Lauda kész visszatérni

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.12.04. 21:00
Címkék
Nico Rosberg számára hatalmas élmény volt a Williams-teszt – ezek után nem is szeretne mást vezetni, csak Formula–1-es gépet
Nico Rosberg számára hatalmas élmény volt a Williams-teszt – ezek után nem is szeretne mást vezetni, csak Formula–1-es gépet
Nico Rosberg számára hatalmas élmény volt a Williams-teszt – ezek után nem is szeretne mást vezetni, csak Formula–1-es gépet
Nico Rosberg számára hatalmas élmény volt a Williams-teszt – ezek után nem is szeretne mást vezetni, csak Formula–1-es gépet
Nico Rosberg számára hatalmas élmény volt a Williams-teszt – ezek után nem is szeretne mást vezetni, csak Formula–1-es gépet
Nico Rosberg számára hatalmas élmény volt a Williams-teszt – ezek után nem is szeretne mást vezetni, csak Formula–1-es gépet
Niki Lauda elárulta, menesztése ellenére sem haragudott meg a Jaguar fejeseire, megfelelő feltételek esetén szívesen dolgozna tanácsadóként a csapatnál. A csapatvezetői poszttól és a Ford F1-es szerepléséért felelős Premier Perfor-mance Division (ebbe tartozik a Cosworth motorgyár és a PI Electronics is) irányításától egyformán megfosztott osztrák a múlt héten tett nyilatkozataival ellentétben hajlandó lenne újra Milton Keynes-ben dolgozni.
"Megfelelő körülmények esetén megváltoztatnám a véleményemet, és újra együtt dolgozhatnánk” – mondta a francia AFP hírügynökségnek Lauda egy hamburgi gokartversenyen. Lauda a kilencvenes évek elején a Ferrarinál már dolgozott tanácsadóként, utána ment a Fordhoz –minde közben szakértőként dolgozott a német RTL televíziócsatornánál. Laudát a PPD élén Tony Purnell, a PI Electronics első embere váltotta fel, a Jaguar-csapatnak még nincs új sportigazgatója.

Formula–1-es teszt
Barcelona: 1. Olivier Panis (francia, Toyota, Michelin) 1:18.190 (74 kör), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:17.275 (76), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:17.685 (50), 4. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.770 (57), 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.819 (53), 6. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.959 (83), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:18.715 (34), 8. Davidson (brit, BAR-Honda, Bridgestone) 1:19.422 (79), 9. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:20.121 (50), 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:20.811 (63), 11. Dumas (francia, Renault, M) 1:21.306 (42), 12. Monteiro (portugál, Renault, M) 1:23.576 (24)
Lauda a hetvenes és a nyolcanas években Keke Rosberg ellen is versenyzett, immáron azonban a következő generáción van a sor. Nico Rosberg az idén egy BMW-vel megnyerte a Formula ADAC-bajnokságot, és ezért tesztlehetőséget kapott a Williams-istállótól. A Formula–1-es autó, amelyben kedden tette meg első köreit, hétszer olyan erős hajtóművel rendelkezik, mint eddigi legjobb versenymotorja, így nem csoda, hogy hatalmas élményként élte meg a barcelonai tesztelést. "Ez szenzációs volt, ezután semmi mást nem akarok vezetni. Köszönöm a Williamsnek és a BMW-nek, az egész eleinte olyan volt, mint a videójáték, minden olyan gyors és földöntúli volt. Apám azt tanácsolta, hogy ne vigyem túlzásba a dolgot, csak élvezzek ki minden percet. Azt hiszem, teljes mértékben megfogadtam a tanácsát”– mondta a kis Rosberg.
Szerdán Rosberg nékül folytatódott a teszt, amelyen a Toyota új pilótája, Olivier Panis volt a leggyorsabb pilóta. A franciát a mclarenes Alex Wurz, David Coulthard duó követte.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik