Caliente Espana, azaz forró Spanyolország. Ezt a kifejezést azok a motorrajongók is ismerik, akik egyébként egy mukkot sem tudnak spanyolul. Jerez de la Fronterában mindenféle értelemben forróság uralkodik. Az andalúz helyszínen rendre 30 fok fölé kúszik a hőmérő higanyszála, a lelátókon a negyedmilliós nézősereg teremt forró hangulatot, no és a pályán immár 16 éve minden szezonban izzadságos győzelem születik. Viszont a nép már pénteki edzésen tombolt: a háromból két kategóriában hazai siker született!
A 250-es Randy De Puniet pénteken a leggyorsabb volt, ám a bokasérülése miatt lesznek nehézségei a ma folytatódó versenyen
A 250-es Randy De Puniet pénteken a leggyorsabb volt, ám a bokasérülése miatt lesznek nehézségei a ma folytatódó versenyen
Bár a Dél-afrikai GP-n mindegyik fél, a szponzorok, a vb-t rendező Dorna és maga a Honda is tagadta, hogy a szuzukai versenyen elhunyt Kato Dajdzsiro helyére japán pilóta érkezik majd a MotoGP-be, Jerezben vendégként már ott van a 21 éves Kijonari Riuicsi. A tavalyi japán szupersportbajnok, aki a szupersport-vb idei Japán GP-jén ezüstérmes lett, a két hét múlva rendezendő Francia GP-n már Kato egykori csapatának tagjaként rajtol. Eközben a Suzuki egy igazi világsztárral erősített: Jean-Michel Bayle, az univerzális zseni (volt már motokrossz-világbajnok, amerikai szuper- és motokrosszbajnok, versenyzett a gyorsasági vb-ben, még a Le Mans-i 24 órást is megnyerte) lesz a gyengélkedő márka első számú tesztpilótája. A Suzuki egyébként nagyon sokat fejlődött, pénteken a vezérpilótája, Kenny Roberts 50 percig ott loholt Valentino Rossi mögött. Az utolsó tíz percben aztán fokozatosan mindketten háttérbe szorultak: előbb a két ducatis, Troy Bayliss és Loris Capirossi jelentkezett be, majd a hondás Ukava Toru vette át a vezetést, míg legvégül a dél-afrikai győztes, Sete Gibernau robbantott. Max Biaggi, valamint az apriliások, Haga és Edwards ellenben egy pillanatig sem játszottak fontos szerepet, Mad Max csak a 12., míg a japán a 14., az amerikai a 19. lett.
Talmácsi Gábor: Nem érdemes erôlködni
Talmácsi Gábor (Aprilia, 14. hely): – A reggeli szabadedzésen a nyolcadik helyen végeztem a délutánival azonos köridôvel, úgy, hogy nem is nagyon erôltettem meg magam. Állítottunk az Aprilián, jobb lett a motor, de valahogy nem jött ki jól a lépés. Mindent bedobtam, de így is csak a tizennegyedik helyre voltam képes: úgy látszik, nem érdemes erôlködni, ha lazán motorozik az ember, könnyebben jön a jó idôeredmény. De nem vagyok elkenôdve, hiszen a negyedik helyezettôl mindössze egy másodperccel vagyok lemaradva, annyi pedig simán ledolgozható.
Tóth Imre (Honda, 32. hely): –Még mindig a futóművel szenvedünk, bár most úgy tűnik, talán sikerült jó irányba elindulnunk a beállításokkal. A pénteki idômérésen az eddigi legjobb jerezi idômet értem el, ez azonban még mindig csak a harminckettedik helyre volt elég. Ez annak is betudható, hogy túl kemény gumit választottunk, szombaton kipróbálunk egy puhábbat, az talán jobb lesz.
Lénárt Péter (Honda, 37. hely): –A Honda hátuljával vannak gondok: nem sikerül megtalálni az összhangot az abroncs és a teleszkóp között. A gumik iszonyú hamar elkopnak, úgyhogy mindenképp változtatni kell a beállításon. Az idômérésen megint nem volt szerencsém, sajnos „megragadt” a motorom.
>A 250-ben Randy De Puniet kétszeresen is főszereplő volt: egyfelől lassú tempóval is edzéselső lett (1.2 másodperccel maradt el Kato 2001-es rekordjától), másrészről az időmérő utolsó perceiben félelmeteset bukott. Szerencsére csak kisebb bokasérüléseket szenvedett, nem úgy, mint a gyári hondás Porto, akit az esése után agyrázkódással vittek az orvosi rendelőbe. A 125-ös Pablo Nieto viszont nem volt lassú, nem is bukott – három tizeddel meg is javította Ui Juicsi pályacsúcsát.
Spanyol Nagydíj, a vb 3. futama, Jerez de la Frontera 125 kcm: 1. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:47.711, 2. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:48.269, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:48.319, 4. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:48.781, 5. Dovizioso (olasz, Honda) 1:48.909, 6. Ui (japán, Aprilia) 1:49.021, …14. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:49.892, …32. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:52.631, …37. Lénárt Péter (magyar, Honda) 1:54.272 250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:45.117, 2. Battaini (olasz, Aprilia) 1:45.215, 3. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:45.354, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 1:45.968, 5. Rolfo (olasz, Honda) 1:45.993, 6. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:46.195 MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:42.285, 2. Ukava (japán, Honda) 1:42.432, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:42.571, 4. Rossi (olasz, Honda) 1.42.624, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:42.674, 6. Roberts (amerikai, Suzuki) 1:43.026 Tv: Eurosport, 12.45-15.30