A Ferrari túl sokat vállalt

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.08.04. 21:03
Címkék
Aki kockáztat, annak számolnia kell azzal, hogy csúfosan elbukik. Ezt a Ferrarinál is pontosan tudják, főleg vasárnap óta.
Michael Schumacher a sor végén – az ötszörös világbajnok már egyáltalán nem biztos abban, hogy az idén meglesz a hatodik
Michael Schumacher a sor végén – az ötszörös világbajnok már egyáltalán nem biztos abban, hogy az idén meglesz a hatodik
Michael Schumacher a sor végén – az ötszörös világbajnok már egyáltalán nem biztos abban, hogy az idén meglesz a hatodik
Michael Schumacher a sor végén – az ötszörös világbajnok már egyáltalán nem biztos abban, hogy az idén meglesz a hatodik
Michael Schumacher a sor végén – az ötszörös világbajnok már egyáltalán nem biztos abban, hogy az idén meglesz a hatodik
Michael Schumacher a sor végén – az ötszörös világbajnok már egyáltalán nem biztos abban, hogy az idén meglesz a hatodik
Michael Schumacher a Német Nagydíjon majdnem a verseny felét próbálta megtenni ugyanazzal az abroncskészlettel, ám eközben keményen támadta Jarno Trullit, akinek megelőzésekor alaposan megkínozta a bal oldali abroncsait. Nem is bírta a bal hátsó kerék, defektes lett, és Schumacher a második helyett a hetedik pozícióban ért célba, azaz 12 helyett hat pont lett az előnye a viadalt megnyerő Juan Pablo Montoyával szemben.
Így csak a kolumbiai járt jól vasárnap, a rajtnál karambolozó és a versenyt rögtön feladó Kimi Räikkönen, Ralf Schumacher, Rubens Barrichello trióval szemben csak ő tudta kedvező helyzetbe verekedni magát a vb-pontversenyben. Schumi defektjével pedig szinte tökéletesen alakult számára a futam, hiszen a Williams-BMW-je és a rajta lévő Michelin abroncsok előnye az utóbbi néhány futamon vitathatatlan a Ferrari és a Bridgestone gumikkal szemben.
Főleg a gumik terén nagy a különbség, és ezt tudja Ron Dennis, a McLaren csapatvezetője is, aki tavaly néha még panaszkodott a Michelinre, az idén azonban már tökéletesen elégedett vele. Az istállófőnök beismerte, hogy a gumik dönthetik el a világbajnokság sorsát – mint ahogy azok döntötték el a Német Nagydíj második helyét is. "A Ferrari pengeélen táncolt a gumiválasztással, a verseny előtt nem is két, hanem három boxkiállást tervezett. Ám változtatott, és a verseny alatt már tudtuk, hogy baj lesz belőle, mert a szabadedzéseken láttuk, mennyire elhasználódtak a bal hátsó gumijai (Barrichellónak és Schumachernek is volt egy-egy defektje – a szerző). Nagyon nagy rizikót vállalt, és alaposan ráfizetett” – mondta Dennis, aki azt is hozzátette, szerinte a McLaren kényszerítette a Ferrarit és a Reanult-t a kétkiállásos taktikára.
Az olasz és a francia csapat az első kiállások alapján három szervizelést tervezett, de amikor látta, hogy David Coulthard sok üzemanyagot kap az első kiállásakor, változtatott, mert csak így volt esélye arra, hogy a skót előtt maradjon. Trulli az elhasználódott gumijait kímélve – vagy nem bírva velük – át is adta a helyét Schumachernek, majd DC-nek, de a világbajnok nem lassított, próbált elhúzni Coulthardtól, amikor defektet kapott.
"David fantasztikusan vezetett, nagy nyomás alatt tartotta Michaelt és Jarnót. A Renault puhább gumit választott, mint mi és a Williams, ezért bíztunk benne, hogy Jarno lassulni kezd” – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren általános igazgatója. Jean Todt, a Ferrari sportigazgatója roppant csalódott volt a leintés után. "Ez volt az idény eddigi legrosszabb versenye számunkra. Rubens már a rajtnál kiesett, míg Michael a roppant okos autóvezetése ellenére csak két ponttal gazdagodott. Fontos pontokat szalasztottunk el, de ez a két egység is nagyon jól jön majd a végelszámoláskor. Rég nem múlt ilyen apróságokon a világbajnoki címek sorsa, az lesz a befutó, akinél a legjobb teljesítményt nyújtja a pilóta, motor, autó, gumi egység” – mondta Todt, Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója pedig hozzátette, kegyetlenül bánt a sors a Ferrarival.
Schumacher felkészült rá, hogy a Hungaroringen hasonló élményekben lehet része, mint Hockenheimben. "Nem vagyok túl derűlátó. Reménykedem, de úgy érzem, a Hungaroringen sem lesz jobb, mint Németországban. Ugyanakkor az idény utolsó három futamán jobbak az esélyeink. Hogy mit gondoltam a defekt pillanatában? Eszembe jutottak a legcifrább káromkodások, de azonnal azt figyeltem a visszapillantó tükörben, hogy más nem sérült-e meg az autón, be tudom-e fejezni a versenyt. Ilyen pillanatokban csak az segít, ha az ember uralkodik magán, és tovább összpontosít a feladatára. Az autóversenyzésben bármikor előfordulhat ilyen váratlan esemény” – véli a világbajnok.
A ferraris szerint a Williams verhetetlen lesz Mogyoródon, és ez elsősorban Montoyának kedvez, hiszen Ralf Schumachert megbüntették, miután őt találták bűnösnek a vasárnapi rajtnál történtek miatt. A német a szombati időmérőn elért helyezéséhez képest tíz rajtkockával hátrébb várja majd a startjelzést, ami a legjobb esetben is a 11. pozíciót jelenti. A Williams-istálló élt a jogával, és fellebbezett a döntés ellen, mert szerinte Ralf nem hibázott, hiszen irányváltoztatás nélkül haladt, és nem tehet arról, hogy közé és Räikkönen közé beszorult Barrichello.
Ha az FIA elutasítja a fellebbezést, Montoya kiváló helyzetbe kerül, hiszen kedvező – azaz csapadékmentes – időjárás esetén biztossá válhat a magyarországi győzelme. Azzal pedig már tényleg esélye nyílna a vb-cím elhódítására. "Ne beszéljünk még a világbajnoki címről! Van még négy verseny, amelyeken bármi megtörténhet. Jobb helyzetben vagyok, mint tavasszal, de a Formula–1-ben gyorsan változnak az események. Michael esete a legjobb példa, egy defekt miatt pillanatok alatt visszaesett a másodikról a hetedik helyre” – fogalmazott Montoya.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik