Az állandóság jegyében

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.09.08. 22:38
Címkék
"Ez nem verseny, hanem egy olyan lehetőség, amelyről a világon nagyon sokan álmodnak. Teljesen amatőrként lehetőséget kapni arra, hogy Formula1-es autót vezessen az ember  mondta Pedro De La Rosa, a McLaren-istálló tesztpilótája a West Race Dayről.
Kimi Räikkönen (balra) adta át a díjat a brnói gyôztesnek, az orosz Andrej Csujkinnak
Kimi Räikkönen (balra) adta át a díjat a brnói gyôztesnek, az orosz Andrej Csujkinnak
Kimi Räikkönen (balra) adta át a díjat a brnói gyôztesnek, az orosz Andrej Csujkinnak
Kimi Räikkönen (balra) adta át a díjat a brnói gyôztesnek, az orosz Andrej Csujkinnak
Kimi Räikkönen (balra) adta át a díjat a brnói gyôztesnek, az orosz Andrej Csujkinnak
Kimi Räikkönen (balra) adta át a díjat a brnói gyôztesnek, az orosz Andrej Csujkinnak
Talán ő fogalmazta meg legjobban ennek a rendezvénynek a lényegét, amelyen hat ország indulói vívnak hatalmas csatát a fődíjért, esetünkben egy néhány körös tesztvezetésért a 2001-es ezüst nyíllal. A selejtezőkben gokarttal versenyeztek a vállalkozó kedvű fiúk és lányok – minden országból hat-hat versenyző (hazánkból Hegyes Gábor, Horváth Balázs, Cziffer László, Rajki Bálint, Tóth Péter Tamás és Seregi Bernadett) jutott be a középdöntőbe, amely Alex Wurz édesapjának teesdorfi tanpályáján zajlott.
A döntőt ezúttal is Brnóban tartották, ahol a hat ország egy-egy képviselője mellett természetesen ott voltak a West-McLaren-Mercedes csapat tagjai is. Az orosz Andrej Csujkin győzelméhez tehát nem kisebb pilóták "asszisztáltak”, mint a világbajnoki címért küzdő Kimi Räikkönen, a rutinos David Coulthard, valamint a két tesztpilóta, Alex Wurz, illetve Pedro De La Rosa.
Ahogyan a spanyol versenyző mondta: ez nem verseny. S bár mindhárom körben autóvezetés volt a feladat (először egy AMG Mercedesszel, majd egy Formula–Juniorral, végül pedig egy prototípus sportautóval), nem a gyorsaságot díjazták a bírák (egy áltagtartó viadalon az a legfontosabb, hogy a köridők minél közelebb legyenek egymáshoz), hanem azt, hogy a pilóták mennyire tudják követni a csapat utasításait.
A magyar kiválasztott Hegyes Gábor az első feladat során mínusz pontokat kapott azért, mert túl gyorsan teljesítette a köröket. A második napon próbálta viszszafogni magát és nagyon figyelni a konstans körökre, de így is meg kellett elégednie a negyedik hellyel.
A győztes Csujkin óvatosan közelített az "álomautó” felé (régen várta már ezt a pillanatot), és sokkal óvatosabban is vezette azt, mint a tavalyi első helyezett Földi Tamás, akire a West-McLaren-csapat összes tagja jól emlékezett. Olyannyira, hogy Coulthard odament hozzá, hogy üdvözölje és megkérdezze, lett-e valamiféle folytatása a tavalyi sikernek. Nos, bizonyos szempontból igen, hiszen a szoftverfejlesztő mérnök a gyorsasági autós bajnokság formulaautós kategóriájában indul.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik