Kilenc nap múlva felbőgnek a motorok a Hungaroringen és az első időmérő edzéssel kezdetét veszi a 18. Magyar Nagydíj. Ez a viadal azonban más lesz, mint a többi, legalábbis abból a szempontból biztosan, hogy sokkal több munka előzte meg, mint az elődeit (persze kivétel ez alól az első, az 1986-os viadal, ami előtt a pálya megépült). Az átépítések gyorsabbá, dinamikusabbá tették a mogyoródi versenypályát, ám a technikás részek megmaradtak. A Hungaroring Sport Rt. vezetőit az előkészületekről, az utolsó simításokról kérdeztük.
A Hungaroring technikás részei megmaradtak, viszont a célegyenes meghosszabbításával gyorsabbá, dinamikusabbá vált a pálya
A Hungaroring technikás részei megmaradtak, viszont a célegyenes meghosszabbításával gyorsabbá, dinamikusabbá vált a pálya
– Milyen feladatok várnak még önökre az elkövetkezendő napokban? Egyáltalán van még dolguk a pályán? – A verseny végéig van dolgunk – mondta Palik László, az Rt. elnök-vezérigazgatója. – Most éppen a közvetlen versenyelőkészítés folyik, amit karácsonyfa díszítésnek is nevezhetnénk. Most válik a Hungaroring Formula–1-es versenypályává. A boxsor tetejére paddock terület épül, berendezik a boxokat, parkosítanak – de ez már nem a szokásostól eltérő program, hanem a megszokott. – Van még egy végső ellenőrzés a viadal előtt, amikor még kérhetnek plusz változtatásokat? – A leglényegesebb ellenőrzéseken túl vagyunk. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója kért néhány apró változtatást, ám ezeket már mind elvégeztük. Az egyetlen komoly feladat a kettes kanyar bukóterének aszfaltozása volt, de azzal is elkészültünk. – Érkeznek már a csapatok felszerelései? – A Ferrari, a Jaguar és a BAR kamionjai már ott állnak a Formula–3000-es parkolóban. Még nincs itt az összes motyó, de napról napra egyre több autó parkol a Hungaroringen. – Ha mind itt lesznek, hatalmas értékű "rakomány” lesz majd a mogyoródi aszfalton. A biztonsági intézkedések változtak az elmúlt évhez képest? – Nem, hiszen a csapat összeszokott és jól dolgozik. Rendőrökkel, különböző biztonsági szolgálatok embereivel működünk együtt. – És mi a helyzet a pályán belül? Ön szerint szükség lesz a safety car használatára az idei futamon? – Az igaz, hogy a pálya felgyorsult az átépítés miatt, és nem lehet tudni, hogy miként dolgozzák fel az újításokat a pilóták, de én nagyon remélem, hogy a biztonsági autót nem kell majd a pályára küldenünk. Sajnálom, de a Magyar Nagydíj esetében nem tudok nem szervezőként viselkedni. – A tavalyi színvonalat felül tudják múlni annak érdekében, hogy az idén is a mi futamunk legyen az év versenye? – Tavaly sem úgy futottunk neki a versenynek, hogy az év legjobb futamát akartuk megrendezni. Most sem a díjért futunk, hanem azért, hogy jókedvű, mosolygós embereket lássunk a pályánkon, hogy versenyző és szurkoló egyaránt elégedetten távozzon a Hungaroringről. Ha ez sikerül, akkor elvégeztük a dolgunkat, és a minősítés már nem a mi feladatunk. Nagy élmény volt tavaly átvenni a díjat, de nem elégedtünk meg ezzel, az idén újra elkezdtünk mindent előlről. A versenyhez szervesen kapcsolódik a jegyeladás. Frank Tamás, a Hungaroring Sport Rt. elnök-vezérigazgatója azonban nemcsak ebben a témában van otthon, hiszen ő az, aki ott van szinte az összes Formula–1-es futamon, ismer mindenkit, akit érdemes, és Bernie Ecclestone-nal szinte baráti a viszonya. A száguldó cirkusz mindenható urának egyébként külön feladata is lesz a magyar viadal hétvégéjén, felavatja a bejáratnál lévő szoborparkot. – Hamarosan elkészül a világbajnokok parkja, amelyben ott lesz minden olyan pilótának a bronzszobra, aki 1950, vagyis a Formula–1-es világbajnokság kezdete óta megnyerte a sorozatot. Ezen kívül azoknak a versenyzőknek is emléket állítunk, akiket nem koronáztak ugyan bajnokká, viszont futamot nyertek a Hungaroringen. A parkot Bernie Ecclestone nyitja majd meg ünnepélyes keretek között. – Hogy áll a jegyeladás? – Az utóbbi egy-másfél hétben szerencsére nagyon megnőtt az érdeklődés a versenyünk iránt, a tavalyi adatoktól most már nem harminc, hanem csak tizenhét-húsz százalékkal vagyunk lemaradva. Egyelőre nem tudom megmondani, hogy elérjük-e a tavalyi nézőszámot, de ha így megy tovább, még az is lehetséges. – Minek köszönhető a feltámadt érdeklődés? – Annak, hogy közeledik a futam, annak, hogy egyre érdekesebb a világbajnoki küzdelem, és bizonyíthatóan az is növelte a jelentkezők számát, hogy az idén először minden ülőbérletet váltó szurkoló bemehet a boxutcába csütörtök délután, hogy közelebbről is szemügyre vegye a boxokat és a csapatokat. – Mi a helyzet a magyar szurkolókkal? – A Hungaroring Formula–1 Club tagjainak létszáma egyre nő, lassan eléri a tavalyit, ami azt jelenti, hogy végre a magyar drukkerek is rákaptak az F1 ízére. Az is biztos sokat jelent, hogy pénteken reggel két órán keresztül egy magyar versenyző, Baumgartner Zsolt is köröz a Formula–1-es teszten.
Lázár a Schumacher testvéreknek drukkol
Az ötszörös kettesfogathajtó világbajnok Lázár Vilmos többször volt már Formula–1-es pilóták közelében, igaz, nem a Hungaroringen, hanem a saját lovasparkjában. Tavaly a Williams-csapat számára szerveztek partit nagy sikerrel – a pilóták kipróbálták a "kétlóerős versenykocsikat” – az idén pedig a Sauber rendez náluk verseny előtti programot. Sorozatunk második részében tehát Lázár Vilmos mondja el, mit gondol a Magyar Nagydíj esélyeiről. "A Formula–1-es versenyekből a rajt érdekel a legjobban, mert utána sokszor érdektelenné válik a viadal. Annak ellenére, hogy különböző csapatban versenyeznek, én a Schumacher fivéreknek drukkolok. Talán azért, mert ők is testvérek és mindketten benne vannak a világ legjobb húsz pilótájában, és mi is testvérek vagyunk Zolival, és világbajnokok is. A Magyar Nagydíjon Ralf a büntetése miatt tíz hellyel hátrébbról indul a megszerzett rajtpozíciójánál, úgyhogy nem rúghat labdába, Michael azonban nagyon régen nyert már, biztos nagyon fog igyekezni, ráadásul még mindig ő az egyik legjobb pilóta a mezőnyben. Szerintem ő fog nyerni.”