A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
Kellemes érzésekkel és bizakodva várhatjuk a gyorsasági motorkerékpáros-vb történetének negyedik Csendes-óceáni Nagydíját, amelyet 1999 óta rendeznek meg a Japánban található Motegiben. A jó érzések és a kiváló hangulat Talmácsi Gábornak köszönhető. A második vb-szezonját teljesítő hondás ugyanis két héttel ezelőtt meglepte a világ élvonalát a Rio de Janeiróban megrendezett Brazil GP-n, hiszen a 125 köbcentisek versenyében ő szolgáltatta az egyik szenzációt. A Portugál GP-hez hasonlóan ezúttal is egy ideig vezette a mezőnyt, ráadásul most szinte az egész viadal alatt végig éremért küzdött. Sajnos a folyamatosan változó időjárás miatt – a vizes pálya előbb felszáradt, majd egy újabb zápor ismét uszodává tette a Nelson Piquet-pályát – "Talmának” nem bírták a gumijai a terhelést, ám a negyedik helyére így is azonnal felfigyelt a motoros társadalom. Az Egyesült Államoktól kezdve Olaszországon át egészen Japánig. Jellemző, hogy a szaksajtó egyből "lecsapott” honfitársunkra: Talmácsival jegyzetek foglalkoztak az elmúlt hetekben, ráadásul a nyolcas számú sárga Hondája több újság hasábjain is feltűnt.
,,A Brazil Nagydíj pozitív meglepetése Talmácsi Gábor volt. Annak ellenére, hogy pályafutása során először viaskodott éremért, nagyon gyors, elszánt és nyugodt volt. A végjátékban ugyan kicsit visszavett a tempójából, ám ez egy csöppet sem csökkenti teljesítménye értékét. Egyértelmű, hogy egyre jobb formába lendül.” Ez az előbbi, nagyon hízelgő vélemény nem egy magyar újságíró tollából származik, hanem a világ egyik legtekintélyesebb motoros hetilapjában, az olasz Motosprintben jelent meg, amely arról is híres, hogy rendkívül kritikus. A Talmácsiról kialakult képhez tartozik, hogy az olasz újság a tizes skálán ugyanúgy nyolcas osztályzatot adott a magyar pilótának, mint a bronzérmet szerző tavalyi világbajnok Manuel Poggialinak. Talmácsi tehát beszédtéma a motoros elitben, ahol nagyon jól tudják, hogy vasárnap a 4801 méteres japán pályán hazánk fia begyűjtheti karrierje első GP-érmét. Ezt az egyáltalán nem merész állítást három tény támaszja alá: Talmácsi a riói csodát megelőzően Motegiben érte el a legjobb eredményét, ahol tavaly hatodik lett; a Honda fennállásának 50. évfordulójára épült versenykomplexum felett általában "leszakad az ég”, és a magyar motoros szereti a vizes aszfaltot; ráadásul a formájára sem lehet panasz, hiszen az elmúlt két futamon a főszereplők egyike volt. Ugyanúgy, mint Valentino Rossi, aki a csehországi balszerencséje után Portugáliában, valamint Brazíliában is megállíthatatlan volt a szakadó esőben, és többszörösen is történelmet írt: a MotoGP első világbajnoka lett az első motoros, aki négy kategóriában ért fel a csúcsra, emellett honfitársa, Giacomo Agostini után ő a második pilóta, aki kétütemű és négyütemű motorral is világbajnok lett. Az olasz azonban nem lakott jól a sikereivel: "Még legalább öt évig a világbajnokságban szeretnék maradni, és folyamatosan győzni akarok, mivel a győzelmek nemcsak szórakoztatnak, hanem éltetnek is”. Rossi Motegiben is nyerni akar – "a Honda pályáján mindenképpen az arany a célom” –, és ha győzne, újabb rekordot érne el, 23 éves lévén ő lenne a legfiatalabb motoros, aki ötven GP-diadalt mondhatna magáénak. (A tízszeres világbajnok brit Mike Hailwood 26 éves korában jutott el félszáz győzelemig…) A korszakos jelentőségű motorosnak azonban nem lesz könnyű dolga. Kato és Ukava mellett a brazil Alex Barros is a Rossi-féle öthengeres RC211V-n fog motorozni Motegiben, a yamahások – Biaggi és Checa – egyre félelmetesebbek, a legutóbbi három futamon három pole-t, valamint egy arany- és két ezüstérmet szereztek, és ott van a feléledő, a Brazil GP-n az idei első érmét megkaparintó suzukis Kenny Roberts is, aki imádja Motegit, lévén már kétszer nyert itt. És arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a vb-be 1983 után visszatérő Kawasaki is éledezik, méghozzá egy 990 köbcentis, soros négyhengeres, ZX-RR névre hallgató lóerőgyárnak köszönhetően.