A Williams-, a Renault- és a Jaguar-istálló számára kezdődött a legjobban a Német Nagydíj hétvégéje, Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya az első két helyen zárt, a két Renaultos közé Mark Webber ékelődött be, míg a Jaguarnál ezen a versenyen bemutatkozó Justin Wilson a két Ferrarit is megelőzve a hetedik pozícióban fejezte be.
Az elôzô három futamból kettôt megnyerô Ralf Schumacher Hockenheimben sem lazít
Az elôzô három futamból kettôt megnyerô Ralf Schumacher Hockenheimben sem lazít
Ralf csupán két tizeddel verte meg csapattársát a napos időben, amely roppant kedvező volt a Michelin-abroncsok számára. Az első tízben csak a Ferrari képviselte a Bridgestone-t, amely hasonló körülmények között nem sok jóban bízhat a GP hátralévő részében. Az időjósok szerint azonban vasárnapra sűrű felhők érkeznek a Hockenheimring fölé, ami semmissé teheti az addig kialakuló erőviszonyokat. Jarno Trulli és Webber délelőtt és délután is roppant közeli időeredményeket produkált a hivatalos időmérőn, őket Fernando Alonso követte – úgy tűnik, az R23-as az idény hajrájára beérik, és az sem zárható ki, hogy az augusztus 24-i Magyar Nagydíjon győzelmi eséllyel áll rajthoz a francia csapat. Alonso nyomában Kimi Räikkönen szerezte meg a hatodik helyet, a vb-pontverseny második helyén álló finn a pálya utolsó harmadában hibázott, és talán csak emiatt szorult ki az első háromból. A forró aszfalton gyengélkedő Ferrarik elé besuhanó Wilson volt a nap hőse, a brit kiváló kört teljesített a számára szinte teljesen ismeretlen R4-essel. Wilsont a Minardinál váltó Nicolas Kiesának nem volt ilyen jó napja, már a boxból kijövet lefulladt az autója. Ezzel eggyel feljebb tolta a listán Jacques Villeneuve-öt, aki az első kanyarban megpördült, és a boxutcában fejezte be fordulóját. A kilencedikként záró Michael Schumacher gyenge helyezésének talán az is az oka, hogy a német az elmúlt napokban nem elsősorban az autóvezetéssel volt elfoglalva. Az ötszörös világbajnok előbb kikezdte Villeneuve-öt, majd tisztességtelen versenyzéssel vádolta meg a McLaren-istállót.
Pénteki hivatalos idômérô edzés A végeredmény: 1. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:14.427 (átlag: 221.242km/óra) (4.), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:14.673 (3.), 3. Trulli (olasz, Renault, M) 1:15.004 (8.), 4. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:15.030 (9.), 5. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:15.214 (6.), 6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:15.276 (2.), 7. Wilson (brit, Jaguar-Cosworth, M) 1:15.373 (19.), 8. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:15.399 (5.), 9. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:15.456 (1.), 10. Panis (francia, Toyota, M) 1:15.471 (15.), 11. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:15.557 (7.), 12. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:15.756 (10.), 13. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:15.968 (12.), 14. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:15.985 (16.), 15. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:16.450 (13.), 16. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:17.044 (17.), 17. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:17.111 (11.), 18. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:17.702 (18.), 19. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) idô nélkül (14.), 20. Kiesa (dán, Minardi-Cosworth, B) idô nélkül (20.) Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, hogy a pilóták hányadikként kezdték (volna) meg mért körüket.
A szombati indulási sorrend: 1. Kiesa, 2. Villeneuve, 3. Verstappen, 4. Fisichella, 5. Firman; 6. Da Matta, 7. Heidfeld, 8. Frentzen, 9. Button, 10. Coulthard; 11. Panis, 12. M. Schumacher, 13. Barrichello, 14. Wilson, 15. Räikkönen; 16. Alonso, 17. Webber, 18. Trulli, 19. Montoya, 20. R. Schumacher
Schumi szerint a BAR kanadai pilótájára nincs szüksége a Ferrarinak, amely folyamatosan javulni akar, és Villeneuve nem elég jó ahhoz, hogy ebben segítse a csapatot. A kanadai nem kommentálta egykori vetélytársa szavait, ő már rég elfelejtette kettejük ellentéteit. Schumi – ha már belelendült – azzal vádolta meg a McLarent, hogy Silverstone-ban megsértette a szabályokat azzal, hogy csapaton belüli utasításokat alkalmazott. Szerinte Räikkönen azért előzte meg könnyedén David Coulthardot, mert ő szándékosan elengedte, és ezt nem szankcionálták a versenybírók (eközben a ferraris éppen Villeneuve-vel csatázott a mezőny második felében). "Nagyon meglep, hogy senki sem foglalkozik ezzel az üggyel. Kimi nagyon könnyen előzött, és mivel ő áll jobban a világbajnoki pontversenyben, számomra teljesen tiszta a helyzet. David más stratégiát alkalmazott, de mindenki más helyzetét megnehezítette, csupán Kimivel kivételezett. Nekem semmi bajom a csapatutasításokkal, ebben a helyzetben ez természetes, ám mindenki más szemmel nézi, ha a Ferrari tesz ilyet, és ez bánt igazán” – mondta Schumacher. Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke tagadta, hogy a team vezetősége utasította DC-t. "A pályán az történik, amit a pilóták akarnak, ők döntik el, hogyan cselekszenek, nem mi” – mondta Dennis.