Az egyes szám meghatározó volt a múlt hét végi Csendes-óceáni Nagydíjon. A 125-ös Daniel Pedrosa az első spanyol pilóta lett, aki meg tudott nyerni egy Japánban rendezett vb-futamot; Toni Elías a tizenharmadik 250-es viadalán megszerezte az első negyedliteres aranyát; a Honda új 250-es rakétája, az RS250RW egyből dobogós lett a harmadik helyen célba érő japán szabadkártyás Takahasinak köszönhetően; a királykategóriába húsz év után visszatérő Kawasaki az első MotoGP-beli megméretésén leszerepelt, hiszen a ZX-RR-rel Janagava motorhiba miatt már három kör után bukott; míg a MotoGP első világbajnoka, Valentino Rossi vereséget szenvedett a vb-címe begyűjtése után. Méghozzá attól az Alex Barrostól, aki a hét végén először versenyzett a négyütemű RC211V-vel. A brazil sikere bravúr, hiszen csak néhány órával a első hivatalos edzések előtt tudta meg, hogy mégis megkapja a Rossit vb-címig repítő öthengerest.Barrosban azonban szokás szerint megbíztak. 1990-ben úgy igazolta le a Cagiva az félliteres gyári csapatába, hogy Barrosnak egyetlen győzelme sem volt. A Suzuki 1993-ban a folyamatosan eső-kelő brazilt a legendás Kevin Schwantz mellé igazolta le a gyári félliteres alakulatába, míg 1995-ben a Honda annak ellenére neki adta az NSR500-ast, hogy a tíz vb-szezonja alatt csak egyszer nyert.A hét végi futam előtt is bíztak Barrosban. A Sao Paulo-i születésű pilóta jelenlegi hondás munkaadója elvesztette a főszponzorát a Brazil GP után, amiért a csapatfőnök, a kétszeres 250-es világelső Sito Pons közölte Barrosszal, hogy 2003-ra keressen magának új motort. Barros fel is vette a kapcsolatot a Yamahával, a Suzukival, az Apriliával, a Kawasakival pedig állítólag már előszerződést is aláírt. (Három évre hatmillió dollárt kaphatna a zöld márkától.)Barros ügyködései miatt a Honda bejelentette, hogy mégsem adja oda a 32 éves brazilnak a már nyáron beígért RC211V-t. Az aranyszárnyas gyár vezetői azonban az utolsó pillanatban meggondolták magukat. S mint utóbb kiderült: nagyon jól tették. "Az RC211V álmaim motorja. Bár iszonyatosan erős, mégis rendkívül könnyedén vezethető. Nagyon remélem, hogy jövőre is ezt a gépet vezethetem”– nyilatkozta Barros, akinek jó esélye van erre. Ponsnál ugyanis bejelentkezett a szuperbike-világbajnok, Colin Edwards főszponzora, úgyhogy Barros nyugodtan maradhatna a spanyol csapatnál Edwards társaként. Már csak azért is, mert a Honda is ezt akarja.