Mióta a Citroen-csapat július közepén bejelentette, hogy meghosszabbítja Sebastien Loeb szerződését, az volt a kérdés, hogy a két nagyágyú közül vajon Colin McRae-t, vagy Carlos Sainzot tartja-e meg a francia alakulat. Az új szabályok miatt (harmadik pilótának csak olyat választhatnak a csapatok, akik az utóbbi három évben nem álltak dobogón) kizárható volt ugyanis, hogy mindketten maradjanak. Nos, Guy Frequelin csapatfőnök sokáig hezitált, de végül meghozta élete egyik legnehezebb döntését: a pontverseny második helyén álló, kétszeres világbajnok Sainznak szavazott bizalmat. A rally-live internetes oldal interjújában a 24-szeres futamgyőztes matador a jelenlegi helyzetről beszélt.
Carlos Sainz szerint kockázat nélkül nincs gyôzelem – márpedig neki feltett szándéka, hogy az idén világbajnoki címet szerezzen
Carlos Sainz szerint kockázat nélkül nincs gyôzelem – márpedig neki feltett szándéka, hogy az idén világbajnoki címet szerezzen
– Mindig ilyen magabiztos? – Ha eljön az a nap, amikor már nem leszek az, akkor be kell fejeznem a versenyzést, mert már nem leszek képes harcolni a győzelemért. Jelenleg azonban még van motivációm. – Van olyan ember, aki nem hisz ebben? – Tavaly hallottam ilyen véleményeket, azután, hogy harmadik helyen végeztem, olyan autóval, amelynek finoman szólva is korlátozottak voltak a képességei. Ezek a kommentárok szerintem túlzóak voltak. Akkor talán elfogadnám a kritikákat, ha olyasvalakiktől kaptam volna őket, akik nagyon értenek az autósporthoz. De ezek az emberek különböző magazinoktól jöttek, és életükben jó, ha egy versenyt láttak. – Hogyan értékeli az idei szezonját a Citroennél? – Jól sikerült a Citroen idénye, és én személy szerint is boldog vagyok. A második helyen állunk a pilóták pontversenyében, és holtversenyben vezetünk a gyártók között. Lelkesebb vagyok, mint valaha, és remekül érzem magam a csapatban. – Jelent valami pluszt, hogy a jövője immár biztos a Citroen-csapatnál? – Természetesen. Nagyon jó érzés, ha az ember olyan versenyképes istálló tagja lehet, mint amilyen a Citroen. A Xsara WRC egy év alatt nagyon sokat fejlődött, azt hiszem, a kezdetektől itt lévő Loeb tudna erről sokat mesélni. Minden futamon pontokat szerzünk, sőt futamgyőzelmeink is vannak, és ez jó eredménynek számít. – Sok kockázatot vállalt az idén? – Szerintem minden pilóta sokat kockáztat. Rizikó nélkül nincs győzelem, ez szerves része a ralisportnak. – Új navigátora van az idén, Marc Marti. Hogyan tudnak együtt dolgozni? – Minden versenyen egyre jobbak vagyunk. Marc egyetlen hatalmas hibát követett el, ami a győzelmünkbe került Argentínában. Ezzel együtt azonban jó vele dolgozni. Mindenki követhet el hibákat, nem csak ő, én is. – Hogy látja a világbajnoki címért folyó harcot? – Bármi megtörténhet, még az is – ami a legjobb lenne az én szempontomból –, hogy megnyerem a világbajnoki címet. Rajtam nem fog múlni, az évadzáró Brit Raliig küzdeni fogok. – Nem furcsa, hogy a csapattársa, Loeb lehet az egyik legfőbb ellenfele a végső győzelemért folytatott harcban? – Tény, hogy Loebnek is van esélye a címre az idén. Sőt, nagyon is jó esélye van, hiszen rendkívül gyors aszfalton, és most aszfaltfutamok következnek. Ám én megpróbálom felvenni ellene a harcot, csakúgy, mint a többiek ellen. – Hamarosan az ön szűkebb hazájába, Katalóniába látogat a mezőny. Felkészült rá? – Az autó nagyon jó aszfalton, mindent tudunk a beállításokról, úgyhogy meglátjuk, mi lesz… – Sok időt tölt távol az otthonától, nem érzi fáradtnak magát emiatt? – Ha fáradt lennék, azt éreznék az emberek. De én nem hiszem, hogy bárki is úgy vélekedne: elfáradtam. Sőt, jobban élvezem az életet, mint húszéves koromban.