A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) és a csapatok keddi gyűlésén tisztázták azokat a szabálymódosításokat, amelyeket Max Mosley elnök január elején agresszív stílusban vezetett fel a londoni Heathrow-repülőtéren. A csapatok költségeinek csökkentésére törekvő regulákat vegyes érzelmekkel fogadták az érdekeltek, és több változtatást eszközöltek az eredeti terveken.
A telemetrikus rendszerben a 2003-as idény elejétől csak a boxutcától az autó felé történő üzenettovábbítást szüntetik meg, a fordított irányú adatáramlás csak a 2004-es idénytől lesz szabálytalan. A rádiókapcsolatot csak a legegyszerűbb technikával engedélyezik, csak hangot lehet továbbítani a rádión, egyéb adatokat nem, és a beszélgetéseket elérhetővé kell tenni az FIA és a televíziós közvetítők számára is.A tartalék autót nem tiltják be, de szigorítják a használatát. Ha egy csapat a hétvége folyamán használni akarja a harmadik autóját, kizárólag úgy teheti, ha azzal lemond az eredeti bevetéséről. Ha a rajt előtt elromlik valakinek a versenyautója, akkor a tartalék járművel csak a boxból indulhat. A csereautót még egy esetben lehet használni: ha a versenyt az első két körben megállítják, az autóját összetörő versenyző újra megkezdheti a versenyt, de csak a boxutcából.Az FIA lemondott a parc fermé használatáról, azaz nem kell egy elzárt területre vinni az autókat a szombati hivatalos időmérő edzés és a verseny rajtja között. A csapatok a boxban tárolhatják gépeiket, amelyeket azonban felügyelnek az FIA ellenőrei. A szerelők csak olyan módosításokat hajthatnak végre, amelyek egy előre megírt listán szerepelnek.A kipörgésgátló, az indulásszabályzó és a teljesen automata váltó csak a július 20-ai Brit Nagydíjon válik tiltottá, így a csapatoknak marad idejük arra, hogy módosítsák az autók elektronikus rendszerét, és a hozzá kapcsolódó mechanikus műszereket. Az indulást a pilótáknak újra a lábukkal kell szabályozniuk, nem pedig úgy, ahogy manapság teszik, a roppant hasznos eszköz segítségével.