Az ausztrál Mark Webber érte el a legjobb köridôt a barcelonai tesztelés keddi napján
Az ausztrál Mark Webber érte el a legjobb köridôt a barcelonai tesztelés keddi napján
Az Arrows megtámadja a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hétfői döntését, amely alapján nem indulhat a 2003-as világbajnokságon, pedig még időben befizette a 200 ezer fontos nevezési díjat. "Az új befektetői csoport akkor kezdte volna folyósítani a támogatást, amikor a nemzetközi szövetség bejelenti nevezésünk elfogadását. Értetlenül állunk az elutasítás előtt, jogorvoslatot akarunk elérni a Formula–1-es bizottságnál” – mondta Daniele Audetto, a Tom Walkinshaw Racing kereskedelmi igazgatója. Tom Walkinshaw, az Arrows csapatvezetője az istálló 90 százalékát eladta a German Grand Prix Racing nevű német cégnek, amelynek várnia kell az F1-es kalandra. A Minardinál folynak a 2003-as idény előkészületei, Paul Stoddart elárulta, már előteremtette a jövő évi költségvetés fedezésére szolgáló összeg 75-80 százalékát.
Formula–1-es teszt Barcelona: 1. Mark Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:18.192 (67 kör), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.206 (57), 3. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:18.757 (31), 4. Panis (francia, Toyota, M) 1:18.934 (80), 5. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:19.429 (32), 6. Alonso (spanyol, Renault) 1:19.572 (86), 7. Davidson (brit, BAR-Honda, Bridgestone) 1:20.363 (96), 8. N. Rosberg (finn, Williams-BMW, M) 1:21.069 (37), 9. Paffett (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:21.472 (13), 10. Müller (német, Williams-BMW, M) 1:21.605 (45), 11. Dumas (francia, Renault, M) 1:22.375 (48), 12. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) – idô nélkül (3)
A Cosworthtal motorszállítási szerződést kötő ausztrál üzletember még egy pilótát sem igazolt le, de elárulta, hogy elsősorban olyanokat kíván alkalmazni, akik szponzorokat hoznak magukkal. Ez rontja a brit Justin Wilson helyzetét, de a holland cégekkel a háta mögött igen tőkeerősnek számító Jos Verstappen mellett szól. A Renault sokkal könnyebb helyzetben van, a franciák már be is jelentették jövő évi autójuk bemutatásának dátumát. A gépet január 20-án a svájci Luzernben leplezik le, majd három nappal később a Paul Ricard-versenypályán a pilóták megteszik vele az első tesztköröket. Kedden Barcelonában folytatták a Formula–1-es csapatok a körözést, és a tesztben nem volt sok öröme Antonio Pizzoniának, aki összetörte R3-as négykerekűjét. A brazil mostanában sok rossz fát tett a tűzre, hiszen a múlt csütörtökön felborult egy utcai Jaguarral, amelyben a csapat vendégeit – három újságírót – szállította. Pizzonia balesete következtében mindössze három kört tudott megtenni, csapattársa, a Minarditól igazolt Mark Webber viszont bombaformában volt: megelőzve többek között Montoyát, Wurzot és Panist a legjobb időt autózta a Circuit de Catalunyán.