Fantasztikus hangulat uralkodott az Akropolisz lábánál.Hosszú, tömött sorokban álltak a nézők az út szélén, és ahogy a versenygépek legurultak a rajtdobogóról, mindenki igyekezett megérinteni az érces hangú masinák motorháztetőjét.
A versenyt feladó Grönholm autójának üzemanyag-ellátó rendszere romlott el
A versenyt feladó Grönholm autójának üzemanyag-ellátó rendszere romlott el
A sok érintésből aztán az lett, hogy kis túlzással horpadtra ütötték-simogatták a kocsik elejét a lelkes rajongók. A jubileumi, 50. Akropolisz-rali szervezői a jeles alkalomból meghívták a viadal korábbi győzteseit, így aztán együtt ünnepelhettek a múlt és a jelen nagy bajnokai. A "mulatozásnak” azonban csak csütörtökön volt helye, péntek reggel ugyanis elkezdődött a világbajnoki sorozat egyik legkeményebb, legautógyilkosabb viadala, amely híréhez méltó módon már az első szakaszokon elkezdte szedni az áldozatait. Loeb, Schwarz, Loix, Duval – előbbi három műszaki hiba miatt búcsúzott, utóbbi pedig egy gyors balkanyarban elnézte a féktávot, lecsúszott az útról, és bár az autó nem nagyon tört össze, nem tudta folytatni a viadalt. Duval kiesése azért különösen fájdalmas, mert a fiatal belga pilóta a második helyről búcsúzott. Sokak számára talán meglepő lehet ez a jó helyezés, ám akik ismerik a fordosok "előéletét” a görög terepen, jól tudják: az utóbbi három évben csak Focus WRC tudott nyerni az Akropoliszon. Igaz, akkor még Colin McRae-vel a volánjánál. Ám hogy nemcsak a skótnak voltak elévülhetetlen érdemei ezekben a győzelmekben, hanem az autónak is, bizonyítja, hogy a kék ovál márka képviselői remekül kezdtek pénteken. Igaz, Duval kiesett, de Markko Märtin a második gyorsasági szakasztól kezdve az élen áll, és még a világbajnoki címvédő Marcus Grönholm is elismerte, tartani kell a Focust kormányozó pilótától, aki mellesleg az első győzelméért hajt. Grönholm egyébként a pénteki záró szakaszon (a Bajnokok Tornája szisztémája szerint lebonyolított párosversenyen) maga mögé utasította csapattársát, a technikai gondokkal küszködő Rovanperät, de nem örülhetett sokáig a megszerzett második helynek, mert a szervizparkba vezető úton gondja támadt az üzemanyag-ellátó rendszerrel, és a verseny feladására kényszerült. Ezáltal Petter Solberg a harmadik, Carlos Sainz a negyedik helyre lépett elő, és közöttük is hatalmas csata várható, hiszen a norvég előnye alig másfél másodperc. A viadal ötszörös győztese, Colin McRae hátránya sem behozhatatlan, főleg ha figyelembe vesszük, úgy ötödik, hogy kapott ötven másodperc büntetést (anélkül a második helyen állna, alig lemaradva Märtintól), mert a második gyorsasági rajtjánál öt percig nem tudta beindítani a Xsara WRC-jét. A további ideiglenes pontszerző helyeken Mäkinen, Panizzi és a helyi közönségkedvenc, Auriol osztozik, de ahogy mindenki mondja: hosszú még a verseny… A Hyundai-csapat volt egyébként az egyetlen gyári team, amely mind a két állandó pilótáját elveszítette, és úgy tűnik, már csak a fiatal és tehetséges Manfred Stohlban bízhat, akivel négy versenyre szóló megállapodása van. Az OMV Motorsport pilótájának ezek az első tapasztalatai az Accenttel, ám a részeredmények alapján akár a pontszerzésre is lehet esélye (jelenleg a 10., és gyorsasági szakaszon volt abszolút 4. is), főleg ha a menők továbbra is úgy hullanak, mint a kövek a gyorsaságik mentén. Merthogy kövek aztán vannak itt bőven, no meg töménytelen mennyiségű por, ami miatt mindenki maszkot húz az arca elé. Nem szorosan a versennyel, de a világbajnoki sorozattal kapcsolatos hír, hogy a Skoda-csapat a tervezettnél korábban, már a Német-ralin beveti új gépét, a Fabia WRC-t.
50. Akropolisz-rali, a 14 futamos vb 6. versenye
Az állás az első nap után: 1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 1:49:52.5, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 30.8 mp h., 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 39.3 mp h., 4. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 40.9 mp h., 5. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 57.7 mp h., 6. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 58.8 mp h., 7. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 1:18.2 perc h., 8. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Octavia WRC) 1:38.9 p h.