Ifjabb Tóth: de nehéz verseny!

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.08.09. 21:09
Címkék
Az idény egyik legizgalmasabb futamának ígérkezett  már csak azért is, mert beleszámít az Eb-értékelésbe, és a magyar bajnokságban is másfeles szorzóval esik a latba , de elég rosszul kezdődött.
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre már délelôtt is nagyszerűen autózott, a kettôs megnyugtató elônnyel vezetett lapzártánk idején (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre már délelôtt is nagyszerűen autózott, a kettôs megnyugtató elônnyel vezetett lapzártánk idején (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre már délelôtt is nagyszerűen autózott, a kettôs megnyugtató elônnyel vezetett lapzártánk idején (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre már délelôtt is nagyszerűen autózott, a kettôs megnyugtató elônnyel vezetett lapzártánk idején (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre már délelôtt is nagyszerűen autózott, a kettôs megnyugtató elônnyel vezetett lapzártánk idején (Fotó: Árvai Károly)
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre már délelôtt is nagyszerűen autózott, a kettôs megnyugtató elônnyel vezetett lapzártánk idején (Fotó: Árvai Károly)
A szombati harmadik gyorsasági szakaszon a Szabó Gergő, Kerék Balázs kettős az egyik kanyarban lecsúszott az útról, és miközben egy fához ütötte az Octavia hátulját, elsodort három nézőt. Közülük kettőt – két fiatal nőt – kórházba szállítottak, az egyiknek a szegycsontja törött el, a másiknak felrepedt a háta, és megsérült az egyik csigolyája. Mindkét lány elismerte, hogy tiltott helyen, a kanyar külső ívén állt, sőt, a rendezők figyelmeztették is őket, de ők jól akartak látni. Ez volt az ára…
És sajnos, ez nemcsak nekik rossz, hanem a versenyzőnek is. Mert bizony Szabó Gergőt nagyon megviselték az események. Az autója működőképes maradt, ami azt jelenti, hogy folytatni tudta volna a versenyt – de amikor megtudta, hogy sérültek is vannak, már nem akarta. Inkább ment a kórházba látogatni, és nem is gondolt bele, hogy ha nincs ott az a fa, akkor lehet, hogy negyven nézőt sodor el…
Szombaton az élmezőny több tagja is panaszkodott arra, hogy a nézők fegyelmezetlenek, hogy sokszor az utolsó pillanatban futnak le az útról. Márpedig ezzel nemcsak a testi épségüket kockáztatják, hanem a versenyzők játékát is elrontják.
A ralinak ugyanis elsősorban nem ez a lényege, hanem az egymás elleni a másodpercekkel folytatott harc. És a küzdelem a 17. Michelin Budapest-ralin is rendkívül élvezetes volt. Az ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős kezdett a legjobban, az első négy gyorsasági szakaszt, ha csak tizedekkel is, megnyerte, és elkezdte építgetni az előnyt. Két szakaszgyőzelmet azért a Focus WRC-vel autózó Václav Pechnek is átengedett, ám az első helye egyetlen percig sem forgott veszélyben. A "vendégpilóta” autója ugyanis a negyedik gyorsasági szakasz utáni szervizparkban nem indult be, és a 11 perces késés 110 másodpercnyi büntetést jelentett neki. Ekkora hátránnyal pedig akár el is felejthette a győzelmi álmokat (a negyedik helyre csúszott vissza), pedig délelőtt még nagyon élvezte a versenyt és a csatát a magyar nagyágyúkkal.
Mert bizony az országos bajnokság szempontjából is rendkívül fontos ez a viadal. Ifjabb Tóth János és Benik Balázs vív ádáz csatát a bajnoki trófeáért, és miközben a versenyben az előbbi áll jobban, az összetettben az utóbbi. "Szerencsés napunk volt, megpróbáltuk kihozni a kocsiból és magunkból is a maximumot – mondta a Peugeot 206 WRC hatszoros bajnok pilótája. – Persze, ez nem könnyű, hiszen óriási a nyomás rajtunk, ráadásul a pályák is adnak feladatot bőven. A ceredi szakaszban például minden benne van, ami a ralinak a sava-borsa: csúszós, érdesebb rész, olvadt aszfalt, csak győzzön az ember eligazodni rajta!”
A címvédő mögött Benik hátránya 46.2 másodperc, és a fordos pilóta nem készül döntő támadásra vasárnap. Tudja, neki ez a helyezés is tökéletes a bajnoki cím szempontjából, és ha kockáztatna, lehet, hogy többet veszítene, mint nyerne.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára az A8-as géposztály legjobbja, Aschenbrenner György állhatna, akinek az abszolút harmadik helyezése nem utal arra, hogy mennyi gondja volt. Reggel megütötte a kormányművet, estére meg kilyukadt a turbó levegővisszahűtő, úgyhogy egy gyorsasági szakaszt emiatt szenvedett végig.
Az F2-es géposztályban hatalmas meglepetés készülődött. Az egri Vas Zoltán, kihasználva a hazai pályák előnyét, igencsak meglepte a nagyokat: a nap felénél vezette a kategória viadalát. Előbb azonban az egyik szakaszon történt átlagolás miatt került hátrébb (Korda Erik hatalmas esése miatt a mezőny második fele etapként teljesítette a szakaszt), utóbb pedig technikai hiba miatt fel kellett adnia a viadalt. A szereposztás ettől kezdve a megszokott volt: a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős állt az élre. Bár a kis Citroen Saxo alaposan ráijesztett a gazdáira, végül nem történt nagyobb baj. A kuplung ugyanis éppen a szervizparkba menet mondott csődöt, úgyhogy volt idő a cserére. A csapattárs, Herczig Norbert Super1600-asában a hosszú egyenesekben az erő volt kevés, a nap végén meg a hang – elromlott ugyanis a belső hangosítás, úgyhogy a pilóta alig hallotta, merre irányítja őt unokatestvére, Róbert. A második hely így is megvolt, és ennek egyik oka, hogy Tárnok Tamás Mégane-ja jó néhányszor "ledadogott”, mert a nagy melegtől gázosodott a benzin.
Az N-csoportban Spitzmüller Csaba immár menetrendszerűen cserélt üzemanyag-szivattyút (AC) – elárulta, ha ennek az alkatrésznek lenne istene, ő már biztosan bemutatott volna néhány nagyobb áldozatot a tiszteletére, hiszen egész évben az AC miatt szenvedett. Ennek ellenére az első hely az övé, igaz, nem lehet tökéletesen nyugodt, hiszen a rendkívül rutinos Oroszlán László ott liheg a nyakán, veszélyeztetve a pozícióját. A harmadik helyre a nap végére Elek István zárkózott fel, akinek rendkívül pechesen kezdődött nap: két defekt miatt körülbelül 50 másodperces hátrányba került – azt próbálta ledolgozni a nap folyamán.

17. Michelin Budapest-rali ötös szorzójú Eb-futam a Mol-kupáért
Abszolút sorrend 10 gyorsasági szakasz után (nem hivatalos):
1. ifjabb Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 55:16.6, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 46.2 mp h., 3. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Asi Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:36.3 p h., 4. Pech, Uhel (cseh, Ford Focus WRC) 2:22.7 p h., 5. Bútor, Tóth V. (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo Kit-car) 3:50.1 p h., 6. Herczig N., Herczig R. (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo Super1600) 4:20.9
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik