Nincs könnyű helyzetben Jack Doohan, már a 2025-ös idénykezdet előtt arról lehetett hallani, hogy mindössze néhány verseny jut neki, mielőtt a Williamstől megszerzett Franco Colapinto átvenné a helyét. Az ausztrál versenyzőre így nem meglepő módon óriási nyomás nehezedik, amin nem segít, hogy egyelőre nem igazán jönnek az eredmények sem, s egyre több hibát vét.
Doohan a múlt hétvégi Japán Nagydíjon azzal irányította magára a figyelmet, hogy a második szabadedzésen ripityára törte az Alpine-t, miután a csapat magyarázata szerint nem zárta vissza az állítható hátsó szárnyát a nagy tempójú egyes kanyarba menet. Az ausztrál már a nagy becsapódást követően is nehézkesen kászálódott ki az autóból, s noha az elővigyázatosságból elvégzett orvosi vizsgálatok után zöld utat adtak neki, és teljesítette a szombati gyakorlást, valamint az időmérőt és a versenyt is, most arról szólnak találgatások, hogy a pilóta nem volt százszázalékos a baleset után, és megsérülhetett a bal keze, miután nem engedte el a kormányt az ütközésnél.
Mint a leintést követően a parc fermében készült fedélzeti kamerás felvételen is jól látszik, a tizenötödik helyen célba érő Doohan rendkívül kimerült az 53 körös verseny után. Bár a versenyző agresszív stratégiát követett, nem feltétlenül indokolja, miért küszködött ennyire a kiszállással, miközben látványosan nem használta a bal kezét. A versenyző segítségére végül az egyik szerelője sietett, de odament hozzá Esteban Ocon is, akivel utána együtt sétált, vagy inkább bicegett el a helyszínről. Érdekesség, hogy ausztrál pont a francia helyét vette át az Alpine-nál, méghozzá már a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon, amelyről a Haashoz szerződő Ocon azért volt kénytelen hiányozni, mert csapata máskülönben nem engedte volna neki, hogy az amerikaiakkal vegyen részt az idényzárót követő teszten.
Doohan a futam utáni interjúkban említést sem tett az esetről, de gyorsan híre ment, hogy komolyabb fájdalmak gyötörhetik, mint amennyit bevall, és azért titkolózik, mert félti a helyét. Azt, hogy a félelme nem megalapozatlan tovább erősíti, hogy Colapinto azért nem volt ott az enstone-i alakulattal Szuzukában, mert vasárnap az Alpine 2023-as versenygépét, az A523-ast vezette Monzában egy régi autós teszt keretein belül. Hogy mit hoz a jövő, egyelőre kérdéses, de az biztos, hogy Doohan teljesítménykényszerben van, és hatalmas nyomás nehezedik rá.
Ráadásul a teljesítményére az sem vetett jó fényt, hogy az ülését a japán első gyakorláson elfoglaló Hirakava Rjó nemcsak azonnal hozta a tapasztalt Pierre Gasly tempóját, de egy tizeddel gyorsabbnak is bizonyult nála – a japán pilóta a pénteki beugrás óta csapatot váltott, s most hétvégén már Haast vezeti a bahreini nyitányon.
39. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 4., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:28.549 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:28.114 |
ÁPRILIS 5., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.965 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:26.983 |
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |