Az évadzáró izgalmai

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.10.07. 22:12
Címkék
A Bol dOr, a Le Mans-i 24 órás és liége-i 24 órás szervezői azért váltak ki idén az endurance-vb-ből és hozták létre a Master of Endurance sorozatot, mert szerintük a 200 mérföldes versenyek nem méltóak a hosszú távú vb hagyományaihoz. Az évadzáró Vallelungai 200 mérföldes azonban rácáfolt ezekre a véleményekre, hiszen a szezon legizgalmasabb csatáját hozta: a több mint 320 kilométer után olyan szoros volt a befutó, mint egy sprintversenyen.
Vallelungai 200 mérföldes, az endurance vb 6. (utolsó) futama

100 kör, 324.3 km: 1. Mertens, Nowland (belga, ausztrál, Suzuki) 2:21.13 óra (137.778 km/óra), 2. Scarnato, Costes (francia, francia, Suzuki) 4.778 mp h, 3. Jerman, Bonhuil (szlovén, francia, Suzuki) 53.267, ...27. Vida Tibor, Alberto Batistuta (magyar, olasz, Aprilia)
A vb végeredménye: 1. Zongshen 2 (kínai) 123 pont, 2. Zongshen 9 (kínai) 107, 3. GMT 94 (francia) 95, …20. Team Schäfer (német, Bitter Sándor) 11
Vallelungai 200 mérföldes, az endurance vb 6. (utolsó) futama

100 kör, 324.3 km: 1. Mertens, Nowland (belga, ausztrál, Suzuki) 2:21.13 óra (137.778 km/óra), 2. Scarnato, Costes (francia, francia, Suzuki) 4.778 mp h, 3. Jerman, Bonhuil (szlovén, francia, Suzuki) 53.267, ...27. Vida Tibor, Alberto Batistuta (magyar, olasz, Aprilia)
A vb végeredménye: 1. Zongshen 2 (kínai) 123 pont, 2. Zongshen 9 (kínai) 107, 3. GMT 94 (francia) 95, …20. Team Schäfer (német, Bitter Sándor) 11
A legjobb edzésidőt elérő Ducati-France jött el a legjobban a rajttól, ám nyolcan loholtak a kéthengeres 998RS nyomában. A kilences élboly az első boxkiállás után szakadt darabokra – két pit-stop kötelező egy 200 mérföldes versenyen –, és a folytatásban egyre csökkent az élmenők száma. A végén két suzukis csapat, a kínai Zongshen 2 és a francia GMT94 belügyévé vált a győzelem. A végén az idény legkisebb különbségével tudott nyerni a Stefan Mertens, Warwick Nowland páros, így a kínai Zongshen csapat a vb-cím mellé a vb-ezüstöt is begyűjtötte.
A viadalnak Vida Tibor személyében magyar résztvevője is volt. Az apriliás gyorsabb volt olasz csapattársánál az időméréseken, ezért ő volt az, aki kétszer ült motorra a verseny során. Neki volt köszönhető, hogy a 37. rajthelyről először a harmincadik helyre jött fel a csapat, majd miután Batistuta három helyet visszaesett, a végén Vida még további hat pozíciót javított. A csapat végül 27. lett, és ez a stocksport-kategóriában (amelyet ugyan külön nem értékelnek, de mindenki számon tartja) az ötödikként végzett.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik