A nemzetközi sajtóban az utóbbi napokban már pedzegették, hogy Baumgartner Zsolt idei szereplése nem ért véget a Magyar Nagydíjjal. Ezt a szívünk mélyén mi, magyarok is nagyon reméltük: hétfő este azonban hivatalossá is vált.
Baumgartner Zsolt jordanes pályafutása Monzában folytatódik: egyelôre két teszttel (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner Zsolt jordanes pályafutása Monzában folytatódik: egyelôre két teszttel (Fotó: Czagány Balázs)
A Magyar Nagydíj szombatján sérülést szenvedő Ralph Firman lába ugyanis nem jött rendbe annyira, hogy részt vehessen a Jordan-istálló e heti kétnapos tesztjén. (Az ír versenyző úgy sérült meg, hogy autójának hátsó szárnya levált, és ő fékezés nélkül, háttal sodródva vágódott a gumifalnak.) Akkor még azt állította, hogy nem súlyos a baja, a tesztre összeszedi magát. Úgy tűnik azonban, hogy változott a helyzet, mivel nem vállalta a tréningezést. Ennek ismeretében viszont Baumgartner tervezett programja jelentősen átalakult. Hétfő délelőtt még úgy tudta, hogy itthon tölti a hetet, este pedig már jegyet foglalt egy keddi gépre, amellyel Monzába repül. "Firman döntése azt vonta maga után, hogy szerdán Zsolt tesztelheti a Jordan-Fordot – mondta Frank Tamás, a pilóta menedzsere. – Mostanra az is biztossá vált, hogy nemcsak szerdán, hanem a jövő héten pénteken is autóba ül a verseny előtti hivatalos teszten.” Azt nem lehet mondani, hogy Baumgartner nem számított efféle fordulatra, bár inkább úgy kellene fogalmazni, hogy reménykedett benne. A holmiját, biztos, ami biztos, összecsomagolta, csak a telefonhívásra várt. "Nagyon örülök az újabb lehetőségnek – mosolygott újdonsült Formula–1-es pilótánk. – Ez a teszt talán csak annyiban fog különbözni a korábbiaktól, hogy most fogok életemben a leggyorsabban haladni versenyautóval. Monzában ugyanis háromszázötven-háromszázhatvan körüli is lehet a tempó, de ez ilyen játék, nem hiszem, hogy gondot okozhat a sebesség. Sőt, azt hiszem, sokat fejlődhetek az új tapasztalatok révén. S hogy miért választottak engem helyettesnek? Szerintem egy kicsit tartanak attól, hogy Firman esetleg a futam hétvégéjére sem gyógyul meg teljesen. Akkor pedig kell valaki, aki vállalni tudja a szereplést, aki felkészült a próbatételre. Ehhez azonban az kell, hogy az a valaki megtanulja, milyen érzés Formula–1-es autót vezetni a rendkívül gyors monzai ringen. No és az sem utolsó szempont, hogy engem már ismer a csapat, hiszen többször dolgoztunk együtt.” No igen, felvetődik a kérdés, mi van akkor, ha Firman nem felel meg a jövő csütörtöki orvosi vizsgálaton. (Ezen az ellenőrzésen hosszú ideig kell fél lábon szökdelnie, amit nem fog bírni a bal lába, ha nem gyógyult meg teljesen.) Baumgartnernek van elég tapasztalata, és ha a Hungaroringen megadták neki a szuperlicencet, nem okozhat gondot a hosszabbítás, hiszen a nemzetközi szövetség versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint mindent tökéletesen csinált élete első versenyén. Persze akkor még mindig ott van a kérdés, mit szólna mindehhez a csapat cigarettaszponzora, a Benson and Hedges, amely a szerződésben kikötötte, a teamnek minden futamon indítania kell egy brit pilótát. De ez már legyen Eddie Jordan dolga! A miénk meg az, hogy továbbra is szorítsunk Baumgartnerért…