Talmácsi Gábor a világbajnoki nyitány előtt másfél héttel Mugellóban tesztelte az Apriliát. Amint arról már korábban beszámoltunk, a vb 125 köbcentis kategóriájában induló magyar a korábbi tréningen "nem érezte a motorját, úgy gondolta, a futómű belső beállításával voltak vele gondok.
Nos, az olasz tesztre megváltoztatták ezeket az állításokat, ennek ellenére csak 2:03-as köridőre volt képes Talmácsi, ami négy másodperccel gyengébb a pályacsúcsnál. "Megint csak a futómű belsejével voltak gondok – mondta kissé csalódottan a magyar. – Ötven kört mentem az első gumival, de még harmincat mehettem volna, annyira nem koptak az abroncsok. Ez pedig azt jelenti, hogy az első futómű nem dolgozott megfelelően. Az a baj, hogy a szériabeállítás eddig az Aprilia minden versenyzőjének jó volt, ezért idegen a probléma. De most új a motor, új a váz, és szerintem nemcsak nekem van gondom, mert bár a csapattársam, Jenkner nem panaszkodik, de a teszteken ő is elmaradt az én hondás időimtől.”S hogy ezek után mi a teendő?Talmácsi tavaly már dolgozott egy futómű-specialistával, most is őt keresik meg, és ha vállalja a munkát, akkor Japánban már talán tökéletes beállítást használhat a versenyzőnk. Ez egy kicsit lutri, mert ugye mi van, ha a szakember nem találja ki az adatokból, hogy mi a gond, de Talmácsi bízik a tudásával, és mivel az ő eredménye, az ő idénykezdete múlik rajta, jelen körülmények között talán ez a legfontosabb.