Talmácsi éremért hajt

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.10.03. 21:21
Címkék
A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
A legutóbb negyedik helyen végzô Talmácsinak (8) jó esélye van arra, hogy pályafutása 29. nagydíján az elsô érmének örülhessen
Kellemes érzésekkel és bizakodva várhatjuk a gyorsasági motorkerékpáros-vb történetének negyedik Csendes-óceáni Nagydíját, amelyet 1999 óta rendeznek meg a Japánban található Motegiben. A jó érzések és a kiváló hangulat Talmácsi Gábornak köszönhető. A második vb-szezonját teljesítő hondás ugyanis két héttel ezelőtt meglepte a világ élvonalát a Rio de Janeiróban megrendezett Brazil GP-n, hiszen a 125 köbcentisek versenyében ő szolgáltatta az egyik szenzációt. A Portugál GP-hez hasonlóan ezúttal is egy ideig vezette a mezőnyt, ráadásul most szinte az egész viadal alatt végig éremért küzdött. Sajnos a folyamatosan változó időjárás miatt – a vizes pálya előbb felszáradt, majd egy újabb zápor ismét uszodává tette a Nelson Piquet-pályát – "Talmának” nem bírták a gumijai a terhelést, ám a negyedik helyére így is azonnal felfigyelt a motoros társadalom. Az Egyesült Államoktól kezdve Olaszországon át egészen Japánig. Jellemző, hogy a szaksajtó egyből "lecsapott” honfitársunkra: Talmácsival jegyzetek foglalkoztak az elmúlt hetekben, ráadásul a nyolcas számú sárga Hondája több újság hasábjain is feltűnt.
A gyorsasági motorkerékpáros-vb élcsoportja
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 270 pont (már világbajnok), 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 164, 3. Ukava (japán, Honda) 156
250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 228, 2. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 183, 3. Rolfo (olasz, Honda) 160
125 kcm: 1. Vincent (francia, Aprilia) 214, 2. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 187, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 166, …18. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 19
Tv: Eurosport, 6.15–9.45 (élô), 9.45–11.00 (felvételrôl)
,,A Brazil Nagydíj pozitív meglepetése Talmácsi Gábor volt. Annak ellenére, hogy pályafutása során először viaskodott éremért, nagyon gyors, elszánt és nyugodt volt. A végjátékban ugyan kicsit visszavett a tempójából, ám ez egy csöppet sem csökkenti teljesítménye értékét. Egyértelmű, hogy egyre jobb formába lendül.” Ez az előbbi, nagyon hízelgő vélemény nem egy magyar újságíró tollából származik, hanem a világ egyik legtekintélyesebb motoros hetilapjában, az olasz Motosprintben jelent meg, amely arról is híres, hogy rendkívül kritikus. A Talmácsiról kialakult képhez tartozik, hogy az olasz újság a tizes skálán ugyanúgy nyolcas osztályzatot adott a magyar pilótának, mint a bronzérmet szerző tavalyi világbajnok Manuel Poggialinak. Talmácsi tehát beszédtéma a motoros elitben, ahol nagyon jól tudják, hogy vasárnap a 4801 méteres japán pályán hazánk fia begyűjtheti karrierje első GP-érmét. Ezt az egyáltalán nem merész állítást három tény támaszja alá: Talmácsi a riói csodát megelőzően Motegiben érte el a legjobb eredményét, ahol tavaly hatodik lett; a Honda fennállásának 50. évfordulójára épült versenykomplexum felett általában "leszakad az ég”, és a magyar motoros szereti a vizes aszfaltot; ráadásul a formájára sem lehet panasz, hiszen az elmúlt két futamon a főszereplők egyike volt.
Ugyanúgy, mint Valentino Rossi, aki a csehországi balszerencséje után Portugáliában, valamint Brazíliában is megállíthatatlan volt a szakadó esőben, és többszörösen is történelmet írt: a MotoGP első világbajnoka lett az első motoros, aki négy kategóriában ért fel a csúcsra, emellett honfitársa, Giacomo Agostini után ő a második pilóta, aki kétütemű és négyütemű motorral is világbajnok lett. Az olasz azonban nem lakott jól a sikereivel: "Még legalább öt évig a világbajnokságban szeretnék maradni, és folyamatosan győzni akarok, mivel a győzelmek nemcsak szórakoztatnak, hanem éltetnek is”.
Rossi Motegiben is nyerni akar – "a Honda pályáján mindenképpen az arany a célom” –, és ha győzne, újabb rekordot érne el, 23 éves lévén ő lenne a legfiatalabb motoros, aki ötven GP-diadalt mondhatna magáénak. (A tízszeres világbajnok brit Mike Hailwood 26 éves korában jutott el félszáz győzelemig…) A korszakos jelentőségű motorosnak azonban nem lesz könnyű dolga. Kato és Ukava mellett a brazil Alex Barros is a Rossi-féle öthengeres RC211V-n fog motorozni Motegiben, a yamahások – Biaggi és Checa – egyre félelmetesebbek, a legutóbbi három futamon három pole-t, valamint egy arany- és két ezüstérmet szereztek, és ott van a feléledő, a Brazil GP-n az idei első érmét megkaparintó suzukis Kenny Roberts is, aki imádja Motegit, lévén már kétszer nyert itt. És arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a vb-be 1983 után visszatérő Kawasaki is éledezik, méghozzá egy 990 köbcentis, soros négyhengeres, ZX-RR névre hallgató lóerőgyárnak köszönhetően.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik