Az élen Stéphane Peterhansellel, aki a sivatagi show-n történtek után (az utolsó előtti napon veszítette el a versenyt egy technikai hiba miatt) mindenkinél jobban éhes a sikerre. A franciák sztárját az immár kétszeres Dakar-győztes Maszuoka Hirosi követi, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig az L200-assal őrült tempóban közlekedő Carlos Sousa állhatna fel. A gyilkos terepen már az első napon is rengeteg volt a kieső, és sajnos köztük volt két magyar is. A Dakaron 48. helyen célba érkező Kis Sándor, Czeglédi Péter duó az első differenciálmű törése miatt volt kénytelen búcsúzni az első szelektív szakaszon, a
Italian Baja, a tereprali Világkupa 1. futama, Pordenone
Abszolút sorrend 3 szelektív szakasz után: 1. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:11:39, 2. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:37 p h., 3. Sousa, Magne (portugál, francia, Mitsubishi L200) 13:34 p h., 4. Magnaldi, Borsotto (francia, Honda) 39:04 p h., 5. Henrards, Low (belga, Volkswagen Tarek) 43:21 p h., 6. Orioli, Pelanconi (olasz, Nissan Pick-Up) 45:57 p h., …19. Gál, Oroszlán (magyar, G.Baba Proto) 1:13:18 ó h., …26. Varga, Pocseg (magyar, Bowler) 1:19:30 ó h., …39. Benyó, Maurer (magyar, Hyundai Terracan) 1:45:57 ó h., …45. Murczin, Garamvölgyi (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:06:21 ó h.
Italian Baja, a tereprali Világkupa 1. futama, Pordenone
Abszolút sorrend 3 szelektív szakasz után: 1. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:11:39, 2. Maszuoka, Picard (japán, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 4:37 p h., 3. Sousa, Magne (portugál, francia, Mitsubishi L200) 13:34 p h., 4. Magnaldi, Borsotto (francia, Honda) 39:04 p h., 5. Henrards, Low (belga, Volkswagen Tarek) 43:21 p h., 6. Orioli, Pelanconi (olasz, Nissan Pick-Up) 45:57 p h., …19. Gál, Oroszlán (magyar, G.Baba Proto) 1:13:18 ó h., …26. Varga, Pocseg (magyar, Bowler) 1:19:30 ó h., …39. Benyó, Maurer (magyar, Hyundai Terracan) 1:45:57 ó h., …45. Murczin, Garamvölgyi (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:06:21 ó h.
Rigler Zoltán, Gajdos Tamás kettős pedig a zárószakaszon állt ki féltengelytörés miatt. Pedig a Hyundai-csapat újonnan igazolt pilótája mindent megtett a túlélésért – jó néhány kilométert küszködött hátsókerék-hajtással –, ám amikor a második féltengely is eltörött, már nem volt mit tenni.
A legjobb magyar a pályafutása első Világkupa-viadalán induló Gál István, Oroszlán Tibor kettős volt ezen a napon: az ötszörös magyar bajnok az első szakaszon a szenzációs 6. (!) helyen zárt, és bár utóbb visszacsúszott egy kicsit, a 19. helye miatt nincs oka a szégyenkezésre. Az autója viszonylag jól bírja a kiképzést, bár a nemzetközi szabályok értelmében kötelező turbószűkítő miatt érezhetően gyengébb, mint a hazai viadalokon. Gál egyébként nagyon élvezi a versenyt, annak dacára is, hogy a zárószakaszon száz kilométert tett meg kormányszervó nélkül, az autóval szinte birkózva.
A szintén remekül teljesítő (három szakasz után a 26. helyen álló) Varga Imre, Pocseg Attila duónak nincs túl sok gondja az erre a viadalra bérelt versenygépével, nagyobb baj, hogy a pilóta a két szakasz közötti szervizszünetben elrontotta valamivel a gyomrát, úgyhogy estére már nagyon rossz állapotban volt.
Benyó Miklós és Maurer Péter is küzdött a Terracannal, amely annak ellenére végigbírta a távot, hogy a cél előtt nem sokkal leszakadt a kormányműve. Az autó irányíthatatlanná vált, csak a kétszeres bajnok pilóta lélekjelenlétének volt köszönhető, hogy célba vitte a gépet.
A Murczin Zsolt, Garamvölgyi Zoltán páros szinte a teljes távot harmadik sebességi fokozat nélkül teljesítette, és a pilóta bevallotta, nem gondolta volna, hogy ennyire nehéz ez a viadal. A mezőny egyetlen kamionos indulója, a Darázsi Zsolt, Léner Tibor, Tóth György trió is versenyben van, ám eredményükről lapzártánkig nem érkezett hír.