A Michelin szerda este közölte, hogy új gumikat szállít az Olasz Nagydíjra, amelyen már nem kell attól félniük az általa támogatott csapatoknak, hogy kizárják őket az esetlegesen megnövő futófelület miatt.
A Formula–1-ben a hét végén kirobbant gumiügy ezzel le is zárult volna, ám Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója azzal fenyegetőzik, hogy esetleg néhány futamra visszamenőleg megóvja az eredményeket. A Ferrari az egyetlen élcsapat, amely Bridgestone abroncsokat használ, fő vetélytársait – a McLarent, a Williamst és a Renault-t – azonban a francia cég látja el gumikkal."A Magyar Nagydíjon végzett vizsgálatok szerint a Michelin gumik futófelülete a verseny végére szabálytalan méretűre nőtt, és mi nem hagyhattuk, hogy ez így folytatódjon. Az FIA-nak joga van utólag megvizsgálni azokat a dolgokat, amelyekről menet közben derül ki, hogy szabálytalanok voltak. Senki sem örül a fejleményeknek, de a Ferrarit bosszantja a kialakult helyzet” – fogalmazott Brawn. Ha a Ferrari az óvás mellett dönt, az FIA utólag átalakíthatja az eredményeket, persze kérdés: hogyan bizonyítják be, hogy szabálytalanok voltak a gumik az adott versenyen? A Bridgestone-nak állítólag vannak rá bizonyítékai, hogy a Williams első kerekein a futófelület szélessége 16 milliméterrel meghaladta a megengedett 27 centimétert, de az FIA csak akkor foglalkozik ezzel, ha hivatalos óvás történik. "Nem hagyhatjuk, hogy szabálytalan gumikon futó autó nyerje meg a világbajnokságot, tenni kellett valamit a szabályokat kijátszó Michelin ellen. Ezzel csak ártanak a Formula–1-nek” – mondta Brawn.Monzában közben folytatódott a csapatok kollektív tesztje, amelynek harmadik napján újabb baleset történt: Nick Heidfeld 320 kilométer per órás sebességnél elvesztette uralmát Sauber-Petronasa felett, és a gumifalba csapódott. Az autó alaposan összetört, de szerencsére a németnek nem esett komoly baja. Ami az időeredményeket illeti, a listán a vb-pontverseny első három helyezettje végzett az élen, méghozzá az összetettel azonos, Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya, Kimi Räikkönen sorrendben.A Williams-istálló a pályán kívül is tudott hírrel szolgálni, a grove-iak egyrészt megállapították, hogy kedden a felfüggesztés hibája okozta Ralf Schumacher balesetét (a német mindenképpen indul a jövő vasárnapi Olasz Nagydíjon), másfelől közölték, hogy szerződtették tesztpilótának az észt Marko Asmert.Formula–1-es teszt, Monza
Csütörtök:
Csütörtök: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:21.29 (76 kör), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:21.35 (39), 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:21.71 (77), 4. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:21.74 (96), 5. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:21.81 (70), 6. Trulli (olasz, Renault, M) 1:21.95 (81), 7. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:21.96 (49), 8. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:21.99 (74), 9. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:22.05 (54), 10. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:22.09 (73), 11. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:22.12 (62), 12. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:22.25 (28), 13. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:22.27 (78), 14. Panis (francia, Toyota, M) 1:22.29 (80), 15. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:22.46 (65), 16. Szato (japán, BAR-Honda, B) 1:22.46 (60), 17. Davidson (brit, BAR-Honda, B) 1:22.90 (32), 18. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:23.04 (39), 19. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:23.45 (39), 20. Wirdheim (svéd, Jordan-Ford, B) 1:23.63 (46), 21. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) 1:24.73 (26), 22. Kiesa (dán, Minardi-Cosworth, B) 1:25.03 (35)