A hét végi Német Nagydíjon ülést tartottak a csapatvezetők, a jövő évi versenynaptárról beszélgettek. A tárgyaláson azt sem zárták ki, hogy 2004-ben a sportág történetében először 18 futamból áll majd a világbajnokság. A jelenlegi állás szerint az idei futamok közül az Osztrák Nagydíjat biztosan törlik, és eldöntötték, hogy Bahrein, Kína és Belgium csatlakozik a helyszínek közé.
Ecclestone és emberei ezentúl a pilóták parádéját is figyelik majd, és ha kell, büntetnek
Ecclestone és emberei ezentúl a pilóták parádéját is figyelik majd, és ha kell, büntetnek
Abban mindenki egyetértett, hogy a 17 futam az ideális, és a 2007-ig szóló Concorde-egyezményben is az szerepel, hogy egy évben legfeljebb ennyi viadalt tarthatnak, ám Bernie Ecclestone próbálja meggyőzni a csapatokat, hogy érdemes eggyel növelni ezt a számot. Ron Dennis, a McLaren igazgatója és Sir Frank Williams, a Williams csa- patvezetője a két leghangosabb ellenző, igaz, utóbbi elárulta, kész megváltoztatni a véleményét, ha a csapatok kompenzációt kapnak, és megmaradna a nyári szünet. A jelenlegi versenyek közül a Brit, a San Marinó-i és a Brazil Nagydíj jövője kérdéses, és arról is pletykálnak, hogy az első Kínai GP-t csak 2005-ben rendezik meg. Az már eddig is biztos volt, hogy az Egyesült Államok Nagydíja a szeptemberi helyett júniusi időpontot kap, így a Kanadai GP "ikerfutama” lesz. "Az új dátum kiváló a külföldi és a hazai turistáknak is, ha minden igaz, ez lesz az idény észak-amerikai fejezete” – mondta Tony George, az Indianapolis Motor Speedway vezetője, aki azt is hozzátette, hogy az amerikai emberek figyelmét az őszi időponttal ellentétben nem fogják elvonni az amerikaifutball-idény mérkőzései, hiszen akkor szünetel az NFL (az NHL és az NBA rájátszása várhatóan véget ér a futam dátumáig). A kanadaiak is örülnek a szomszédjuknál történő változásnak, és annak, hogy a Hockenheimben felröppent pletykákkal ellentétben nem törlik a montreali versenyt. A jövő évi naptár mellett arról is szó esett, miképp lehetne visszacsalogatni a nézőket a versenypályák mellé. A televíziós nézettség nőtt az előző szezonhoz képest, de minden pályára kevesebben látogattak ki, mint egy évvel ezelőtt. Paul Stoddart már régóta beszélt az ötleteiről, ezek közé tartozik az olyan bemutató verseny, amelyet kétszemélyes Formula–1-es autókkal rendeznek meg – a hivatásos versenyzők mögött szerencsés, iletve gazdag emberek ismerkedhetnek az élménnyel. A Minardi ausztrál igazgatója a Magyar Nagydíj után ismerteti részletesen a tervét. "A szabálymódosításokkal a televíziós adatokat illetően nagyon jó eredményt értünk el, és a versenyek is izgalmasak lettek. Ám a helyszínről fogynak az emberek, úgyhogy mindenképpen tennünk kell valamit, amivel kielégítjük őket. Biztos vagyok abban, hogy igazi élménnyel tudunk szolgálni azoknak az embereknek, akik kifizetik a belépőt” – mondta Stoddart. Ecclestone máris tett valamit a helyszínre kilátogatók érdekében: közölte, hogy az a pilóta, aki nem mosolyog és integet a nézőknek a versenyt megelőző parádén, büntetést kap. A futam napján, vasárnap minden helyszínen egy kamion platóján körbeviszik a pilótákat a pályán, erre a Hungaroringen augusztus 24-én 11.15-kor kerül sor. "A pilótáknak üzenem, hogy elég a fukarságból, adjanak vissza valamit abból, amit a rajongóktól kapnak. A Formula–1 lényege nem csupán az, ki nyeri meg a világbajnoki címet, ezt mindenkinek meg kell értenie. Hockenheimben árnyékban is harmincöt fokos hőség volt, a szurkolók mégis kitartottak, a futam délelőttjén semmi más program sem volt, csak a pilótaparádé. Erre húsz idióta ott beszélget egymással, rá sem hederít a közönségre. Egy legyintést sem szenteltek a nézőknek. Ha ez így marad, büntetni fogunk” – fenyegetőzik Ecclestone.