Már évek óta úgy beszél mindenki Lénárt Péterről, mint a gyorsasági motorkerékpársport egyik legnagyobb magyar tehetségéről. A fiatal versenyző hosszú ideje folyamatosan gyűjtögeti a trófeákat a hazai és a nemzetközi porondon, az Európa-bajnoki pontokat sem hagyta veszni, mégsem sikerült beverekednie magát még szabadkártyásként sem a gyorsasági világbajnokság mezőnyébe. Eddig. Tavaly aztán káprázatosan szerepelt a világ egyik legerősebb 125 köbcentis nemzeti bajnokságában, és a német bajnoki aranyának köszönhetően most teljesült gyerekkori álma: bebocsátást nyert a vb-re! Egy Hondán fog versenyezni a Racing Service-nél, annál az olasz alakulatnál, amelynek színeiben 2001-ben Talmácsi Gábor is elindította Grand Prix-pályafutását.
Lénárt Péter (balra), a gyorsasági vb új magyar üdvöskéje már nagyon jól megérti magát csapatfônökével, Gabriele Debbiával
Lénárt Péter (balra), a gyorsasági vb új magyar üdvöskéje már nagyon jól megérti magát csapatfônökével, Gabriele Debbiával
Lénárt Péter négyévesen ült először motorkerékpáron, és a tehetsége hamar megmutatkozott – 11 éves korában már országos bajnoki címet szerzett. Az ifjú debreceni bukósisakos csillaga 1995-től viharos sebességgel emelkedett, igaz, 1998-ban két súlyos sérülés majdnem kettétörte az ígéretes pályafutást. Szerencsére csak majdnem… Felépült, az Eb-n és az Alpok–Adria-kupában rendre pontokat szerzett, míg a brit, az olasz, a spanyol, a japán és az amerikai 125-ös bajnokság mellett a világ egyik legszínvonalasabb nyolcadliteres sorozatának számító német szériában a mezőny egyik vezéralakja lett. A 125-ös magyar bajnoki aranyat 2000-ben megkaparintó Lénárt Péterre felfigyelt a német IMT-csapat, és honfitársunk a következő évben már a német aszfaltcsíkokon ijesztgette az ellenfeleit. Egy kulcscsonttörés és egy bokatörés miatt négy versenyt ki kellett hagynia, így csak az ötödik helyen végzett az összetettben. Tavaly viszont már tökéletesen egészséges és megállíthatatlan volt, meg is szerezte a német bajnoki trófeát. Lénárt teljesítményét a számok szemléltetik a legjobban: a hét német futamról két-két arany- és bronzérmet, valamint egy ezüstérmet vitt haza, a két további versenyen negyedikként ért célba. A hondás motoros az Eb-n is parádézott, és ha a német bajnokik miatt nem kellett volna kihagynia két futamot, valószínűleg ott is érmes lehetett volna – 44 pontot szerezve így is bejött hetediknek az egykori Eb-második és vb-menő, olasz Marco Petrini mögé. A magyar pilótára azonnal felfigyeltek a világbajnokságon is, és az egykori vb-menő Gabriele Debbia nem habozott leigazolni őt a csapatába. "Két embernek tartozom hálával azért, hogy végre bekerülhettem a világbajnokság mezőnyébe. Az egyik természetesen signor Debbia, aki bizalma jeléül szerződtetett a csapatába, a tizenhét éves angol Leon Camier mellé. Camier egyébként tavaly már három futamon ment is a vébén. A másik ember, akinek a segítségét sohasem fogom elfelejteni, Stefano Favaro, aki beajánlott a Racing Service-nél. Favaro, aki Talmácsi Gábor menedzsere, nekem is segítséget nyújt majd a 2003-as szezon alatt. Signor Favaro először tavaly, a hollandiai Eb-futamon látott engem motorozni, és a későbbiekben az ő segítségével vettük fel a kapcsolatot az olasz csapattal”– emlékezett vissza Lénárt Péter, aki a vb-pályafutását január 25-én kezdi meg – teszteléssel – a spanyolországi Jerez de la Fronterában.
Névjegy
Lénárt Péter Született: 1984. december 12., Debrecen Magasság/súly: 160 cm/50 kg Csapata: Racing Service. Motorja: Honda RS125 Legjobb eredményei: 5x magyar bajnok (50 kcm – 1995, 1996; 80 kcm – 1996, 1997; 125 kcm – 2000), német bajnok (125 kcm – 2002), német bajnoki 5. (125 kcm – 2001), Eb-7. (125 kcm – 2002), Eb-11. (125 kcm – 2001), Közép-Európa-kupa-gyôztes (2000)
"Amióta tudom, hogy indulhatok a vébén, iszonyatos alapozó munkát végzek. Folyamatosan erőnléti edzésekre járok, futok, valamint motokrosszozom. Pontosabban krosszmotorral dirtbike-ozom, illetve szupermotózom. Szerencsére az edzőmön nem múlhat semmi. A szintén debreceni Adorján Zoltánról, a valaha volt legeredményesebb magyar salakmotorosról és vébébronzérmesről van szó, aki igencsak kemény tréner. De hát kell is, hogy az legyen, mivel a vébén nagyon sokat számít a kondíció. A megerőltető edzések mellett hamarosan a motorosteszteket is elkezdhetem. A jövő hét végén elutazom Spanyolországba az első vébétesztjeimre, amelyek kétszeresen is nagy fontosak. Most fogom kipróbálni a Bridgestone-gumikat – eddig mindig Dunloppal motoroztam –, és először fogok felülni az új Hondámra. A motort egy német tuningcég, az RWR készítette fel, és reményeim szerint nagyon gyors lesz”– nyilatkozta Lénárt. A szakemberek nagyon szép jövőt jósolnak Lénártnak. Rendkívül szorgalmas versenyző, akinek a vezetési tudása már most figyelemre méltó. A féktávjai nagyon rövidek, még az esős versenyeken is otthon érzi magát. Ha pedig nem is esik…