Pierre Dupasquier, a Michelin sportigazgatója már azzal is fenyegetőzött, hogy az általuk támogatott csapatok – a Williams, a McLaren, a Renault, a Toyota és a Jaguar – nem vesznek részt az Olasz Nagydíjon, hiszen
Schumi nagykövet lett
SAN MARINO. San Marino tiszteletbeli nagykövetévé avatták Michael Schumachert. A 34 éves német autóversenyzô új megbízatása keretében a jövôben humanitárius tevékenységet lát majd el. Schumacher elárulta, leginkább gyermekek megsegítésével kapcsolatos akciókban szeretne részt venni.
Schumi nagykövet lett
SAN MARINO. San Marino tiszteletbeli nagykövetévé avatták Michael Schumachert. A 34 éves német autóversenyzô új megbízatása keretében a jövôben humanitárius tevékenységet lát majd el. Schumacher elárulta, leginkább gyermekek megsegítésével kapcsolatos akciókban szeretne részt venni.
nem éri meg nekik a nagy költekezés, ha a verseny végén mindenképpen megfosztják őket az eredményüktől. Pascal Vasselon, a Michelin F1-es programmenedzsere azonban elmondta, bár valós az esély a diszkvalifikálásra, a csapatok vállalják a kockázatot.
"Ugyanolyan típusú gumikat viszünk Monzába, mint a Hungaroringre. Ha az FIA ki akar zárni a versenyből tíz autót, hát tegye. Nem értjük, miért lettek hirtelen szabálytalanok azok az abroncsok, amelyek eddig minden követelménynek megfeleltek. Továbbá, mi értelme a szabály értelmezését megváltoztatni idény közben? Már legyártottuk az Olasz Nagydíjra szállítandó gumikat, nem tudunk újakat készíteni” – mondta a szakember a La Gazzetta dello Sportnak.
Az FIA a verseny végén is ellenőrizni akarja azokat az abroncsokat, amelyeket eddig csak előtte vizsgált meg, és a Michelin bajban lehet, hiszen elülső gumijainak futófelülete használat után szinte biztosan meghaladja a maximálisan megengedett 27 centimérert. Még az is kérdéses, hogy a guminak azon felületét elemzik-e, amely álló helyzetben hozzáér az aszfalthoz, vagy azt a szélességet veszik figyelembe, amely a használat során kopott meg. A Michelin-abroncsok futófelülete ugyanis állítólag nagy sebesség esetén kiszélesedik, és 300 kilométer/óránál nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal, mint mondjuk álló helyzetben.