harmadik legnagyobb motorkerékpárgyára óriási meglepetésre bejelentette, hogy teljesen új erőforrást épít. A Suzuki a V4-es megoldást végleg nyugdíjazza, és a Honda RC211V-jének mintájára egy V5-ös motorral száll versenybe 2003-ban. A döntés nem meglepetés, mivel az RC211V idén tizenegy vb-futamból tízet már megnyert, azonban lehet, hogy mégis elhamarkodott ez a lépés. Jelenleg ugyanis nem a V5-ös megoldás a nyerő, hanem a soros négyhengeres erőforrás. Hiszen a Cseh Nagydíj után a Portugál GP-n is a Yamaha YZR–M1-ese volt a leggyorsabb az edzésen, azonban Brnóval ellentétben szombaton nem Max Biaggi, hanem a spanyol Carlos Checa szerezte meg a pole pozíciót, és neki is nagyon nagy esélye van arra, hogy Biaggihoz hasonlóan rajt–cél győzelmet arasson.
A harmadik sorból rajtolhat Talmácsi
Talmácsi Gábor (125 kcm, 11. rajtpozíció): – Délelôtt remek formában voltam, a szabadedzésen futott köridômmel az ötödik lennék a rajtsorrendben. Az idômérésen azonban rapszodikus volt az idôjárás, hol csepergett az esô, hol kisütött a nap, a forgalom is nagy volt a pályán, ezért nem tudtam javítani. A pénteken mögöttem végzôk közül ketten azonban gyorsultak, így Checcinello és Kallio elém került, de így is a harmadik sorból indulhatok. Az edzés végén egyébként „megragadt” a motorom, az utolsó kört már be sem tudtam fejezni, kimentem a porba. Mivel az új henger egy kicsit másként mûködik, mint a régebbi, hosszabb váltóáttételt fogok használni a vasárnap reggeli bemelegítô edzésen. A versenyen pedig egy jó start után bármi megtörténhet, fôleg, ha esik az esô... Általában a vizes pályán én jól szoktam menni, úgyhogy talán nem is lenne rossz, ha esne.
Tóth Imre (125 kcm, 31. rajtpozíció): – A délelôtti tréningen javítottam több mint egy másodpercet a pénteki idôeredményemen, ám a délutáni idômérést nagyon elrontottam. Az idôjárás viszontagságai miatt csak az elsô hat-hét percben lehetett gyors kört menni, és én futottam is egy elfogadhatót, de ezt követôen sajnos senkinek a szélárnyékába nem tudtam behúzódni. Úgy nézett ki, hogy mindenki vár valamire. Ráadásul az utolsó körben hatalmasat esett közvetlenül elôttem az egyik angol ellenfelem, úgyhogy majdnem keresztülmentem rajta. Ezek után már esélyem sem volt a javításra.
A Yamaha szinte teljesen áttervezte Brnóra az YZR–M1-esét. A Ferrari-piros motor új air-boxot, új áramvonalidomot, új vázat és új motorelektronikát kapott, de az estorili első edzéseken ezekkel az újításokkal sem tudták hozni csehországi formájukat Biaggiék. Szombaton viszont a pénteken még gyengélkedő Biaggi, és különösen Checa egy csapásra feltámadt – egy nappal korábban Biaggi 7., Checa 5. volt –, amellyel bebizonyosodott, hogy ütőképes az új Yamaha. "Szerintem a technikás portugál pályán nem tudjuk megismételni a brnói bravúrunkat, mivel a vázbeállításokkal rengeteg a problémánk” – kesergett pénteken Biaggi, aki óriásit tévedett. Biaggi fél másodpercet javított, amellyel az 5. helyre jött fel, míg Checa egyenesen szárnyalt. A spanyolok Alex Barrosa – a brazil 205 nagydíjból négyet, Checa 131-ből kettőt nyert meg – három tizeddel jobb volt Biaggi tavalyi pályacsúcsánál, amellyel begyűjtötte 1993 óta tartó karrierjének második rajtelsőségét! Checa ennek köszönhetően négy év után tud ismét pole-ból indulni, egyúttal yamahásként első alkalommal lett a tréning legjobbja.
Szombaton mégsem Checa volt reflektorfényben, hanem egy 250-es motoros. Az argentin Sebastian Portóról van szó, aki az egész idény eddigi legnagyobb szenzációját szolgáltatta Estorilban. Miután Olivier Jacque 2000-ben világbajnok lett, a Yamaha kivonta gyári alakulatát a negyedliteres mezőnyből, ennek megfelelően az YZR–250-es fejlesztését sem erőltette túlságosan. Ugyan a japán Oszamu Mijazaki megnyerte a Japán GP-t – a szuzukai esős versenyen elsősorban a pályaismeret miatt győzött a pilóta –, azt senki sem gondolta volna, hogy a gyári hondásokat és apriliásokat a későbbiekben is meg tudja előzni egy privát yamahás. A 24 éves Portónak viszont sikerült, ami csak részben meglepetés: egyrészt a Német és Cseh GP-n megszerezte az első érmeit, ráadásul a Yamaha jövőre fel akarja vinni őt a MotoGP-be.