A Renault készen áll

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.01.20. 21:39
Címkék
A svájci Luzernben leleplezte új R23-asát a tavalyi szezont a negyedik helyen záró Renault istálló, amely még a héten  dohányreklám-feliratok nélkül  a franciaországi Paul Ricard-versenypályán is tart egy bemutatót. A visszatérését követő második önálló idényét váró csapat nagy terveket szövöget, a dobogós helyezésekre törő teamnél Jarno Trulli mellett a tesztpilótából versenyzővé avanzsáló Fernando Alonso feladata a pontok gyűjtögetése.
A vadonatúj kipufogórendszer és az aerodinamikai elemek mellett a 111 fokos elrendezésű, a korábbiaknál sokkal megbízhatóbb erőforrás lehet a sikerek biztosítéka. A Jenson Button helyét átvevő Alonso 2001-ben a Minardi-csapatnál mutatkozott be a Formula–1-ben, a tavalyi évad során azonban kizárólag a tesztelésre összpontosított. "Egy ilyen nagy gyárnál lehetőséget kapni hatalmas megtiszteltetés, nem fogom veszni hagyni ezt a kiváló alkalmat. Ebben az évben nem önmagamért, hanem elsősorban a csapatért küzdök”–nyilatkozta Alonso. A két versenyző munkáját Allan McNish segíti tesztpilótaként. Az R23-ast Le Castellet-ben próbálják ki először Trulliék.A csapatot Flavio Briatore fogja igazgatni, a fő támogató pedig a Mild Seven marad, amely további négy évre elkötelezte magát a viry-chatilloni csapat mellett. Ez örömteli hír a Renault számára, de voltak kellemetlen percei is a bemutatónak, Patrick Faure igazgató ugyanis egyértelművé tette: ha az FIA a jövőben bevezeti azt a szabályt, hogy egy motornak hat versenyt kell kibírnia, a gyár kiszáll a Formula–1-ből. "Nem traktormotorokat építünk, ez csúcstechnika” – mondta Faure.Az FIA egyébként új szabályt hozott, melynek értelmében egymillió dolláros jutalmat kap, aki csaláson ér egy csapatot. A BAR és egy másik csapat kipörgésgátló nélkül tesztel, az ő példájuk bizonyítja, hogy már az idénynyitó versenyen be lehet tiltani ennek a használatát. Ha valaki mégis alkalmazza a csúcstechnológiát, pénzéhes kémek csaphatnak le tettére.Az új autóját kedden az interneten bemutató Jaguar Ian Pocockot nevezte ki főmérnökévé. A PI Researchnél szintén főmérnökként tevékenykedő szakember korábban a Benettonnál, a Reynardnál, a Ligier-nél, a Ferrarinál és a Hondánál is dolgozott.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik