Bár a Német és a Magyar Nagydíj közötti három hetet hivatalosan nyári szünetnek nevezik a Formula1-ben, ebben az évben biztosan nem fognak pihenni a csapatok szerelői. Vélhetően a pontverseny élcsoportjába tartozó pilóták is kevesebb időt töltenek pihenéssel, hiszen fel kell készülniük a még hátralévő négy, rendkívül kiélezett versenyre, és vannak olyanok is, akiknek csapatot kell találniuk a következő idényre.
Olivier Panis (elöl) és Cristiano da Matta jövôre is a Toyota alkalmazásában marad
Olivier Panis (elöl) és Cristiano da Matta jövôre is a Toyota alkalmazásában marad
Olivier Panisnak és Cristiano da Mattának nincsenek ilyen gondjai, a Német Nagydíjon az ötödik és a hatodik helyen záró és ezzel a Toyota-istálló eddigi legjobb eredményét produkáló duó ugyanis a következő idényre is bizalmat kap a kölni székhelyű csapat vezetőitől. A tavalyi duót, Mika Salót, Allan McNisht váltó francia, brazil páros az utóbbi hetekben magára talált, és ez elég bizonyíték Ove Andersson csapatvezető számára a hosszabbításhoz. "Örömmel jelentem be, hogy a következő idényben is Olivier és Cristiano vezeti a versenyautóinkat. Az autó fejlesztésében és a versenyeken is hasznára voltak a csapatnak, amely velük akár az ötödik helyre is feljöhet a világbajnoki pontversenyben. Jövőre pedig újabb lépést szeretnénk tenni az élmezőny felé” – mondta a konstruktőrök összetett versenyének hatodik helyén álló csapat svéd vezetője. Bernie Ecclestone is a szerződésekről beszélt, a Formula–1 első számú vezetője azt szeretné, ha a jövőben olyan megállapodások születnének a pilóták és a csapatok között, amelyek szerint előbbiek a vb-pontszámuk arányában kapnák meg a pénzüket. "Silverstone-ban láthattuk, hogy tudnak előzni a mai pilóták, és az autók is alkalmasak erre – érvel Ecclestone, aki húsz évvel ezelőtt a pontjainak arányában alkalmazta Nelson Piquet-t (a brazil 1990-ben a Benettonnal is ilyen szerződésben állt, akkor pontonként 50 ezer dollárt kapott). – Nelsonnak megmondtam, hogy csak akkor kap pénzt, ha pontot szerez. Úgy tűnik, ez használt, hiszen annyi pontot szerzett, hogy még a vébécímet is megszerezte. Talán ahelyett hogy adnának Michael Schumachernek hatvanmilliót egy évre, fel kellene neki ajánlani tízmilliót győzelmenként. Ez akkor is motiválná a pilótákat, ha egyébként lankad a lelkesedésük. Ezt a fajta rendszert persze nem lehet ráerőltetni a csapatokra, de biztosan meggátolnánk a mostani hatalmas összegek további terebélyesedését.” Végezetül egy-egy hír a McLaren- és a Sauber-istállóról. Ron Dennis, a wokingiak igazgatója elmondta, hogy szinte biztosan nem vetik be versenyen az MP4-18-as versenyautót, amelyet inkább az új MP4-19-es alapjaként használnak fel a gyárban. Peter Sauber, a hinwiliek első embere azt közölte, hogy csapatával jövőre csatlakozik a Minardi, Jordan, Renault, Jaguar négyeshez, és részt vesz a versenyek péntekjén tartott teszteléseken.