A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) körlevélben értesítette a csapatokat, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve nemcsak a verseny előtt, hanem az után is ellenőrizni fogja az első keréken használt gumik szélességét.
A Williamst, a McLarent, a Jaguart, a Toyotát és a Renault-t ellátó Michelin azonnal reagált a lépésre, hiszen az új rendszerben neki akadhatnak gondjai, és nem a Bridgestone-nak (a japán cég nem is háborog a döntés miatt). A szakemberek tudni vélik, hogy a francia cég abroncsainak tapadási felülete használat közben kiszélesedik, és 27-ről 28 centiméteresre nő. Ez főleg a gyors pályákon történik így, tehát az új szabály monzai bevezetése a lehető legrosszabbkor jön a Michelinnek."A gumijaink az FIA szabályzatában megfogalmazott követelményeknek megfelelően készültek el. Az új ellenőrzési rendszer egyelőre homályos a számunkra, és az is, hogy miképpen ellenőrzik azt, hogy ha valaki a kerékvető kőre futva deformálja a saját abroncsát. Az FIA egyébként az idény előtt írásban tudatta velünk, hogy semmiféle, abroncsokra vonatkozó szabálymódosítást nem hajt végre a szezon során. Mindenféle tárgyalásnak állunk elébe, reméljük, hogy sikerül megegyezni a jövő évi szabályokról, de igazságtalannak tartjuk, hogy már az Olasz GP előtt a feje tetejére akarják állítani a szabályrendszert” – adta ki közleményében a Michelin. Az úgynevezett "gumiháborúban” a Bridgestone-nál jobban álló francia gyár tarolt az előző két nagydíjon, Németországban az első hat, a Hungaroringen az első hét pilóta használt Michelin abroncsokat.A pártatlan szakemberek is sajnálatosnak tartják, hogy az FIA most változtat, hiszen a hosszú idő után ismét roppant élvezetes világbajnoki küzdelmek izgalmait tönkretehetik ezzel a lépéssel, és a világbajnoki címek nem a pályán, hanem a verseny utáni ellenőrzések folyamán, illetve a tárgyalóasztalok mellett dőlhetnek el.A vb-címvédő Michael Schumachert ugyanis Juan Pablo Montoya egy, Kimi Räikkönen két ponttal követi három versennyel az idény vége előtt, de a trióból csak a Ferrari németje használ Bridgestone abroncsokat. Az FIA döntésével a kolumbiai és a finn könnyen elbúcsúzhat a vb-álmaitól.Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója még azt is kilátásba helyezte, hogy partnerei nem indulnak el az Olasz Nagydíjon. "Nem zárható ki, hogy bojkottálni fogják a futamot, hiszen rengeteget költenének az indulásra, aztán pedig megfosztják őket az eredményeiktől. Mindegyik csapat maga dönti el, hogyan cselekszik, de azzal számolniuk kell, hogy az Olasz Nagydíjig nem tudunk új gumitípust előállítani” – mondta Dupasquier.