Gálék szenzációsan kezdtek

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.03.15. 20:02
Címkék
A Mitsubishi-csapat versenyzői az olasz Világkupa-futamon ott folytatták, ahol a Dakar-ralin abbahagyták. Vagyis nagyobb erőfeszítés nélkül emelkedtek a mezőny fölé  szinte más dimenzióban autóztak.
Az élen Stéphane Peterhansellel, aki a sivatagi show-n történtek után (az utolsó előtti napon veszítette el a versenyt egy technikai hiba miatt) mindenkinél jobban éhes a sikerre. A franciák sztárját az immár kétszeres Dakar-győztes Maszuoka Hirosi követi, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig az L200-assal őrült tempóban közlekedő Carlos Sousa állhatna fel. A gyilkos terepen már az első napon is rengeteg volt a kieső, és sajnos köztük volt két magyar is. A Dakaron 48. helyen célba érkező Kis Sándor, Czeglédi Péter duó az első differenciálmű törése miatt volt kénytelen búcsúzni az első szelektív szakaszon, a Rigler Zoltán, Gajdos Tamás kettős pedig a zárószakaszon állt ki féltengelytörés miatt. Pedig a Hyundai-csapat újonnan igazolt pilótája mindent megtett a túlélésért – jó néhány kilométert küszködött hátsókerék-hajtással –, ám amikor a második féltengely is eltörött, már nem volt mit tenni.
A legjobb magyar a pályafutása első Világkupa-viadalán induló Gál István, Oroszlán Tibor kettős volt ezen a napon: az ötszörös magyar bajnok az első szakaszon a szenzációs 6. (!) helyen zárt, és bár utóbb visszacsúszott egy kicsit, a 19. helye miatt nincs oka a szégyenkezésre. Az autója viszonylag jól bírja a kiképzést, bár a nemzetközi szabályok értelmében kötelező turbószűkítő miatt érezhetően gyengébb, mint a hazai viadalokon. Gál egyébként nagyon élvezi a versenyt, annak dacára is, hogy a zárószakaszon száz kilométert tett meg kormányszervó nélkül, az autóval szinte birkózva.
A szintén remekül teljesítő (három szakasz után a 26. helyen álló) Varga Imre, Pocseg Attila duónak nincs túl sok gondja az erre a viadalra bérelt versenygépével, nagyobb baj, hogy a pilóta a két szakasz közötti szervizszünetben elrontotta valamivel a gyomrát, úgyhogy estére már nagyon rossz állapotban volt.
Benyó Miklós és Maurer Péter is küzdött a Terracannal, amely annak ellenére végigbírta a távot, hogy a cél előtt nem sokkal leszakadt a kormányműve. Az autó irányíthatatlanná vált, csak a kétszeres bajnok pilóta lélekjelenlétének volt köszönhető, hogy célba vitte a gépet.
A Murczin Zsolt, Garamvölgyi Zoltán páros szinte a teljes távot harmadik sebességi fokozat nélkül teljesítette, és a pilóta bevallotta, nem gondolta volna, hogy ennyire nehéz ez a viadal. A mezőny egyetlen kamionos indulója, a Darázsi Zsolt, Léner Tibor, Tóth György trió is versenyben van, ám eredményükről lapzártánkig nem érkezett hír.
Legfrissebb hírek

Motokrossz Eb: Katona Áron kettős győzelemmel az összetett élére állt

Egyéb autó-motor
2025.04.07. 15:11

„Két-három tized a lemaradásunk" – a Ferrari nem vár csodát a fejlesztésektől

F1
2025.04.07. 15:01

Marozsán kikapott Monfilstől a monte-carlói mestertorna első fordulójában

Tenisz
2025.04.07. 14:55

Három BL-t nyert a Barcelonával; Thiagus Petrus nyártól Veszprémben folytatja – hivatalos

Kézilabda
2025.04.07. 14:07

Doohan alig tudott kiszállni az autóból a japán verseny után – érik a pilótacsere az Alpine-nál?

F1
2025.04.07. 13:57

Armand Duplantis augusztusban visszatér Budapestre

Atlétika
2025.04.07. 13:49

A Southampton bejelentette Ivan Juric menesztését – hivatalos

Angol labdarúgás
2025.04.07. 13:47

Egymásnak ugrottak Nikitscher csapattársai a kispadon – videó

Spanyol labdarúgás
2025.04.07. 13:45
Ezek is érdekelhetik