Sokan pályáznak az első helyre

Munkatársunktól, MTIMunkatársunktól, MTI
Vágólapra másolva!
2003.07.16. 20:59
Címkék
A silverstone-i aszfaltcsík, ami otthont ad a hét végi Brit Nagydíjnak, gyors pálya, néhány lassú szakasszal. Korábban repülőtér volt, tehát nyílt terepen helyezkedik el, ami viszont azt vonja maga után, hogy a szélirány az egyik pillanatról a másikra megváltozhat. Ez hatással van az aerodinamikára és az üzemanyag-fogyasztásra.
A pálya a gyorsasága miatt az erős motorral felszerelt autóknak kedvez majd, vagyis jó esély van arra, hogy folytatódik a Williams-istálló remek sorozata. Ráadásul ez a verseny szinte hazainak számít a grove-i csapat számára, külön érdekesség, hogy a team ezen a pályán mutatkozott be a Formula–1-ben, 1979-ben. Az első williamses futamgyőzelmet 24 évvel ezelőtt Clay Regazzoni jegyezte Silverstone-ban és azóta nyolcszor álltak a csapat pilótái a dobogó legfelső fokán a brit viadal végén. A legutóbbi két futamon győztes Ralf Schumacher és a mögötte mindkétszer második Juan Pablo Montoya pedig biztosan azon lesz, hogy ez a szám nőjön a hét végén. Mindkét pilóta tart azonban attól, hogy a Nagy-Britanniában megszokott eső "beleköphet a levesükbe”. "Az autónk szinte az összes pályán sikeres lehet, és most is optimisták vagyunk, de az újabb diadalhoz jó időjárás is szükséges – mondta a német versenyző. – Sajnos, a Brit Nagydíjon egyáltalán nem szokatlan az eső, ami nem kedvezne a gumijainknak.” A szakemberek egybehangzó állítása szerint a rossz időben a Ferrarit segítő Bridgestone lenne előnyben, a Williams-BMW-t is támogató Michelin abroncsok viszont melegben sokkal jobbak. Az elmúlt napok tapasztalatai alapján az utóbbira van nagyobb esély Silverstone-ban, hiszen a szigetországot is elérte az egész Európát uraló kánikula. "Remélem, hogy az elmúlt hetek eredményeit a hét végén is meg tudjuk ismételni. A legutóbbi tesztek tapasztalatai alapján nem is alaptalan az optimizmusom. Újra dobogóra akarok állni!” – jelentette ki a kolumbiai csillag. Nemcsak a grove-iak táplálnak azonban győzelmi reményeket, hanem a fő riválisok is. Nemrég a Ferrari szakemberei nyilatkozták azt, hogy csapatuk sikerét várják Silverstone-ban, szerdán pedig az összetett pontverseny második helyén álló Kimi Räikkönen jelentette ki, hogy az első helyért utazik brit földre: "Csalódott voltam, hogy Magny-Cours-ban nem állhattam dobogóra, pedig a futam nagy részében biztosan őriztem a harmadik helyet. De ez csak növelte az elszántságomat, nagyon keményen dolgoztam a múlt heti barcelonai tesztelésen. A csapat is mindent megtett azért, hogy eredményes legyek Silverstone-ban, és ezt győzelemmel akarom meghálálni” – mondta a McLaren finn klasszisa, aki pályafutása eddigi egyetlen diadalát Malajziában aratta, az idei második GP-n.S akkor egy hír, amely a Formula–1-hez, de nem szorosan a hét végi megméretéshez kapcsolódik. Paul Stoddart csapatfőnök szerint a Minardi-istálló langaléta pilótája, a 192 centis Justin Wilson nemcsak magasságával, hanem tudásával is kimagaslik a mezőnyből, így számít arra, hogy jövőre elválnak útjaik. "Justin jövőre is Formula–1-es versenyző lesz, de sajnos már nem nálunk. Számos szakembert győzött meg idei szereplésével, valószínű, hogy a mienknél sokkal jobb csapatba kerül – mondta az ausztrál üzletember. – Sajnos, idei kiváló teljesítménye nem párosult pontszerzéssel. Szeretném megtartani, de megértem, hogy távozni akar. Megérdemli, hogy olyan csapathoz kerüljön, amelynek sokkal nagyobb a költségvetése. Biztos vagyok abban, hogy meg is kapja a lehetőséget.” Wilson 2001-ben megnyerte a Formula–3000-es nemzetközi bajnokságot, ám tavaly éppen magassága miatt nem kapott szerződést a száguldó cirkuszban. A pletykák most arról szólnak, hogy jövőre Mark Webber csapattársa lesz a Jaguarnál, bár Stoddart azt is elmondta, pilótája egyelőre nem írt alá szerződést egyetlen másik istállóval sem.Silverstone
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik