Sokan, sokszor beszéltek már a Hungaroring megújulásáról és arról, hogy milyen következményei lesznek az átépítéseknek a jövő vasárnapi Magyar Nagydíjon.
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
Baumgartner Zsolt a Magyar Nagydíj péntekjén Formula–1-es versenygéppel is megtapasztalhatja, milyen az új Hungaroring
A Formula–1-es pilóták még nem látták, nem köröztek rajta, van azonban valaki, aki már kipróbálta, hogy esik az autózás az új aszfaltcsíkon, sőt a versenyhétvége péntekjén egy F1-es gépet vezet rajta. Baumgartner Zsoltot az egyik Jordan-Ford volánja mögött láthatja a közönség a teszten – a magyar fiú lesz az egyike azoknak, akik péntek délelőtt két órán át száguldhatnak a magyar aszfalton. – A célegyenes utáni első kanyar nemcsak a rajtnál lesz érdekes, hanem körről körre folyamatosan, hiszen ez a rész nyújtja az egyik legjobb esélyt az előzésre. Régen is így volt ez, és most fokozottan igaz: a hosszabb célegyenes, valamint a szűkebb kanyar miatt. A célegyenest kétszáz méterrel toldották meg, a végén háromszáz körüli lesz a tempó, ezért is lesznek izgalmasak az előzések. Aki ugyanis pozíciót akar nyerni, annak később kell fékeznie, mint az előtte haladónak. Ami pedig a normális féktávnál rövidebb, az egyben kockázatos is. – Mi a helyzet a másik átépített kanyarral, a tizenkettessel? – Várhatóan ott is lesznek előzések, de nem olyan sok, mint a célegyenes végén. Az a kanyar egy kicsit gyorsabb, mint amilyennek kinéz, elég nagy lendülettel fognak átmenni rajta a versenyzők, nem biztos, hogy olyan nagy szerepe lesz a féktávnak, mint a másik átépített részen. De ez csak akkor derül ki, ha az edzések során bizonyos gumiréteg rakódik az aszfaltra. – A pénteki teszt ezek szerint ebből a szempontból nem lesz meghatározó jelentőségű, hiszen a pálya csúszós lesz a porrétegtől. – A Hungaroring valóban elég koszos szokott lenni az első napon, mert a pályánkon kevés versenyt tartanak. Az idén meg még a szokásosnál is kevesebb volt, mivel az átépítési munkálatok csak nemrég fejeződtek be. Ezért aztán a teszten nem szabad rögtön száguldozni, hanem óvatosan kell kezdeni, és fokozatosan gyorsulni. – Ön szerint hamar megszokja majd a száguldó cirkusz mezőnye az újításokat? – Nem hiszem, hogy gondot okoz majd nekik az átállás. Tény, hogy élvezetesebb lesz a viadal, mint a korábbi években, de a pálya nehézsége a régi, hiszen a technikás részeken semmit sem változtattak. A hosszabbítással egyébként körülbelül tíz másodperccel lesznek rosszabbak a köridők, mint a korábbi években. – Hockenheimben már szerzett tapasztalatokat a Formula–1-es versenygépről. Érheti meglepetés az új Hungaroringen? – A német pálya inkább gyors, a magyar pedig inkább technikás, de nem hiszem, hogy ez gondot okozhat. Remélem viszont, hogy sokan jönnek majd ki a tesztre, jó lenne magyar szurkolókat látni a lelátókon. – Milyen visszhangja volt a legutóbbi tesztjének? – Többnyire pozitív, szakmai körökben és az újságokban is kiemelték, hogy én voltam a legjobb újonc a kétórás teszten. Azt azonban nem érzem, hogy az életem ettől bármit is változott volna. Továbbra is keményen edzek, készülök a hungaroringi bemutatkozásra.