Dél-afrikai Nagydíj, a gyorsasági vb 2. futama, Welkom
Az 1. idômérô
125 kcm: 1. Ui (japán, Aprilia) 1:41.570, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:41.793, 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:41.794, …13. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:43.247, …31. Tóth Imre (Honda) 1:45.408, …32. Lénárt Péter (Honda) 1:47.140
250 kcm: 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:36.777, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:36.998, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:37.025
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:33.442, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1:33.586, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:33.961
Tv: Eurosport, 12.45–16.00 (élô)
Dél-afrikai Nagydíj, a gyorsasági vb 2. futama, Welkom
Az 1. idômérô
125 kcm: 1. Ui (japán, Aprilia) 1:41.570, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:41.793, 3. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:41.794, …13. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:43.247, …31. Tóth Imre (Honda) 1:45.408, …32. Lénárt Péter (Honda) 1:47.140
250 kcm: 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:36.777, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:36.998, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:37.025
MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:33.442, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 1:33.586, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:33.961
Tv: Eurosport, 12.45–16.00 (élô)
A hét végi Dél-afrikai GP-re összegyűlt pilóták zöme fekete gyászszalagot visel a bal karján, és legtöbbjük felragasztotta a 74-est, Kato rajtszámát is a motorjára. A bukósisakosok külön megemlékezést is rendeznek Kato tiszteletére, ami azért számít különlegesnek, mert a vb szervezőjének, a Dornának semmi köze hozzá. "Az idén rákban meghalt, kétszeres 500-as világbajnok Barry Sheene tiszteletére rendezett megemlékezés, amelyet a Dorna szervezett a barcelonai teszteken, méltatlan volt a legendás pilóta emlékéhez” – indokolta meg a motorosok döntését Valentino Rossi.
A motorosok nagy feltűnést keltettek azzal is, hogy 1995 után újra tanácskozást tartottak egymás között. Igaz, hogy csak az elitkategória, a MotoGP sztárjai vettek részt a gyűlésen, de így is fontos döntés született: bejelentették, hogy a Spanyol GP-n hivatalosan is megalakul a pilóták szakszervezete, és minden erejével harcolni fog a pályák biztonságosabbá tétele érdekében.
Ami a pénteki edzést illeti, a négyszeres világbajnok Rossi krónikus mandulagyulladással, 38 és fél fokos lázzal is lefaragott 1.2 másodpercet a saját maga által tartott pályacsúcsból – sőt, a 125-ös és a 250-es kategóriában is megdőlt a rekord.
A 125 köbcentis kategóriában versenyző három magyar közül Talmácsi Gábor végzett a legelőkelőbb helyen. A hármójuk közül a legjobb motort nyergelő Talmácsi Apriliájába új elektronikát szereltek az előző viadal óta, ennek is köszönhető a 13. helyezés – Talma ráadásul azt mondja, lesz ez még jobb is. A másik két pilótánk közül Tóth Imre hat tizedet javított a tavalyi welkomi idején, azonban ez is csak a 31. pozícióhoz volt elég – a futómű beállítását nem tudják eltalálni, így a Honda a kanyarokban nem éppen kezes. Lénárt Péternek egyelőre nincsenek ilyen gondjai, mert a vb-újoncnak olyan gyenge a motorja, hogy a beállítással nincs is módja foglalkozni: 32. helye a pályatanulás számlájára írható.