Óriási felhajtás, show a javából. Így jellemezhetnénk röviden ötös szorzójú Eb-futamunk, a Michelin Budapest-rali pénteki prológját. Noha a versenybe nem számító körverseny csak fél hatkor kezdődött a pesti alsó rakparton, az út két oldalán már egy órával korábban sem lehetett mozdulni.
Aschenbrenner György pályafutása elején szlalompályákon edzôdött, így nem okozott meglepetést, hogy megnyerte a prológot (Fotó: Árvai Károly)
Aschenbrenner György pályafutása elején szlalompályákon edzôdött, így nem okozott meglepetést, hogy megnyerte a prológot (Fotó: Árvai Károly)
Egymás mögött, sokszor négy-öt sorban álltak az emberek, valószínűleg sokan távoztak anélkül, hogy egy-egy lökhárítónál vagy hátsó szárnynál többet láttak volna. De már a versenyautók borzongató hangjáért és a hangulatért is megérte. Az alsó rakpart a szélessége miatt nem tökéletesen alkalmas arra, hogy egyik-másik (nem túl erős, de nagy) géppel látványosan lehessen autózni rajta, de most talán nem is ez volt a cél. Hanem az, hogy testközelbe hozzák a versenyautókat. Persze volt olyan pilóta, akinek ez túlságosan is jól sikerült. Az egyes rajtszámmal induló Václav Pech olyan nagy lendülettel vágott neki a prológ távjának, hogy a fotósok csak úgy ugráltak szét előle. Noha a Ford Focust kormányozó pilóta a továbbiakban már gyönyörűen terelgette versenygépét, a tolatgatás sokba került, csupán a mezőny közepében kapott helyet. Noha a prológnak csak presztízsokokból van jelentősége, Aschenbrenner György és Földesi Csaba bizonyára nagyon vidáman készül a szombati versenynapra. Az A-csoportos Mitsubishivel autózó kettős ugyanis a WRC-s nagyágyúkat megelőzve győzött a nyitányon. Aki ismeri "Asi” múltját, az talán nem lepődött meg olyan nagyon ezen az eredményen, hiszen a pilóta pályafutása kezdetén rengeteg szlalomversenyen indult, ami kellő alapot adott neki a rakparti száguldáshoz. "Az ilyen pályákon a mértéktartás a legfontosabb – árulta el a titkot Aschenbrenner. – Ami itt az egyik kanyarban kicsit sok, az a következőben már nagyon.” Az összetett pontversenyben vezető Benik, Somogyi kettősnek ezúttal be kellett érnie a második helyezéssel, de a fordos pilóta nem bánta. Egyrészt azért, mert nagyon élvezte a bemutatót, másrészt pedig azért, mert tisztában van vele, hogy az igazi küzdelem csak szombaton kezdődik. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Terminátor3 bemutatójának tiszteletére feketébe öltöztetett Octavia WRC-vel Szabó Gergő állhatott. Ez egyébként azért is meglepő, mert a Skoda akkora, mint egy hajó, úgyhogy viszonylag nehéz vele szűk, kacskaringós pályákon közlekedni. A bajnoki címvédő ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó, ha csak egy tizedmásodperccel is, leszorult a dobogóról (érdekes, hogy három éve még nem is mértek tizedeket a raliban), ám ezúttal neki sem az eredmény volt a fontos, hanem a látványos autózás. A közönség pedig nagyon is élvezte a show-t, amit az ötvenedik versenyét futó Peugeot 206 WRC pilótája produkált. Az F2-es géposztály legjobbja a bajnoki pontversenyt vezető Bútor Róbert, Tóth Vilmos páros volt, amelynek lassan már a WRC-sekével vetekszik a rajongótábora, míg az N-csoportban a hosszú kihagyás után két versennyel ezelőtt visszatérő Elek István, Vinoczai Attila kettősé volt a dicsőség. A show tehát sikeres volt, szombattól azonban már az igazi versenyé a főszerep – Eger környékén tizenkét aszfaltos gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.
17. Michelin Budapest-rali, ötös szorzójú Eb-futam a Mol-kupáért Prológ. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Aschenbrenner György, Földesi Csaba (V-Max Asi Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:04.6, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 1:05.0, 3. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:05.4, 4. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 1:05.5, 5. Bútor, Tóth V. (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo Kit-car) 1:05.6, 6. Elek, Vinoczai (Rawex SC, Mitsubishi Evo6) 1:07.5