A Formula1-es csapatok a Brit Nagydíjon tárgyalóasztalhoz ültek, hogy megvitassák, miként lehetne csökkenteni a költségeket. A legkomolyabb ötlet a motorok tízről nyolchengeressé változtatása volt, ennek következtében olcsóbban előállítható, 2.4 literes erőforrások születnének.
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Kimi Räikkönen továbbra is a régi fejlesztésű autójával versenyez, és nem tudni, mikor ülhet bele GP-n is az új masinájába
Ám a motorgyártók hallani sem akarnak az ötletről. "Ez óriási őrültség. Semmivel sem lehet úgy megemelni a költségeket, mint a motorok megváltoztatásával. Mindent újra kellene tervezni, a fejlesztéseket a nulláról kellene kezdeni. Olyan lenne, mintha új sportágban próbálnánk szerencsét, ahhoz pedig elképesztően sok pénz szükséges” – ecsetelte egy magát megnevezni nem kívánó motorfejlesztő mérnök. A tervezőasztal mellől származik az a történet is, amelyet Ron Dennis, a McLaren-istálló csapatfőnöke mondott el az MP4-18 fejlesztéséről. E szerint a wokingi csapat azért késlekedik az új autó bemutatásával, mert túl sokat várt az idei Ferraritól, amely azonban elmaradt a várakozásoktól. "Egy évvel ezelőtt összeültünk, és arra a következtetésre jutottunk, hogy az idei Ferrari sokkal jobb lesz, mint a tavalyi. Emiatt elhatároztuk, hogy kockáztatunk, és hatalmas lépést teszünk a fejlesztésben. Úgy tűnik, túlbecsültük az olaszokat, és a saját csapdánkba estünk” – nyilatkozta Dennis a gyárban tartott autóról, amelynek bemutatkozását először a San Marinó-i Nagydíjra tervezte. Aztán késett a kocsi, amelyet az első teszteken Alex Wurz és Kimi Räikkönen is alaposan összetört. Ezen felül két FIA-törésteszten is megbukott az MP4-18, amelyet talán sohasem látunk a Ferrarik és a Williams-BMW-k ellen versenyezni. "A sajtó nagyon kritikusan kezeli az ügyet, hatalmasat hibáztunk, amikor az MP4-17D-t nem neveztük át MP4-18-nak. Mindenki tavalyi autóról beszél, pedig szinte mindenben megváltoztattuk azt a gépet, amellyel egy évvel ezelőtt versenyeztünk” – tette hozzá Dennis. Bernie Ecclestone-nak még mindig Silverstone a témája, a Formula–1 első embere találkozott a brit autósport vezetőivel, akik elutasították azokat a feltételeket, amelyek szerint augusztus végéig előteremtik a versenypálya felújításához szükséges pénzt. Ecclestone ennek ellenére nem mondott le az egyezségről, reméli, hogy megegyeznek, és a silverstone-i szerződést 2015-ig sikerül meghosszabbítani. Könnyen lehet, hogy nemcsak Silverstone-nak, hanem Antonio Pizzoniának is a múlt hét végi volt az utolsó Formula–1-es futama. A brazilt hétfőn bocsátották el, és a helyére Justin Wilsont nevezték ki Mark Webber csapattársává. "Ez a döntés sokkoló volt, egyre jobban belejöttem a versenyzésbe. A Jaguar felajánlotta, hogy legyek harmadik számú pilóta, de ezt elutasítottam. Továbbra is a Formula–1-ben szeretnék maradni, de el kell gondolkodnom rajta, hogyan tudom ezt megvalósítani” – mondta Pizzonia. A Jaguarnak volt már egy sikertelen kísérlete Pizzonia leváltására, ám a Spanyol Nagydíj után nem tudott megegyezni a McLarennel Wurz kivásárlási áráról. A Minardi a dán Nicolas Kiesával pótolja Wilsont, és harmadik számú pilótát is szerződtetett az olasz Gianmaria Bruni személyében. Az olasz befektetők által támogatott sofőr részt vesz az idény hátralévő versenyeinek pénteki tesztelésén.