Két héttel ezelőtt a vb történetének egyik legemlékezetesebb, legbékésebb és legmeghatóbb nagydíja zajlott le: Dél-Afrikában mindenki a tragikusan elhunyt japán Kato Dajdzsiro tiszteletére versenyzett. Az első európai futam, a Spanyol GP előtt viszont minden visszatért a régi kerékvágásba: jól mutatja ezt, hogy a dél-afrikai csodatevő, Sete Gibernau és Max Biaggi már össze is szólalkozott.
Ami egyáltalán nem meglepő: Kato csapattársa, Gibernau ugyanis megkapta a Hondától az idei fejlesztésű RC211V-t, míg Mad Maxnek egyelőre nincs esélye lecserélni a tavalyi öthengeresét. A közönség természetesen hazai pályán újabb győzelmet vár Gibernautól a MotoGP-ben, ezen felül persze a 250-ben és a 125-ben is sikerre számít a spanyol publikum."Nem én kértem el Kato gyári gépét a Hondától, a gyár ajánlotta fel. De úgy érzem, jobban megérdemlem, mint Biaggi, hiszen én már győztem az idén. Ilyen háttérrel még jobban bízom abban, hogy világbajnok leszek” – mondta Gibernau, aki mellett természetesen Valentino Rossi is a legnagyobb esélyesek egyikének számít. A négyszeres világbajnok az egyetlen, aki négy kategóriában is nyerni tudott a 4423 méteres pályán, ráadásul az összes hivatalos rekord is az ő nevéhez fűződik. A hondások közül Biaggira is oda kell figyelni: a vb történetének legjobb pontszerzője győzelemmel szeretné bizonyítani, hogy ő is megérdemelné az idei Hondát.A MotoGP három hondás éllovasának azonban egyáltalán nem lesz könynyű dolga. A Honda alig tesztelt az előszezonban Jerezben, szemben a Ducatival és a Yamahával, amely rengeteget körözött az andalúz pályán. A Ducati decemberben nem hivatalos pályacsúcsot állított fel, míg a bolognai vörösök eddig az idény meglepetésének számítanak, hiszen Loris Capirossi és Troy Bayliss is vezetett már a versenyeken. Jerezbe pedig mindketten még elszántabban érkeznek meg: Capirex a dél-afrikai kiállása után bizonyítani szeretne, a szuperbike-világbajnok pedig kerékpáros győzelme után – Bayliss május elsején megnyerte a Cinque Colli elnevezésű 83 kilométeres etapversenyt – végre a MotoGP-ben is dobogóra akar állni. Ugyanúgy mint a Yamaha, amelynek eddigi legjobb eredménye egy szerény ötödik hely. Jó hír a három hangvillásoknak, hogy a Szuzukában megsérült Marco Melandri majdnem teljesen meggyógyult, és újra nyeregbe szállhat. A királykategória mellett a 250-ben és a 125-ben is izgalmas versenyek várhatók. Az eddig elég gyengén szereplő két negyedliteres spanyol vb-esélyes, Fonsi Nieto és Toni Elías – meglepetésre még egyikük sem volt érmes – hazai közönség előtt meg akarja akadályozni, hogy Manuel Poggiali begyűjthesse a harmadik győzelmét. A 125-ben viszont az ellenfelek az ellen küzdenek, hogy a spanyol Dani Pedrosa megismételje a dél-afrikai sikerét. A három magyar közül az eddigi tapasztalatok alapján egyedül Talmácsi Gábornak van esélye arra, hogy az éllovasok közelébe kerüljön – ha végre minden összejönne, Talma talán az élbolyban végezhetne. Tóth Imre és Lénárt Péter számára ezúttal is a pontszerzés a fő cél.A vb állása 2 futam után
125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 33 pont, 2. Jenkner (német, Aprilia) 32, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 31, …19. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 2. 250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 50, 2. Battaini (olasz, Aprilia) 27, 3. Porto (argentin, Honda) 26. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 45, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 38, 3. Biaggi (olasz, Honda) 36