A szombati kánikula miatt Jerezben a legtöbben azt mondták, hogy képtelenség lesz megjavítani az első napi időeredményeket.
Capirossi (65) és Bayliss mindenkit maga mögé utasított a spanyol GP idômérôjén
Capirossi (65) és Bayliss mindenkit maga mögé utasított a spanyol GP idômérôjén
A majdnem 45 Celsius-fokos aszfalttal a 125-ös mezőny tényleg nem bírt – aminek köszönhetően a tavalyi Spanyol Nagydíj után újra pole pozícióból indulhat a pénteki leggyorsabb, a spanyol Pablo Nieto –, ám a 250-ben és a MotoGP-ben nem okozott gondot a hőség a legjobbaknak. Randy de Puniet sérült bokával és újabb bukás után is megkaparintotta a harmadik rajtelsőségét, míg a MotoGP-ben a Ducati-csapat parádézott. A harmadik MotoGP-futamukon szereplő bolognai vörösök közül Loris Capirossi új pályacsúccsal szerezte meg karrierje 34. pole pozícióját, a második legjobb idővel büszkélkedő Troy Bayliss pedig azzal keltett feltűnést, hogy a számára szinte ismeretlen jerezi pályán világbajnokok sorát, köztük Valentino Rossit utasította maga mögé könnyedén. Capirossi és Bayliss pénteken a harmadik és ötödik időt érte el, ennek ellenére a duó a sajtótájékoztatón futóműproblémákra panaszkodott. A V4-es Desmosedici azonban egy fantasztikusan megtervezett motor, ezért a szerelők szombatra már nagyon könnyen vezethetővé tették a Ducatikat. Capirossi és Bayliss pedig szupermotós módra, farolva vette a kanyarokat, míg a kanyarokból dragstereket megszégyenítő módon gyorsítottak ki. S nemcsak szemetgyönyörködtetően, nagyon hatékonyan is motoroztak: Capirossi 0.21 másodperccel, míg Bayliss pontosan két tizedmásodperccel javította meg az utolsó percekben csak szenvedő Rossi 2002-es pályacsúcsát. Capirex, aki 2001 után rajtolhat újra a pole-ból, a hatodik királykategóriabeli rajtelsőségének örülhetett. Rossit ráadásul a Pons-csapat két tagja, Max Biaggi és Ukava Toru is megelőzte. MadMax teljesítménye figyelemre méltó, hiszen Biaggi pénteken csak a 12. volt az állandó kuplunggondjai miatt, de szombati remeklése után mégis a harmadik helyről vághat neki a 27 körös viadalnak. Sete Gibernau viszont váratlanul a háttérbe
Spanyol Nagydíj, a vb 3. futama, Jerez de la Frontera A rajtsorrend 125 kcm: 1. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:47.711, 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:48.059, 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:48:269, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:48.319, 5. Jenkner (német, Aprilia) 1:48.482, 6. Ui (japán, Aprilia) 1:48.655, …13. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:49.175, …28. Tóth Imre (Honda) 1:51.147, …37. Lénárt Péter (Honda) 1:54.196 250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:44.723, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:44.897, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:44.899, 4. Rolfo (olasz, Honda) 1:45.688, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:45.836, 6. Elias (spanyol, Aprilia) 1:45.968 MotoGP: 1. Capirossi (olasz, Ducati) 1:41.983, 2. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:41.993, 3. Biaggi (olasz, Honda) 1:42.124, 4. Ukava (japán, Honda) 1:42.258, 5. Rossi (olasz, Honda) 1:42.276, 6. Gibernau (spanyol, Honda) 1:42.285 Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
szorult: a dél-afrikai győztes, aki pénteken még a legjobb volt, szombaton nem volt képes javítani. A Ducati duplázása egyébként csak részben meglepetés, hiszen az olasz márka elsősorban Spanyolországban tesztelt az idény előtt, Jerezbe három alkalommal is ellátogatott. Capirossi már decemberben összebarátkozott a jerezi aszfalttal, akkor nem hivatalos pályacsúcsot motorozott, amelyet most alaposan megjavított. A hivatalos időmérőn csak Capirex és Bayliss tudott 1:42 perc alá kerülni, ennek ellenére mégis visszafogottak egy kicsit a ducatisok, mivel nagyon jól tudják, hogy Rossi a szombati szabadedzésen náluk is gyorsabb volt, és hogy a négyszeres világbajnok az ötödik helyről is bármire képes lehet.
Talmácsi úgy küzd, mint egy oroszlán
Talmácsi Gábor (Aprilia, 13. hely): – Bevallom, jobb helyezésre számítottam, bár az eredményre nem lehet panaszom, hiszen csak két tizedmásodperccel vagyok lemaradva a hetediktől. Elmondhatom, hogy jó a motorom, bár a beállításon egy kicsit még változtatni kell, mert a leghosszabb egyenes előtti kanyarból nem tudok megfelelően kigyorsítani. Előreláthatóan egy nyolcas bollyal kell majd megküzdenem, de nem baj, harcolni fogok, mint az oroszlán.
Tóth Imre (Honda, 28. hely): – Az egész csapat elégedett, mert minden edzésen sikerült gyorsulnunk. Most először próbáltam ki az idei fejlesztésű motort – eddig a tavalyi jobbnak tűnt –, és tökéletesen elégedett voltam vele. A versenyen is ezt használom majd, hiszen ezzel akár pontot is szerezhetek.
Lénárt Péter (Honda, 37. hely): – Mindössze nyolc-kilenc kört tudtam megtenni az időmérésen, háromszor kellett kiállnom a boxba karburálni a motort, gyertyacserére is szükség volt, de a csapatnak nem állt rendelkezésére a megfelelő alkatrész, úgyhogy amíg ők kölcsönkértek, addig én ott vesztegeltem a boxban. Megint áll a bál, hiszen senkinek sincs annyi gondja, mint nekünk. A versenyen megyek, ahogy bírok, ha elesek, akkor elesek.