Hatalmas volt a felbolydulás a pályán és a pályán kívül is a Malajziai Nagydíj szombati edzésnapján. Manuel Poggiali, a tavalyi 125-ös világbajnok végleg megszakította tárgyalásait az Apriliával, mert az olasz gyár nem garantálta neki, hogy 2003-ban gyári 250-es alakulatban versenyezhet.
Barrosnak (4) mozgalmas napja volt, itt éppen Checa (7) és Ukava (11) között hajt
Barrosnak (4) mozgalmas napja volt, itt éppen Checa (7) és Ukava (11) között hajt
A tárgyalások megfenekléséről értesülvén, a Honda rögtön lecsapott a 19 éves motorosra, és jelezte, hogy egy spanyol hondás alakulatban gyári támogatásban részesülhet – azaz azzal az új RS250RW-vel versenyezhet majd, amelynek debütálása nagyszerűen sikerült, hiszen az elmúlt vasárnap a japán Takahasi bronzérmes lett vele. A szuperbike-világbajnok Colin Edwards viszont nagy meglepetésre valószínűleg nem lesz hondás. "Három hondás csapattal és a gyári yamahás alakulattal is tárgyalok, ám a legvalószínűbb az, hogy az Aprilia MotoGP-beli gárdájához szerződök”– mondta Edwards, akivel ellentétben Max Biaggi hondás marad, méghozzá egy yamahás alakulatban! Az olasz Pramac csapat – ehhez igazolt három évre a négyszeres világbajnok –, valamint a spanyol D’Antin Team pénzügyi okok miatt egyesülésre készül, azaz ugyanabban az alakulatban Abe Norijuki Yamaha YZR-M1-essel, míg Biaggi Honda RC211V-vel versenyezne!
SALAKMOTOR. A rossz idôjárási viszonyok miatt elhalasztották a salakmotoros országos bajnokság szombat délutánra kiírt zárófordulóját. A debreceni viadalt, amely a bajnoki címrôl is dönt, a tervek szerint október 23-án rendezik meg.
A felfordulás a pályán sem volt kisebb. Az első edzésekhez képest alaposan átrendeződtek az erőviszonyok szombaton: a 125-ben a pénteki harmadik, Arnaud Vincent, a 250-ben a pénteki negyedik, Fonsi Nieto, míg a MotoGP-ben szintén a pénteki negyedik, Alex Barros kaparintotta meg a pole-t. Pénteken Pedrosa és Poggiali szárnyalt, a nyolcadliteres éllovas Vincent viszont egy kis csalódást keltett. A francia nyúltenyésztő az első időmérő nagyobbik részében a középmezőnyhöz tartozott, és csak az utolsó pillanatban ért be az első rajtsorba. Mint kiderült, nem a saját hibájából volt lassabb Pedrosánál és Poggialinál. Vincent gyújtásrendszere tönkrement, ezért nem tudott felgyorsulni rendesen az Aprilia. Szombaton ellenben már semmi gondja sem volt a 28 éves franciának, aki nagyszerű idővel szerezte meg az idei második pole-ját. Vincent felgyorsulása nagyon megzavarta Pedrosát és Poggialit, mindketten nagy sebességnél buktak, ám szerencsére törés nélkül megúszták az esést.
Megragadt a motor
Talmácsi Gábor (125 kcm, 23. hely): – A délelôtti edzésen már azt hittem, hogy révbe értünk, mert megtaláltuk a megfelelô hengert és a 15. helyen álltam. A délutáni idômérésen azonban a harmadik körben „megragadt” a motor az egyik egyenesvégi kanyarban, és hatalmasat estem. Alaposan bevertem a fejem és megütöttem a kezemet is, ezek után nem csoda, hogy csak a 23. helyet sikerült megszereznem. Úgy tűnik, üldöz a balszerencse, vagy már nem is tudom, hogy mi ez, mindenesetre nekem már sok. Reálisan a 14-15. hely környékén kellett volna lennem, de hát a technika ördöge megint nem kímélt. Újra hátulról kell rajtolnom, és onnan kell megpróbálni elôreverekedni magam.
Tóth Imre (125 kcm, 28. hely): – Eddig minden edzésen javítottam az idôeredményemen, csak az a baj, hogy nem eleget. Még mindig gondjaim vannak a rugózással, hiába állítgattuk a motort minden egyes tréningen. Az a helyzet, hogy húzom a gázt, a Honda azonban nem kanyarodik, hanem mindig kitör az eleje. Ennek következtében három kanyarban sokkal lassúbb vagyok a riválisaimnál. Még szombaton este is változtattak valamit a rugózáson, a versenynapon meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.
Fonsi Nieto pénteki gyengébb szereplése is meglepetésként hatott, hiszen Sepang a kedvenc pályája, ezen az aszfaltcsíkon szerezte meg első külföldi dobogós helyezését 2001-ben. Szombaton aztán már ennek megfelelően repesztett, és Kato Dajdzsiro tavalyi pályacsúcsát egy tizeddel megjavítva, megszerezte szezonbeli nyolcadik pole pozícióját. "Kilencven százalékig biztos vagyok abban, hogy már elvesztettem a vébécímet Marco Melandri ellenében, mégis van egy álmom. Ha Sepangban és Ausztráliában is nyerni tudnék, akkor az utolsó vébéfutamon Valenciában, a saját szurkolóim előtt minden megtörténhet. Akár világbajnok is lehetnék…”– reménykedett Nieto, aki jelenleg 52 ponttal van lemaradva Melandritól az összetettben. Barros elsősorban a jövője miatt volt beszédtéma. Felvetődött a gyári Yamaha és Aprilia csapat neve is, azonban az a legvalószínűbb, hogy a brazil marad a Hondánál. Érthetetlen is lenne a váltás, hiszen amióta a pilóta felülhetett a négyütemű Hondára, az RC211V-re, szárnyal. "Nemcsak magamnak köszönhetem az első MotoGP-beli pole pozíciómat, hanem Max Biagginak is. Hiszen az ő szélárnyékában sikerült elérnem a fantasztikus időmet”– örvendezett az egy héttel ezelőtt győztes Barros, aki egy közös pizzázás keretében Biaggival ünnepelte meg karrierje negyedik rajtelsőségét. Biaggi sem volt éppen rossz hangulatban, tekintettel arra, hogy futóműgondjait megoldva, 1.4 másodpercet javított, és a 6. helyről feljött a második rajtkockába. A MotoGP első világbajnoka, Valentino Rossi viszont egy pillanatra sem mosolygott, kuplungproblémái miatt csak szenvedett az edzésen, és az idei legrosszabb edzéseredményét érte el. Csak nyolcadik lett.