Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Formula–1-es teszt, szerda
Valencia: 1. Alonso (spanyol, Renault, Michelin) 1:11.300 (34 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.377 (92), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:11.478 (45), 4. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:12.002 (56), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.444 (33), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:12.563 (58), 7. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.810 (61), 8. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:12.988 (96)
Paul Ricard: 1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:06.425 (78), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:07.103 (89), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.142 (51), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:07.625 (53), 5. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:09.370 (67)
Fiorano: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 58.126 (8)
Ugyanakkor Valenciában a renault-s Fernando Alonso meglepte rutinosabb ellenfeleit, és az új aerodinamikai elemek tesztelése közben megszerezte a nap legjobb köridejét Barrichello és Ralf Schumacher előtt. Az egy nappal korábban pályacsúcsot javító Montoyának ezúttal meg kellett elégednie az utolsó helyezéssel, de ez annak is betudható, hogy egész nap teli tankkal autózott. A Paul Ricard-pályán a McLaren és a Toyota pilótái köröztek – a legjobb időeredményt a fiatal Kimi Räikkönen érte el.
Miközben a csapatok többsége tesztel, az anyagi gondokkal küszködő Minardi a január közepén megszavazott 20 millió fontos támogatás "kézzelfogható” megvalósítását kéri. A csapat két pilótája ugyanis csak akkor tudja végigversenyezni a március 9-én kezdődő szezont, ha ez az összeg a rendelkezésükre áll. "Szép dolog, hogy néhány hete segítséget ígértek, de hol a pénz?” – tette fel a kérdést Paul Stoddart. Bernie Ecclestone, a Formula–1 első számú irányítója határozott úgy – egyetértésben a másik nyolc csapat vezetőivel –, hogy az anyagi gondokkal küszködő Minardi és a Jordan segélyt kapjon a televíziós közvetítések jogdíjából. Enélkül ugyanis nem lennének képesek végigversenyezni az évet, s könnyen csődbe jutnának, mint korábban a Prost és az Arrows.
A csapatok gondjai ellenére a Formula–1 népszerűsége folyamatosan nő. Ezt bizonyítja, hogy India is szívesen rendezne futamot, s már keresik a létesítmény számára megfelelő terepet. A szándék komolyságát jelzi, hogy nemrég a 2012-es olimpia lebonyolítására is pályázó országban járt Hermann Tilke, a malajziai Sepangban található versenypálya főtervezője.
A jelenlegi tervek szerint 150 millió dollárba kerülne a pályaépítés, ötcsillagos szállodával, kongresszusi központtal és golfozási lehetőséggel együtt. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke már egy évvel ezelőtt leszögezte: a Formula–1-nek méginkább nyitnia kell Ázsia felé. Jelenleg a szuzukai és a sepangi futam, a Toyota-csapat, motorszállítóként pedig a Honda képviseli a földrészt az autós gyorsasági világbajnokságon, valamint számos kisebb-nagyobb támogatást nyújtó szponzor is jelen van a világ egyik legnépszerűbb versengésén.
Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy az ötszörös világbajnok Schumacher új autójával csütörtökön már semmi baj sem volt, sőt, a német sztár ismét megjavította vele a fioranói pályacsúcsot. Az F2003-GA tehát gyorsnak gyors, csak még nem elég megbízható.