Bernie Ecclestone elhatározta, hogy ha a csapatok elkötelezik magukat a Formula1 gazdasági oldalát működtető SLEC vállalat mellett, visszavásárolja azt a 75 százalékos részesedését, amelytől az elmúlt években szabadult meg. A Kirch televíziótársaság a cég felvásárlása óta tönkrement, és a részvényeit eladta három banknak, a Bayerische Landesbanknak, a Lehman Brothersnek és a J. P. Morgan and Chase-nek.
Az 1.2 milliárd dollárt kérő bankok próbáltak egyezségre jutni az autógyárakkal, de a GPWC-be (Grand Prix World Championship) tömörült FIAT, Ford, DaimlerChrysler, Renault, BMW ötössel nem találtak közös hangot. A Toyotát is csábítgató GPWC 2008-tól akarja elindítani saját sorozatát, de Ecclestone kompromisszumot ajánlott. "Ha a csapatok 2015-ig elkötelezik magukat a Formula–1 mellett, visszavásároljuk a részvényeket” – mondta Ecclestone, aki nyolc évvel akarja meghosszabbítani a 2007 végén lejáró Concorde-szerződést.Csípős választ adott Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke a McLaren és Williams csapatfőnökének bíráló nyilatkozataira, amikor kijelentette, hogy Ron Dennis és Sir Frank Williams a régi gárdát képviselik egy kudarcra ítélt vállalkozásban. Az FIA első számú vezetője arra reagált, hogy ellenlábasai a sportág ellehetetlenítésével vádolták meg, és közölték: bírósági úton akadályozzák meg a közelmúltban meghirdetett reformok bevezetését.A német Audi autógyár továbbra sem szándékozik részt venni a Formula–1 küzdelmeiben. "Az idén a tavalyinál kisebb költségvetéssel dolgozunk, és nem bírnánk a Formula–1 hatalmas kiadásait. Jövőre azonban ismét fontolóra vesszük az ötletet”– mondta Martin Winterkorn igazgató. A német konkurens BMW-vel és Mercedesszel ellentétben a Volkswagen-konszern – ide tartozik az Audi – egyelőre nem száll be az F1-be, csak a Le Mans-i 24 órás megbízhatósági viadalon és néhány tengerentúli sorozatban képviselteti magát.